به تازگی یک زن همجنسگرا و یک زن ترنس سکسوال با استفاده از روزنه­ ای که در قانون روسیه وجود دارد با یکدیگر ازدواج کردند.

Brides_Gay_Trans_Russia_Marriage

این دو عروس جسور با ازدواج خود مخالفت خود را با همجنسگراستیزی در روسیه به نمایش گذاشتند. آنیا دیویس، یک زن ترنس سکسوال ۲۳ ساله و آلیسون بروکس، همسر ۱۹ ساله اش اوایل ماه گذشته با پوشیدن لباس عروس به یک دفتر ثبت ازدواج مراجعه کردند و آنجا رسماً ازدواج کردند. از آن جهت که دیویس از نظر قانونی هنوز مرد شناخته می شود دفتر ثبت چاره ای جز ثبت ازدواج آنها نداشت.

این دو عروس گفتند، کارمندان اداره آنها را با خشونت کلامی مورد سرزنش قرار دادند.

دیویس در صفحه ی وی کی خود – شبکه اجتماعی روسی مانند فیسبوک – نوشت: “او [کارمند اداره ثبت] ما را مایه شرم خانواده خواند و به ما گفت که نیاز به درمان داریم … من ترسیدم عشقم به جانش بیفتد و او را به باد کتک بگیرد.”

با این حال این دو توانستند از روزنه قانون استفاده کنند و به عنوان دو همجنسگرا با هم ازدواج کنند.

دیویس گفت: “این یک اتفاق تاریخی در روسیه به شمار می آید.”

نکته ظریف و طنز آمیز ماجرا اینجاست که در واقع آنها از روزنه ای که در یک قانون ترنس ستیز موجود بود برای مقابله با یک قانون همجنسگرا ستیز استفاده کردند و در نهایت پیروز شدند.

روسیه در سال ۲۰۱۳ ازدواج همجنسگرایان را غیر قانونی اعلام کرد و هر گونه اطلاع رسانی در مورد آن را منع کرد.

برگرفته از گی استار نیوز

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com