اعتصاب غذاخطر مرگ فواد ساسانی را پس از نزدیک به ۵۰ روز اعتصاب غذا تهدید می‌کند

فواد ساسانی زندانی محبوس در زندان کامیاران که به حبس ابد محکوم شده، در اعتراض به این حکم سنگین، از ۴٩ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده است.
بنابه گزارش کمپین دفاع دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فواد ساسانی یکی از زندانیان عادی زندان شهرستان کامیاران است که به اتهام حمل مواد مخدر به تحمل حبس ابد محکوم شده است. وی ۴۹ روز پیش دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است و هم‌اکنون در وضعیت جسمی بسیار خطرناکی قرار گرفته است.
گفته شده این زندانی اهل شهرستان سقز، در اعتراض به صدور حکم سنگین حبس ابد و مخالفت مسوولان با درخواست انتقال وی به زندان شهرستان سقز دست به اعتصاب غذا زده است.
در این باره یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «فواد از چهار سال پیش در زندان کامیاران به سر می‌برد و حالا پس از این مدت از اعتصاب، در وضعیت وخیم جسمی قرار دارد و سلامتی‌اش به وضعیت خطرناکی رسیده است.»
این منبع همچنین افزود: «پرسنل زندان کامیاران به دلیل وضعیت بحرانی این زندانی مجبور شدند دیشب به طور فوری با دادستانی صحبت کنند. دادستان کامیاران در پاسخ گفته است “اگر تا شنبه زنده بماند، حتما در زندان به وی سر خواهم زد.”»
این زندانی سقزی به دلیل فقر خانواده، قادر به تحمل حبس در زندان کامیاران نیست و پیش‌تر نیز بارها از مسوولان تقاضا کرده بود به زندان شهر سقز منتقل شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com