بام-طی دوران حکومت جمهوری اسلامی ایران مجمع عمومی سازمان ملل تقریباً همه ساله قطعنامه‌ای در مورد نقض حقوق بشربوسیله‌ی حکومت جمهوری اسلامی صادر کرده است.در قطع‌نامه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شماره‌ی A/RES/۶۴/۱۷۶ که در فروردین ماه ۱۳۸۹ منتشر شد،این مجمع ایران را در بسیاری موارد محکوم کرد. از جمله در برخورد دولت با معترضان نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸).حکومت جمهوری اسلامی ایران به صورت سختگیرانه‌ای آزادی‌های مدنی از جمله آزادی سخنرانی، مطبوعات، تجمعات، انجمن‌ها و آزادی‌های شخصی را زیر پا میگذارد و در مسیر آزادی‌های مذهبی نیز مانع ایجاد کرده است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر
از آنجایی‌که به رسمیت شناختن منزلت ذاتی و حقوق یکسان و انتقال‌ناپذیر همه اعضای خانواده بشری اساس آزادی، عدالت و صلح در جهان است…
و بر طبق ماده یک اعلامیه جهانی حقوق بشر:
تمامی ابنای بشر آزاد به دنیا می‌آیند و از لحاظ منزلت و حقوق با هم برابرند. به آن‌ها، موهبت عقل و وجدان عطا شده است، و باید نسبت به یکدیگر روحیهٔ برادری داشته باشند.

مصطفی دانشجو بدون ترخیص پزشک به زندان بازگردانده شد

تاریخ: شنبه ,۴ بهمن ۱۳۹۳

مصطفی دانشجو وکیل زندانی و فعال حقوق دراویش گنابادی در پی دستور دادستانی، علیرغم وضعیت نامناسب جسمی، بدون ترخیص پزشک به زندان بازگردانده شد.

مصطفی دانشجو، وکیل زندانی و فعال حقوق دراویش گنابادی که طبق آخرین گزارشات پزشکی، قریب به ۵۰ درصد ریه وی از کار افتاده بی‌آنکه پزشکان با ترخیص وی موافقت کنند، از سوی دادستانی تهران به زندان اوین بازگردانده شد.
دانشجو در حالی در روز چهارشنبه به زندان عودت داده شد که در صبح‌‌‌ همان روز معاون دادستان تهران مجوز انتقال این زندانی به بیمارستان مرکز قلب را به خانواده این زندانی نشان داده بود. آقای دانشجو نزدیک به دوماه بود که در انتظار مجوز انتقال به بیمارستان مرکز قلب تهران به سر برد تا در آن مرکز دوره بازتوانی قلبی و ریوی را بگذراند.

این درویش زندانی علیرغم اینکه با اتهامات سیاسی امنیتی به هفت سال و نیم زندان محکوم شده است هم اکنون در بند ۸ عمومی در کنار زندانیان عادی محبوس است.

روئین عطوفت فعال ملی-مذهبی روانه زندان شد
تاریخ: یکشنبه ,۵ بهمن ۱۳۹۳
محمد رضا روئین عطوفت، فعال ملی-مذهبی که حکم ده ساله‌اش در آبان سال جاری تایید شده بود امروز برای اجرای حکم روانه زندان شد.این فعال ملی-مذهبی روز پنج شنبه از طریق تلفن به دایره اجرای احکام احضار شده بود. یکی از مسئولان دایره اجرای احکام امروز به این فعال ملی-مذهبی اطلاع داده شش ماه از حبسش را کشیده و باقیمانده حکم وی نیز از امروز آغاز می‌شود. دادگاه تجدید نظر در آبان ماه حکم ده سال حبس تعزیری رویین عطوفت را آبان ماه تایید کرد.
طبق این رای، دادگاه تجدید نظر حکم بدوی شامل ده سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات را تایید کرد.

مهدی فراحی شاندیز به ۳ سال حبس دیگر محکوم شد
تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج به ۳ سال حبس دیگر در دادگاه انقلاب محکوم شد.
مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که هم‌اکنون به بند ۱۰ این زندان منتقل شده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۳ سال زندان دیگر محکوم شد.
این حکم به اتهام «توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی» برای این زندانی سیاسی صادر شده و وی تا ۲۰ روز فرصت تجدید نظرخواهی دارد.
گفتنی است، سوم آبان سال جاری، محکومیت سه سال حبس مهدی فراحی شاندیز که به اتهام «توهین به رهبری و اخلال درنظم» صادر شده بود، به پایان رسیده ولی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با تشکیل پرونده‌هایی جدید، مانع آزادی وی از زندان شد.

ممانعت از حضور علی اصغر محمودیان در مراسم خاکسپاری مادرش
تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
علی رغم درگذشت مادر علی‌اصغر محمودیان زندانی سیاسی زندان سمنان، مسئولان با مرخصی وی جهت حضور در مراسم ختم جلوگیری کردند.
مادر علی‌اصغر محمودیان زندانی سیاسی ۶۳ ساله زندان مرکزی سمنان صبح جمعه ۳ بهمن ماه فوت کرده، اما مسئولان زندان تا روز جاری که مراسم ختم در تهران برگزار شد حاضر به دادن مرخصی به وی نشدند. این درحالی است که مادر این زندانی سیاسی از چندین ماه پیش بیمار بود و بار‌ها بستگان علی‌اصغر محمودیان برای آخرین دیدار وی با مادرش از مسئولان تقاضای مرخصی کرده و با مخالفت روبرو شده بودند. گفتنی است، فروردین ماه سال ۹۰ نیز پدر این زندانی سیاسی پس از چندماه بیماری شدید فوت کرد و علی‌اصغر محمودیان برای شرکت در مراسم و یا آخرین دیدار موفق به گرفتن مرخصی از مسئولان نشد. علی‌اصغر محمودیان در پاییز سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین خلق به ۶ سال حبس همراه با تبعید محکوم شد و تا کنون ۴/۵ سال را در زندان سپری کرده است.
گفتنی است، اتهام محاربه در قانون جزء موادی است که طبق قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، اصلاح شده و بر اساس اصل حقوقی پذیرفته شده در قوانین ایران و بین المللی، حکم وی باید تغییر یابد.

انتقال ناگهانی حمیدرضا مرادی از بیمارستان به زندان
تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
در پی انتقال مصطفی دانشجو به زندان بدون ترخیص پزشک، حمیدرضا مرادی یکی دیگر از فعالان زندانی حقوق دراویش که در بیمارستان بستری بود نیز به شکل غافلگیرانه‌ای و بدون رضایت پزشک به زندان منتقل شد. حمیدرضا مرادی سروستانی که به بیماری قلبی و گرفتگی شدید عروق ناحیه پا مبتلاست و در بیمارستان سینا بستری بود، روز گذشته در حالی که طبق تجویز تیم پزشکی بایستی برای مشاورهٔ قلبی به بیمارستان شهدا اعزام می‌شد، در طول مسیر بدون اعلام قبلی به جای اعزام به بیمارستان به زندان انتقال یافت.
تیم جراحی عروق بیمارستان سینا در آخرین گزارش خود در مورد این درویش زندانی نسبت به ادامه اقدامات درمانی برای بررسی و کنترل بیماری و همچنین پرهیز از استرس جهت جلوگیری از تشدید آن تاکید کرده بود.

فخرالدین فرجی به بیمارستان منتقل شد
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
فخرالدین فرجی زندانی سیاسی زندان طبس به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شد. طی روز دوشنبه ۶ بهمن ماه فخرالدین فرجی زندانی سیاسی زندان طبس به بیمارستانی واقع در شهر بیرجند منتقل شد. این زندانی سیاسی که از دیسک کمر و به تبع آن کمردردهای شدید رنج می‌برد قرار است در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گیرد.
گفتنی است، فخرالدین فرجی از ۴ سال پیش به زندان طبس منتقل شده و هم اکنون به همراه یک زندانی سیاسی دیگر به نام محمدامین عبدالهی در این زندان نگهداری می‌شود.
فخرالدین فرجی که به همراه سه تن دیگر در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۰ در حوالی روستای شویشه از توابع سنندج توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شد در تاریخ ۳ شهریور ماه ۱۳۹۱ در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومه له به تحمل سی سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

تمدید قرار بازداشت یغما فشخامی
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
پس از گذشت بیش از یک ماه از بازداشت یغما فشخامی خبرنگار روزنامه توقیف شده روزان، قرار بازداشت وی از سوی قاضی تمدید شد.
یغما فشخامی که یک روز پس از توقیف روزنامه روزان بازداشت شد، تا کنون تنها یک بار به مدت چند دقیقه با خانواده خود تماس گرفته و فقط از سلامتی خود خبر داده است.
خانواده یغما فشخامی از محل نگهداری و ارگان بازداشت کننده وی بی‌اطلاع هستند. بازپرس پرونده بار‌ها با دادن وعده ملاقات و تماس تلفنی، خانواده این روزنامه نگار زندانی را به سکوت واداشته است. یغما فشخامی خبرنگار هفته نامه پیام ابراهیم و روزنامه توقیف شده روزان است. روزنامه روزان یک روز پیش از بازداشت آقای فشخامی، به دلیل انتشار ویژه نامه‌ای به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله العظمی منتظری توقیف شد.

قربان بهزادیان نژاد به مرخصی آمد
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و معاون اسبق وزیر بهداشت در دولت خاتمی، بعدازظهر سه شنبه از زندان اوین به مرخصی آمد.
این استاد دانشگاه در حال سپری کردن پنجمین سال حبس خود است.

وخامت وضعیت جسمی علی عبادی
تاریخ: چهارشنبه ,۸ بهمن ۱۳۹۳
وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی عبادی جامخانه که به تازگی به زندان سرخس تبعید شده، وخیم گزارش شده است.
علی عبادی زندانی سیاسی زندان سرخس که به تازگی به این زندان تبعید شده روز یکشنبه ۵ بهمن ماه در پی افت فشار خون به بخش «آی سی یو» بیمارستان لقمان حکیم سرخس منتقل شد. ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ ۶ ﺑﻬﻤﻦ ماه طی تماس تلفنی ﻳﻜﻲ اﺯ همبندیان ﺁﻗﺎﻱ ﻋﻠﻲ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮ اﻳﺸﺎﻥ ﺗﻤﺎﺱ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭاﻃﻼﻉ ﺩاﺩ از روز یکشنبه ﺁﻗﺎﻱ ﻋﻠﻲ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻏﺬاﻫﺎﻱ ﺯﻧﺪاﻥ ﺳﺮﺧﺲ ﻛﻪ ﺩاﺭاﻱ ﻧﻤﻚ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻧﺶ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻪ ﻭﺑﺮاﻱ ﺩﻭﻣﻴﻦ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﻛﻮﺗﺎﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺯﻧﺪاﻥ ﺳﺮﺧﺲ ﺗﺒﻌﻴﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ بخش ICU ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ لقمان حکیم سرخس ﻣﻨﺘﻘﻞ و ﺑﺴﺘﺮﻱ ﺷﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﺸﻜﻞ ﺑﺎ ﻣﺼﺮﻑ ﻏﺬاﻫﺎﻱ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﻤﻚ ﻗﺎﺑﻞ ﺣﻞ اﺳﺖ و ﻣﺴﻮﻟﻴﻦ ﺯﻧﺪاﻥ ﻫﻴﭻ اﻗﺪاﻣﻲ در جهت بهبودی و کمک به وضعیت جسمی ایشان از طرق دادن غذای رژیمی اﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﻨﺪ.
آقای علی عبادی جامخانه با ۶۴ سال سن و ١۵ سال سابقه زندان در دوره پهلوی و دهه ۶۰ در فروردین ١٣٨٨دستگیر و به «اتهام اقدام علیه امنیت ملی» به شش سال زندان و ١٠ سال تبعید به خلخال محکوم شد.
این زندانی سیاسی در ۶ آبان ١٣٩٣ بدون اطلاع قبلی هنگامی که تنها ۴ ماه به پایان محکومیتش باقیمانده بود به زندان سرخس و دور از محل زندگی خانوادشان تبعید گردید.

جیسون رضاییان به زودی محاکمه می شود
تاریخ: چهارشنبه ,۸ بهمن ۱۳۹۳
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: جیسون رضاییان به زودی محاکمه خواهد شد. غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جیسون رضاییان روزنامه نگار آمریکایی ایرانی الاصل با خانواده‌اش در تماس است و ملاقات انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: نتیجه پرونده جیسون رضاییان بعد از قطعیت و اتمام دادرسی، اعلام می‌شود و او به زودی محاکمه خواهد شد. جیسون رضاییان روزنامه نگار آمریکایی ایرانی الاصلی است که چندی پیش به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد که کمی بعد از آن همسر و دوستش از بازداشتگاه آزاد شدند اما او همچنان در بازداشت است.

محمدحسن یوسف پور سیفی در خطر از دست دادن بینایی هر دو چشم
تاریخ : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
محمدحسن یوسف پور سیفی از زندانیان سیاسی، به نوعی بیماری خونی نادر مبتلا شده که می تواند بینایی او را از بین ببرد. یوسف پورسیفی از ماه ها پیش دچار عارضه مغزی شد که پس از معاینات متعدد مشخص شد که ۸۰ درصد از شبکیه هر دو چشم وی تخریب شده است. با این حال بر اساس نتایج آخرین آزمایش ها، اکنون پزشکان اعلام کرده اند که او به “بیماری بهجت” مبتلا شده است. بهجت، نوعی بیماری نادر علیه سیستم ایمنی بدن است. این بیماری می‌تواند چشم را مورد حمله قرار دهد که اگر به موقع درمان نشود، احتمال کور شدن بیمار هم وجود دارد. محمدحسن یوسف پورسیفی همچنین به عارضه فشارخون بالا و آریتمی نیز مبتلا بوده که تاکنون چندین نوبت در بخش قلب بستری شده است و پزشکان او را کاندیدای عمل جراحی قلب باز معرفی کرده اند.
بر اساس این گزارش، در حالی که یوسف پورسیفی ۲ سال و ۶ ماه از دوران محکومیت خود را سپری کرده، دادستانی تهران همچنان با مرخصی او مخالفت می کنند. مسولان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه همچنان در مورد وضعیت وخیم این زندانی سیاسی که عدم تحمل کیفر او برای پزشکی قانونی نیز محرز شده، موضع مشخصی نگرفته اند اما تایید این بیماری مدت کوتاهی را پیش روی این مقامات برای جلوگیری از بروز فاجعه نابینایی یک زندانی سیاسی قرار می دهد.

جیسون رضاییان، گزارشگر واشنگتن‌پست در ایران محاکمه می‌شود

تاریخ : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: «جیسون رضاییان به زودی محاکمه خواهد شد.» جیسون رضاییان روزنامه‌نگار آمریکایی ایرانی‌تبار و گزارشگر «واشنگتن پست» در ایران، از ۶ ماه پیش در زندان اوین به سر می‌برد.
رئیس کل دادگستری استان تهران گزارش داد: «نتیجه پرونده جیسون رضاییان بعد از قطعیت و اتمام دادرسی، اعلام می‌شود و او به زودی محاکمه خواهد شد».
اسماعیلی همچنین گفته است، این متهم، با خانواده‌اش در تماس است و ملاقات انجام می‌شود. مادر این روزنامه‌نگار زندانی که در امریکا به سر می‌برد، چندی پیش برای ملاقات با فرزندش به ایران سفر کرده بود.
وعده انجام محاکمه این گزارشگر ایرانی- امریکایی در شرایطی داده می‌شود که او تا چندی پیش از حق قانونی داشتن وکیل محروم بوده است. رضاییان چهارماه پس از بازداشت، در جلسه‌ای ده ساعته، تفهمیم اتهام شده و برگه مربوطه را امضا کرده است.
رضاییان به همراه همسرش یگانه صالحی و یک عکاس، بازداشت شده بود اما پس ازچندی، آن دو تن آزاد شدند. آزادی یگانه صالحی، که خبرنگارروزنامه انگلیسی‌زبانی به نام «نشنال» است نیز به قید کفالت بود. چندی پیش یک منبع مطلع به کمپین بین‌المللی حقوق‌ بشر درایران گفته بود در جریان دستگیری، نیروهای امنیتی خانه این زوج روزنامه‌نگار را مورد جستجو قرار داده و وسائل شخصی از جمله لپ تاپ، کتاب و یادداشت‌های آن‌ها را توقیف کرده‌اند. مقامات قضایی در نشست‌های خبری متعدد بار‌ها اعلام کردند که پرونده این روزنامه‌نگار در حال بررسی است ولی اطلاعات شفافی از وضعیت و اتهامات وی در اختیار رسانه‌ها قرار ندادند. هم‌زمان با واکنش‌های قوه قضاییه، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت روحانی، در سفر خود به ژنو، به خبرنگاران گفته بود، دولت ‌‌نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا کمک کند، اما این یک مسئله قضایی است و ما ناگزیریم صبر کنیم تا دستگاه قضایی کار‌ها را پیش ببرد.

ابهام در اتهامات جیسون رضاییان
دو هفته پس از دستگیری این روزنامه‌نگار، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، اعلام کرد که پرونده رضاییان در دست بررسی است. اما یک روز پس از آن، روزنامه «وطن امروز» در گزارشی به نام «جیسون به ساز که می‌رقصد» نوشت او «رابط رسمی» سازمان نایاک در امریکا است. این روزنامه از سازمان نایاک به‌عنوان یک سازمان «امنیتی- اطلاعاتی» یاد کرده است. در حالی که این سازمان بیشتر به لابیگری برای روابط ایران و آمریکا شهرت دارد. جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران و برادر رئیس این قوه نیز به نقل از مقامات امنیتی به شبکه تلویزیونی یورونیوز گفته ‌بود: «رضاییان در فعالیت‌هایی غیر از روزنامه‌نگاری که مخل امنیت کشور بوده، شرکت داشته است.»
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، یک هفته پس از بازداشت رضاییان، خواستار آزادی او شد. به دلیل این‌که امریکا در ایران سفارت ندارد، سخنگوی این وزارت‌خانه، از کشور سوئیس
خواسته است تا به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، پیگیری این پرونده را بر عهده بگیرد.

۶ ماه حبس بدون تفهیم اتهام
جیسون رضاییان از سال ۱۳۹۰ به شکل قانونی ریاست دفتر «واشنگتن پست» در ایران را بر عهده داشت. پیش از آن نیز، به عنوان خبرنگار آزاد برای روزنامه‌ها و نشریاتی در آمریکا ازجمله «سان فرانسیسکو کرانیکل» و «اسلیت» گزارش می‌نوشت.
پس از بازداشت او، خانواده‌اش از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خواستار اجازه دسترسی به وکیل شده بودند. اما این درخواست بی‌پاسخ ماند. با توجه به اینکه او در امریکا بزرگ شده است و به زبان فارسی مسلط نیست، مترجمی هم در اختیار او قرار نگرفته بود.
مری رضاییان، مادر این روزنامه نگار زندانی، چندی پیش به کمپین بین‌المللی حقوق بشر درایران گفته بود، فرزندنش پنج سال پیش نیز در جریان انتخابات ۱۳۸۸ در حین گزارشگری بازداشت اما بلافاصله آزاد شده بود.

امیر امیرقلی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد

تاریخ : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰

امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق که دو ماه پیش بازداشت شده بود از سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد. پس از گذشت ۶۰ روز از بازداشت امیر امیرقلی وی از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
امیر امیرقلی در تاریخ ۱۰ آذر ماه سال جاری بازداشت شده بود. یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی گفت: «عمده بازجوییهای وی در رابطه با شرکت در تجمعات تهران در حمایت از کوبانی بوده است.»
گفتنی است، امیر امیرقلی پیش‌تر فعال دانشجویی بود که در پی فعالیتهای سیاسی در سال ۸۷ بازداشت و از دانشگاه اخراج شد.

صفا دانه آزاد شد
تاریخ : ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
طی روز جاری صفا دانه زندانی سیاسی زندان اوین با پایان دوران محکومیت آزاد شد. صفا دانه زندانی سیاسی بند ۸ زندان اوین با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد.
وی به اتهام «فعالیت تبلیغی و فروش وی پی ان» مجموعا به دو سال زندان محکوم شده بود که آبان ماه سال جاری با تجمیع مجازات‌اش موافقت شده و محکومیت ۲ ساله‌اش به یک سال تبدیل شد.

هفت زندانی در زندان میناب اعدام شدند
تاریخ: شنبه ,۴ بهمن ۱۳۹۳
صبح روز جاری هفت زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در محوطه زندان میناب اعدام شدند.
سپیده دم روز جاری (شنبه ۴ بهمن ماه) هفت زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان میناب از طریق چوبه دار اعدام شدند. دو نفر از اعدام شدگان حسین حیدری‌زاده از روستای گروک و خسرو رستمی از روستای می‌شی نام داشتند که به اتهام حمل و نگهداری دو کیلو مواد مخدر به اعدام محکوم شده و حکم ایشان به مورد اجرا در آمد.
اعدام‌های فوق از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلان نشده است.

انتقال ۵ زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام
تاریخ: شنبه ,۴ بهمن ۱۳۹۳
طی روز جاری ۵ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان شهاب کرمان جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
طی روز جاری (شنبه ۴ بهمن ماه) ۵ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان شهاب کرمان به سلول انفرادی منتقل شدند.
اسامی این ۵ زندانی عبارت است از: ۱- مهدی رییسی ۲- منصوربهروزی۳- محمد شهریاری ۴- ابراهیم ابراهیمی ۵- رحمت مختاری.
«احتمالا سپیده دم یکشنبه حکم اعدام این پنج نفر اجرا خواهد شد.»

اعدام دست‌کم یک زندانی در زندان مرکزی اصفهان
تاریخ: یکشنبه ,۵ بهمن ۱۳۹۳
چهارشنبه هفته گذشته دست‌کم یک زندانی به‌دلیل اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی اصفهان اعدام شد.
یک زندانی به‌نام سلیمان احمدی که به‌دلیل اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود سپیده دم چهارشنبه ۱ بهمن ماه در زندان اصفهان از طریق چوبه دار اعدام شد.
سلیمان احمدی فرزند حسین، از سه سال پیش بازداشت و به اعدام محکوم شد؛ وی اهل محله امیراباد شهر بوکان بود. این اعدام از طریق رسانه‌های رسمی ایران اعلام نشده و احتمال دارد تعداد اعدام شدگان بیش از این باشد.

سه زندانی در زندان شهاب کرمان اعدام شدند
تاریخ: یکشنبه ,۵ بهمن ۱۳۹۳
سه زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در محوطه زندان شهاب کرمان از طریق چوبه دار اعدام شدند.
طی روز جاری (یکشنبه ۵ بهمن ماه) ۳ زندانی با جرایم مربوط به مواد مخدر در محوطه زندان شهاب کرمان اعدام شدند.
این سه زندانی به‌نامهای ۱- محمد شهریاری ۲- ابراهیم ابراهیمی ۳- رحمت مختاری روز گذشته به همراه دو زندانی دیگر به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام باچوبه دار در موردشان اجرا شود.
دو زندانی دیگر به‌نامهای مهدی رییسی و منصور بهروزی به دلیل نقص در پرونده به بندهای قبلی خود بازگشتند.
اعدام این سه نفر تا این لحظه از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلام نشده است.

بازداشتی درگیری های خونین گلپایگان بزودی اعدام می شود
تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: حکم اعدام آخرین بازمانده حادثه گلپایگان تحت عنوان محارب و مفسد فی الارض صادر شد و بزودی اجرا می‌شود.
خسروی وفا افزود: حکم اعدام این سارق مسلح بعنوان مفسد فی الارض و محارب، در محل وقوع جنایت در شهرستان گلپایگان و در ملاعام اجرا خواهد شد.
در درگیری سارقان مسلح با ماموران نیروی انتظامی در شهرستان گلپایگان که ششم دی روی داد، ۵ نفر از جمله سه مامور پلیس کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.
همچنین دو نفر از مهاجمان کشته شدند و یک نفر نیز متواری شد که در نهایت توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.
سرقت ۱۵ دستگاه خودرو، ۵۰ کیلوگرم طلا، کشتن ۱۰ نفر و مجروح کردن ۱۱ نفر و ۱۰ فقره سرقت در شهرهای اصفهان، مبارکه، زرین شهر، شهرکرد و لردگان از سوابق ذکر شده برای این افراد است.

اجرای حکم اعدام سه نفر به اتهام تجاوز به عنف در همدان
تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
حکم اعدام این سه نفر به موجب دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری استان همدان و تایید شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور و پس از صدور مجوز ریاست قوه قضاییه اجرا شد. آقای حمزه افزود: بی‌تردید مجموعه قضایی استان از همه توان و ظرفیت خود برای ایجاد امنیت روانی و اجتماعی شهروندان محترم استفاده خواهند کرد.

خانواده مقتول، طناب دار را از گردن فرد اعدامی خارج کردند

تاریخ: دوشنبه ,۶ بهمن ۱۳۹۳
مدیرکل زندانهای آذربایجان غربی از بخشش فردی متهم به قتل، توسط خانواده مقتول در زندان مرکزی ارومیه خبر داد.
«علی جلیلی» روز دوشنبه افزود: متهم م – ن، در پنج و نیم سال پیش به اتهام قتل عمد مقتول س – ط، به زندان افتاده و پس از طی مراحل مختلف دادرسی، حکم قصاص وی تایید شده بود.
وی اضافه کرد: هفته گذشته، در حین اجرای حکم قصاص این فرد مجرم، خانواده مقتول که در محل حضور داشتند با صرف نظر از اجرای این حکم، طناب دار را از گردن قاتل خارج کرده و به او رضایت دادند.
وی اظهار کرد: گذشتن از حق قانونی و شرعی، روحیه‌ای بالا می‌خواهد که این خانواده با بزرگ منشی فرصت زندگی مجدد را به قاتل بخشیدند.

اعدام یک زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
طی روز دوشنبه ۶ بهمن ماه یک زندانی با اتهام سرقت مسلحانه در زندان عادل‌آباد شیراز از طریق چوبه دار اعدام شد. حکم این زندانی که «مرتضی قربانی» نام داشت در محوطه این زندان به مورد اجرا درآمد. اعدام فوق از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلان نشده است.

اعدام دو نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان اراک
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
این دو متهم با هویت «میلاد – ز» و «علیرضا – الف» سحرگاه روز (یکشنبه) با صدور حکم شعبه ۲ دادگاه انقلاب اراک اعدام شده‌اند.
روابط عمومی دادگستری استان مرکزی عنوان کرده است: این محکومان در پرونده قضایی خود هر کدام به طور جداگانه به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و ۹۵۰ گرم هروئین و سوابق کیفری متعدد را داشتند. این روابط عمومی می‌افزاید: حکم مذکور پس از تایید دادستانی کل کشور و تنفیذ رییس قوه قضائیه اجرا شده است.

گذشت اولیای دم جوانی را از اعدام رهانید
تاریخ: سه شنبه ,۷ بهمن ۱۳۹۳
گذشت اولیای‌دم باعث شد جوانی که به اتهام قتل در زندان گرگان بسر می‌برد، از چوبه دار رهایی یابد.
محمود امینی مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: این پرونده سی و سومین مورد قصاص در زندان گرگان است که طی کمتر از دو سال با عفو و بخشش اولیای دم بسته شده است. امینی اضافه کرد: «ب. ی» ۲۹ ساله که حدود نه سال قبل به اتهام قتل عمد با حکم مراجع قضایی محکوم به قصاص نفس شده بود، با تلاش مسئولین زندان و تیم اخذ رضایت شاکی و بخشش اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
امینی تاکید کرد که پیگیری تیم رضایت شاکی زندان بر اساس سه اصل شنیع نبودن نوع جرم، اصلاح پذیری و آمادگی برای بازگشت به جامعه از سوی مددجو صورت می‌گیرد و با این اقدامات فرصت مجدد به یک خطاکار برای اصلاح و بازپروری داده می‌شود.

حکم اعدام یکی از عوامل حادثه گلپایگان اجرا شد
تاریخ: چهارشنبه ,۸ بهمن ۱۳۹۳
حکم اعدام تنها بازمانده از عوامل حادثه گلپایگان در استان اصفهان، که به کشته شدن سه نیروی انتظامی و دو شهروند انجامید بامداد چهارشنبه در محل وقوع جنایت به اجرا درآمد.
این فرد یکی از سه سارق مسلح و از عاملان حادثه ششم دی ماه در گلپایگان بود که شناسایی و دستگیر شد. این سه سارق که پیشینه ۱۰ فقره سرقت مسلحانه در پرونده آن‌ها وجود داشت، دی ماه گذشته در درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان، سه تن از مأموران این نیرو و دو نفر از مردم را به شهادت رساندند، یکی از این سارقان در جریان درگیری کشته و دو نفر دیگر متواری شدند.
سرانجام در یازدهم دی ماه محل اختفای این دو فراری در اطراف اصفهان شناسایی و در عملیات پلیسی، دومین نفر از سارقان پس از مقاومت مسلحانه کشته و نفر سوم دستگیر شد که امروز به دار آویخته شد.
رییس دادگستری گلپایگان پس از اجرای این حکم افزود: تنها عامل بازمانده این جنایت بلافاصله پس از دستگیری در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و با تلاش مراجع قضایی، پرونده بسرعت رسیدگی و منتهی به صدور رأی شد و حکم ضارب به عنوان محارب و مفسد فی الارض صادر و قطعی شد.

اعدام مردی به اتهام تجاوز به عنف در تهران
تاریخ: چهارشنبه ,۸ بهمن ۱۳۹۳
بامداد امروز چهارشنبه علی کمالوند به اتهام زنای به عنف، به دار آویخته شد. براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حسب محتویات پرونده مطروحه در دادسرای ناحیه ۲۷ عمومی و انقلاب تهران (امور جنایی)، علی کمالوند در شهریور سال ۹۲ بر اساس شکایات متعدد از سوی زنان قربانی، تحت پیگرد قرار گرفت. حسب اظهارات شکات خصوصی، کمالوند با نزدیک کردن خود به زنانی که‌گاه همسرانشان با آن‌ها همراه بوده و معرفی خود به عنوان فرد دارای نفوذ و تحصیلات پزشکی و اغوای افراد از طریق پیشنهاد کار و اشتغال، به آن‌ها قرص بی‌هوشی خورانده و ضمن تعرض به زنانی که بی‌هوش بوده‌اند، اموال قربانیان را نیز به سرقت می‌برده است.
در یک مورد وی با پیشنهاد شغل نگهبانی به مردی ۷۰ ساله، به منزل وی رفته و با خوراندن قرص بی‌هوشی به مرد و همسرش، نقشه خود را عملی می‌کند.
قربانی دیگر با اغوا از طریق اشتغال در داروخانه و به منظور انعقاد قرارداد کار، کمالوند را به منزل خود دعوت کرده که همانند موارد پیشین، ‌ منتهی به بی‌هوشی خانواده، تعرض به همسر و سرقت اموال آن‌ها شده است.
براساس یازده فقره شکایت‌های واصله، متهم در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۰ در حالی که تعداد قرص خواب‌آور همراه داشته شناسایی و دستگیر می‌شود. متهم در جریان تحقیقات، به اعمال ارتکابی خود اقرار کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان، متهم و وکیل وی و استماع اظهارات و دفاعیات متهم، علی کمالوند را از بابت سرقت به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ردمال و از جهت غصب عنوان پزشکی به دو سال حبس و از بابت سه مورد زنای به عنف به سه بار اعدام محکوم کرد. این رای در دیوان عالی کشور ابرام و قطعی شد. محکوم علیه در بامداد روز چهارشنبه هشتم بهمن به دار آویخته شد.
…..
http://www.akbarfoundation.org/fa/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D9%81%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B6%E2%80%8C-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%A8%D8%B4%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com