Kazem-Sadighi

کاظم صدیقی، یکی از “امامان جمعه‌”‌ی موقت تهران، شنبه‌شب (۷ تیر-۲۸ ژوئن) در یک سخنرانی در تهران به نقل از سفیر سابق جمهوری اسلامی در روسیه گفت که «در بیمارستان‌های روانی این کشور از آیات قرآن برای آرامش روحی افرادی که گرفتار تشویش روانی هستند، استفاده می‌کنند و می‌گویند اثر آن از هر دارویی بهتر است».

به نوشته‌ی خبرگزاری “رسا”، آقای صدیقی که در مسجد “روح‌الله” در منطقه‌ی افسریه تهران سخن می‌گفت با بیان این‌‌که «از اول تا آخر قرآن هیچ‌وقت قابل عوض شدن نیست» مدعی شد کتاب مقدس مسلمانان «تنها کتابی است که آلمانی‌ها آن را به‌صورت نظم موسیقی درآوردند و دیدند که تمام آیات با هم هماهنگی دارد».

این خطیب حامی رهبر جمهوری اسلامی، چهارشنبه‌ هفته‌ی گذشته (۴ تیر-۲۵ ژوئن)‌ نیز در یک سخنرانی در تبریز، ضمن بیان اظهاراتی مشابه در تجلیل از قرآن، مدعی شده بود که جنازه شیخ فضل‌الله نوری، چهره‌ی تندروی مخالف نهضت مشروطه، پس از به دار آویخته شدن از سوی مشروطه‌طلبان، تا صبح قرآن می‌خوانده است.

وی در توضیح این ادعایش گفته بود: «افرادی شبانه جنازه شیخ را در داخل خانه‌اش دفن کردند و بعد از سه روز، شیخ فضل‌الله نوری به خواب کسی آمد و خواست که جنازه‌اش را در قم دفن کنند، وقتی قبر او را نبش کردند، کفن و پیکرش تازه مانده بود.»

او سپس از قول محمدتقی بهجت، “مرجع تقلید” درگذشته، اضافه کرده بود: «فردی که از شب تا صبح کنار پیکر شیخ فضل‌الله نوری مانده بود تا بدنش را صبح دفن کنند، صدای تلاوت قرآن را می‌شنود، پس از مدتی متوجه می‌شود که صدای تلاوت قرآن از پیکر شیخ فضل‌الله نوری شنیده می‌شود.»

کاظم صدیقی که در نخستین روزهای شهریور ۱۳۸۸ از سوی علی خامنه‌ای به عنوان پنجمین امام جمعه موقت تهران منصوب شد، در نزدیک به پنج سال گذشته به بیان اظهارات جنجالی مشهور بوده است.

او از جمله در فروردین‌ماه ۱۳۸۹ در سخنانی که منجر به تشکیل کمپینی بین‌المللی به نام “سینه‌لرزه” شد، گفت: «بانوانی که ظاهر مناسبی ندارند باعث گسترش زنا در جامعه می‌شوند که این باعث افزایش زلزله است.»

وی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ و بعد از بروز اختلافات میان خامنه‌ای و احمدی‌نژاد که منجر به خانه‌نشینی ۱۱ روزه‌ی رییس وقت جمهوری اسلامی شد نیز در اظهارنظری جنجالی گفت «اگر حضرت آقا همسر آقای رییس‌جمهور را طلاق بدهد، همسر رییس‌جمهور برایش حرام می‌‌شود و رییس‌جمهور نمی‌تواند به او دست بزند».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com