Ansar-Hezbollah-Gasht یک هفته پس از اظهارات “وزیر کشور” جمهوری اسلامی مبنی بر جلوگیری این وزارتخانه از فعالیت‌های “بدون مجوز” گشت‌های موتوری “انصار حزب‌الله”، “دبیرکل” این گروه تندروی حامی حکومت ایران، از قصد این تشکل برای “منکوب” کردن “مفسدان” خبر داد.

به گزارش وب‌سایت “یالثارات”، پایگاه خبری “انصار حزب‌الله”، عبدالحمید محتشم روز دوشنبه (۱۷ شهریور-۸ سپتامبر) در سخنانی، گستره‌ی عملیات “انصار” برای “امر به معروف و نهی از منکر” را در “سراسر کشور” اعلام کرد و گفت که “میدان عمل” این عملیات در تهران “بسیار وسیع” و “حجم” آن نیز “بالا” خواهد بود.

آقای محتشم این سخنان را در منزل مادر علی خلیلی، فردی که حدود سه سال قبل پس از انجام “امر به معروف و نهی از منکر” مضروب شد و در فروردین‌ماه امسال درگذشت بیان داشت.

او گفت که این تشکل تندرو تصمیم دارد تا عملیات خود را به گونه‌ای انجام دهد که “مفسدان” را که «به دلیل فضای تسامح حکومتی تجری یافته‌اند»، “منکوب” و “حامیان” آنان را «از صحنه عمل حذف کند».

“مدیرمسوول هفته‌نامه یالثارات” با بیان این‌که «اگر ما به مقابله با این جریان برنخیزیم، این جریان مفسد خواهد بود که در برابر حزب‌الله خواهد ایستاد»، اضافه کرد: «به اذن خدا نامعادله غلط جاری را که بر اساس آن وزن مفسدان و حامیان آنان در جامعه به ضرر متدینان تغییر یافته، دگرگون خواهیم کرد.»

تاکید محتشم بر گسترده شدن فعالیت‌ گشت‌‌های موتوری “حزب‌الله” در حالی است که پیش از این در روز ۴ شهریورماه،  عبدالرضا رحمانی فضلی، “وزیر کشور”، در یک نشست خبری در واکنش به سوالی درباره‌ی این گشت‌ها گفته بود: «ما مانع فعالیت‌های اجتماعی که مجوز قانونی نداشته باشند می‌شویم.»

روح‌الله جمعه‌ای، “رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور” هم روز ۲۰ مردادماه در گفتگو با خبرگزاری “ایرنا” اعلام کرده بود که برای فعالیت گشت‌های موتوری “امر به معروف و نهی از منکر” هیچ مجوزی درخواست نشده و این وزارت‌خانه «به انصار حزب‌الله چنین مجوزی نداده است».

رمضان شجاعی کیاسری، عضو مجلس شورای اسلامی نیز روز ۲۴ تیر ماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری “ایلنا”، گشت ارشاد موتوری توسط “انصار حزب‌الله” را “نوعی هرج و مرج” و “مداخله در کار قانون” توصیف کرده و گفته بود که “امر به معروف و نهی از منکر” باید «توسط دستگاه‌های مرتبط و طبق موازین قانونی» انجام شود.

دبیرکل انصارحزب‌الله پیش‌تر در روز ۱۷ تیرماه به خبرگزاری “ایسنا” گفته بود که فعالیت گشت‌های موتوری وابسته به این گروه با اطلاع “دستگاه‌های مربوطه” آغاز شده ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این گشت‌ها دارای مجوز هستند؟»، تاکید کرده بود که «این‌گونه اقدامات، تجمع و یک اقدام سیاسی نیست که احتیاج به مجوز داشته باشد».

پایگاه خبری “انصار حزب‌الله” نیز روز ۱۲ تیرماه با انتشار گزارشی ضمن تائید آغاز فعالیت‌های گشت‌های موتوری “امر به معروف و نهی از منکر” از اول تیرماه، از “پارک‌ها”، “مراکز خرید” و “معابر”، به عنوان “نقاط توقف” این گشت‌ها نام برده و نوشته بود که تداوم اجرای این طرح از جمله برنامه‌های “انصار حزب‌الله” به شمار می‌رود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com