keshvar
نشست بررسی پیش‌نویس لایحه قانون تشکل‌های اجتماعی مدنی (سازمان‌های مردم نهاد) با حضور ۱۰۰ نفر از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور و دستگاه‌های اجرایی از ۱۸ تا ۲۰ شهریور در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا مشاور وزیر کشور و مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور در حاشیه نشست سه روزه در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر پیش نویس قانون مربوط به این تشکل‌ها تنظیم شده و بر روی سایت پرتال وزارت کشور قرار داده شده است.

وی افزود: این لایحه پس ازتصویب نمایندگان تشکل‌ها و دستگاههای اجرایی ذی ربط براساس نظام انتخاباتی و تأیید نهایی حقوقی در وزارت کشور به کمیسیون‌های اجتماعی دولت ارجاع داده خواهد شد تا به‌صورت لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی برده شود.

مشکینی با بیان اینکه دولت به تصویب قانونی برای تشکل‌های اجتماعی مدنی اهتمام دارد، تصریح کرد: با تدوین قانون تشکل‌های اجتماعی مدنی، همه تشکل‌ها مکلف خواهند بود بر اساس ضوابط آن به فعالیت خود ادامه دهند.

مشاور وزیر کشور همچنین با بیان اینکه بیش از سه دهه است که تشکل‌های اجتماعی بر اساس آیین نامه هیات وزیران به فعالیت خود ادامه می‌دهند، یادآور شد: این آیین نامه دارای نقص‌ها و ضعف‌هایی است که با تدوین قانونی محکم در این زمینه مشکلات سازمان‌های مردم نهاد برطرف خواهد شد.

وی گفت: در این نشست سه روزه ۱۰۰ نماینده از تشکل‌های اجتماعی، انجمن‌های دوستی و ملی حضور دارند.

وی تاکید کرد: دولت قصد تسریع در تدوین قانون مربوط به تشکل‌های اجتماعی مدنی را دارد وامید است مجلس شورای اسلامی نیز آن را با دو فوریت به تصویب برساند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com