hakime 1گفت‌وگویی با حکیمه غربالی فیوجی، کارگردان تئاتر و سینما، بازیگر و نمایشنامه نویس

چرا نمایشنامه ی ژاندارک در آتش را برای اجرا در آمستردام انتخاب کردید؟
موضوع و محتوای این نمایشنامه ، بخشی تکان دهنده از تاریخ ( فجایع جنگ جهانی دوم ) را به تصویر می کشد که هنوز هم با گذشت زمان ، دنیا متاثر از این فاجعه است و البته علاقه ی شخصی خودم به شخصیت اصلی این نمایشنامه دلیل اصلی ی انتخاب این مونولوگ برای اجراست.

با توجه به اسم نمایشنامه، ارتباطی بین شخصیت اصلیِ نمایشنامه و ژاندارکِ حقیقی وجود دارد؟
برای جواب به این سئوال ، شاید لازم باشه که توضیح بدم که این نمایشنامه ، با این که یک مونولوگ است ولی شخصیتی به نامِ مگی در آن حضور دارد ( البته در قالب یک جنازه ) که روحیه ی مبارزی داشته و روحیات و ویژگی هاش برای شخصیتِ اصلی ی این نمایشنامه ، یعنی شارلوت، تداعی کننده ی ژاندارک است و مگی به شکل نمادین، ژاندارکِ زندگیِ شارلوت محسوب می شده.

با توجه به مشکلاتِ اجراییِ هر نمایشنامه، از نظر شما ، با توجه به زمان و مکانِ اجرای نمایش، احتمال دارد با چه مشکلاتی مواجه شوید؟
از آنجایی که فضا و مکانِ این نمایش یک سلول در یک اردوگاه است با همه ی تغییراتی که بدون آسیب زدن به محتوای نمایشنامه ، برای تغییر دکور و در واقع طراحی صحنه اتفاق افتاده ، اما پیش از اجرا به این مسئله آگاه هستم که با توجه به امکانات موجود ، صحنه ی مورد نظر به شکل دلخواهِ حتی خود من نخواهد بود و همه ی امیدم به این است که با یک اجرای خوب، بتوانم تاثیر این کمبود را برای مخاطب کم رنگ تر کنم.

این نمایشنامه در چه تاریخی و کجا قرارست اجرا شود؟
آمستردام – ٢٢ ژوئن – ساعتِ ٧:٣٠ بعدازظهر در کافه مضراب.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com