imagesZZZ

شهر موصل عراق توسط دار و دسته فاشیست و مرتجع دولت اسلامی عراق و شام که توسط برخی کشورهای منطقه، بخصوص ترکیه و عربستان سعودی برعلیه رژیم المالکی در عراق و اسد در سوریه حمایت می شود، تصرف شد.
حملۀ امپریالیسم آمریکا به عراق و سیاستهای تهاجمی نسبت به سوریه منجر به ایجاد داعش شدند. همانطور که القاعده در طی جنگ افغانستان برای مقابله با شوروی در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شده بود، داعش نتیجه حمله سال ۲۰۰۳ به عراق و جنگ داخلی سوریه در سالهای ۱۴-۲۰۱۱ است. امروز داعش در «لیست ترور» ایالات متحده آمریکا گذاشته شده است. اما این امر پاک کننده مسئولیت امپریالیسم آمریکا و غرب در خصوص شکل گیری داعش نیست.
حمله به عراق توسط امپریالیستها با بهانه «آوردن دمکراسی»، عراق را به کشور جنگ فرقهای مذهبی تبدیل کرده است. عراق توسط بمب گذاری با هدف گرفتن روزمره مردم شیعه یا سنی، به کشوری پریشان و تقسیم شده تبدیل شده است. دولت شیعه المالکی که توسط ایران حمایت می شود، قادر نیست کشور را یکپارچه نگهدارد. سنی ها در دوره اشغال آمریکا از صحنه سیاسی حذف شدند، همانطور که شیعیان در دوره صدام شده بودند. به عنوان یک قاعده کلی، یکی از خصائل اصلی امپریالیسم بیگانه نمودن مردم نسبت به یکدیگر و ایجاد دشمنی بین آنهاست.
داعش دسته ای پشه است که در این باتلاق رشد کرده است. جنگ داخلی در عراق و سوریه منجر به ایجاد ارتجاع فاشیستی داعش شده است همانطور که گروههای مشابه نئونازی تحت عنوان جناح راست از درون بحران اوکراین برخاستند یا جریان فاشیستی طلوع طلایی در یونان شکل گرفت.
دولت آنکارا که خواستار نابودی دستاوردهای مردم کرد در روجاوا (کردستان غربی) و پیش بردن جنگی پوشیده علیه رژیمهای اسد و المالکی است، با ارسال کامیونهایی پر از اسلحه و مهمات از دار و دسته داعش حمایت کرد.
هاکان فیدان، رئیس سازمان ملی اطلاعات ترکیه (MIT) طی سخنان ضبط شده در جلسه ای در وزارت خارجه گفت «ما نزدیک به دو هزار کامیون به سوریه فرستاده ایم.» صدای ضبط شده در جلسه توسط نخست وزیر و دولت تأیید شد. و حالا این هیولای فاشیست که توسط این دو هزار کامیون تقویت شده، به دولتی غیرقانونی بین عراق و سوریه تبدیل می شود. حمله به کنسولگری ترکیه و ربودن کارکنان آن توسط دار و دسته داعش در موصل ما را به یاد این ضرب المثل ترکی می اندازد «اگر به کلاغ غذا دهی، چشمت را درمی آورد.»
فروش غیرقانونی نفت پالایشگاههای دیرالزور به ترکیه (تجارت سالانه ۸۰۰ میلیون دلاری!) منبع عمده تأمین مالی داعش است. این تجارت بزرگ نمی تواند بدون اجازه دولت اردوغان اتفاق افتد.
داعش دشمن مردم کرد است. داعش بارها به حکومت خودمختار مردم کرد حمله کرده و مرتکب کشتارهایی در روجاوا شده. ولی به دلیل مقاومت قهرمانانه نیروهای مدافع خلق کرد (YPG) آنها هر بار عقب رانده شدند. حالا داعش با پیشروی به سمت کرکوک شروع به تهدید دولت منطقه ای کردستان عراق می کند. حالا دولت بارزانی که بدون توجه به وحدت ملی، گذرگاهها به روجاوا را مسدود کرده بود، تحت حمله داعش قرار گرفته است.
داعش دشمن مردم ارمنی، آشوری، ایزدی و همه غیرمسلمانان است، و همچنین دشمن شیعیان و علویان. داعش حق حیات این مردم را به رسمیت نمی شناسد و کشتارهای دسته جمعی را علیه آنها سازمان می دهد.
داعش دشمن زنان است، زنان را از زندگی اجتماعی حذف می کند و آنها را مجبور می کند که فقط در خانه بمانند. داعش کشتار زنان را برمبنای قوانینی نظیر منع رابطه جنسی سازمان می دهد.
و حالا پرچم سیاه این سازمان از رقه و دیرالزور در سوریه تا موصل و تکریت در عراق در احتزاز است. مردم در شهرهایی که پرچم داعش بر فرازشان قرار دارد کشته می شوند یا از طریق قوانین مذهبی تحت ستم قرار می گیرند.
با این حال، داعش اولین جنبش فاشیستی در تاریخ نیست. فاشیسم بازهم مثل گذشته نابود خواهد شد. مردم خاورمیانه تسلیم تاریکی داعش نمی شوند. فقط مردم قادر به شکستن تاریکی داعش هستند. در این رابطه، انقلاب روجاوا نمونه ای برای کل منطقه است. انقلاب در روجاوا به ما اهمیت همبستگی را بار دیگر نشان می دهد. دولت AKP [حزب عدالت و توسعه] اردوغان بایستی فورا همه پیوندها را با داعش قطع کند.

AKP باید به جنگ پوشیده علیه اسد و المالکی خاتمه دهد و سیاست تشویق جنگ داخلی علیه عراق و سوریه را قطع کند
انتقال تسلیحات به گروههای جهادی در سوریه نظیر داعش، النصره، احرارالدمشق و غیره باید متوقف گردد
هزاران جنگجوی داعش که داخل کشور ما مشغول فعالیت هستند باید فورا دستگیر شوند
ترکیه باید از سیاستهای خصمانه نسبت به روجاوا دست بردارد و به مذاکره با روجاوا بپردازد

حزب سوسیاست ستمدیدگان ترکیه ، ۱۱/۶/۲۰۱۴

برگرفته از سایت هماهنگی بین المللی احزاب و سازمانهای انقلابی (ICOR) :

http://www.icor.info/2014/the-darkness-of-the-isis-cannot-enslave-the-peoples

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com