با گذشت ۱۶ روز از بازداشت صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار رسانه‌های اصلاح‌طلب در ایران، هنوز هیچ اطلاعی از محل نگهداری و ارگان بازداشت‌کننده‌ی او وجود ندارد.

خانم آذرپیک صبح روز هفتم خرداد‌ماه توسط نیروهای امنیتی در دفتر هفته‌نامه “تجارت فردا” بازداشت شد و در این مدت هیچ تماسی با خانواده‌ی خود نداشته است.

اکرم محمدی، مادر صبا آذرپیک که با راه‌اندازی صفحه فیسبوکی “مادر صبا” به اطلاع‌رسانی در خصوص او می‌پردازد، در روزهای گذشته تنها یک بار با تماس یکی از ماموران بازداشت‌کننده دخترش مواجه شد که به او گفت حال “صبا” خوب است.

او پیش از ظهر امروز جمعه (۲۳ خرداد-۱۳ ژوئن) در آخرین اظهارنظر خود خطاب به بازجوی فرزندش نوشت: «آقای بازجو، این همه فشار و سخت‌گیری، این همه زجر و شکنجه، برای چه! چه چیزی را می‌خواهی به دروغ ثابت کنی؟ صبا ظاهر و باطنش یکی است؛ چیزی غیر از آن‌چه می‌نویسد و آشکارا به زبان می‌آورد، نیست.»

خانم محمدی هم‌چنین تاکید کرده حتی اگر دخترش کسانی را که به او «ظلم و ستم» کرده‌اند ببخشد، وی آن‌ها را نخواهد بخشید: «اگر آخرتی هم باشد، می‌ایستم و از خدا طلب انتقام خواهم کرد. صبای بی‌گناهم را آزاد کنید.»

این اظهارات مادر صبا آذرپیک در حالی است که پیش از این، غلام‌حسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخن‌گوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز دوشنبه (۱۹ خرداد) در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت نامشخص صبا آذرپیک گفته بود: «هیچ متهمی وجود ندارد که خانواده‌اش از محل بازداشت او بی‌اطلاع باشند.»

ادعایی که با این واکنش مادر این زندانی سیاسی روبه‌رو شد: «شما با چه اطمینانی در جمع خبرنگاران می‌گویید غیر ممکن است خانواده از مکان بازداشت عزیزش خبر نداشته باشد. لطفا قبل از جواب به ملت ایران، از گفته‌های‌تان مطمئن شوید تا پشت سرتان نگویند دروغ می‌گویید.»

گفتنی است صبا آذرپیک پیش از این نیز در زمستان سال ۱۳۹۱ و در جریان بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران روزنامه‌های اصلاح‌طلب، بیش از یک ماه را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده بود. او پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی، از جمله روزنامه‌نگارانی بود که پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی و رهبران در بازداشت خانگی جنبش سبز بود.

۵ روز پیش از بازداشت این روزنامه‌نگار (۲ خرداد)، وب‌سایت “خیبرآنلاین” وابسته به نهادهای نظامی-امنیتی، در گزارشی با ذکر نام او به صورت اختصاری (ص.آ) نوشته بود که وی «مشغول جاسوسی از رسانه‌های جبهه انقلاب شده» و در «همکاری یک نهاد دولتی به مشخصات خصوصی برخی فعالان رسانه‌های انقلابی دست پیدا کرده، ضمن تماس با آن‌ها به بهانه تهیه گزارش، درصدد جاسوسی از چگونگی فعالیت این رسانه‌ها، منابع مالی آن‌ها، افراد مختلفی که در آن رسانه مشغول کار هستند و… پرداخته است».

همین وب‌سایت، یک روز پس از بازداشت صبا آذرپیک (۸ خرداد)، وی را به «انتشار اخباری جعلی علیه نیروی انتظامی در جریان فتنه ۸۸ و نیز بزرگ‌نمایی و جنجال‌نمایی از مرگ ستار بهشتی» متهم کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com