malala-kailash-Nobel-Peace-Prize-Winners

تقاطع: روز جمعه (۱۰ اکتبر-۱۸ مهر)، ملاله یوسف‌زی، دختر نوجوان پاکستانی و کایلاش ساتیارتی، فعال حقوق کودکان از هند به طور مشترک به عنوان برنده جایزه نوبل صلح سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. این دو، این جایزه‌ی مهم و در عین حال باارزش را به خاطر «مبارزه علیه سرکوب کودکان و جوانان، و در جهت حق آموزش و پرورش برای همه‌ی کودکان» به دست آوردند.

ساتیارتی ۶۰ ساله، سابقه‌ی دو دهه مبارزه‌ی صلح‌آمیز علیه بهره‌برداری اقتصادی از کودکان را در کارنامه‌ی خود دارد. یوسف‌زی ۱۷ ساله نیز که حال، جوان‌ترین برنده‌ی تاریخ صلح نوبل شناخته می‌شود، دو سال قبل، در اکتبر ۲۰۱۲، پس از آن‌که به دلیل انتقاد از روش‌های گروه طالبان، هدف گلوله‌ی این گروه قرار گرفت، به چهره‌ای بین‌المللی تبدیل شد و از آن تاریخ، تلاش‌هایش را برای حق تحصیل کودکان پاکستانی در قالب یک کمپین افزایش داد.

جایزه صلح نوبل یکی از پنج جایزه نوبل است که توسط آلفرد نوبل صنعت‌گر و مخترع سوئدی وقف و برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ اعطا شد. نوبل صلح تنها جایزه نوبل است که در استکهلم داده نمی‌شود و از کمیته‌ی نروژی نبول در اسلو برنده یا برندگان آن معرفی می‌گردد.

در ادامه تصاویر ۲۱  تن از مشهورترین برندگان صلح نوبل را می‌بینید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com