24 شماره بیست و چهارم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از بزرگداشت روز جهانی محیط‌زیست، انتقاد انجمن علوم سیاسی ایران از ابلاغ سرفصل‌ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی، بیانیه فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران در حمایت از روزنامه نگاران بازداشت شده در ایران، اعطای جایزه ملی محیط‌زیست ایران و اعتراض گزارشگران سازمان ملل به ادامه روند اعدام در ایران خواهید شنید.

به روز جهانی محیط‌زیست و در اعتراض به آلودگی شدید هوا در بسیاری از کلان‌شهرهای ایران، جمعی از فعالان محیط‌زیست و فعالان اجتماعی از مردم خواستند در این روز با قرار دادن ماسک روی صورت خود در خیابان‌ها و پارک‌ها حاضر شوند.

انجمن علوم سیاسی با انتقاد از ابلاغ سرفصل‌ها و دروس جدید رشته علوم سیاسی توقف موقت یک‌ساله اجرای آن را خواستار شد.
شورای عالی انقلاب فرهنگی در روزهای نخستین خردادماه امسال سرفصل‌ها و دروس جدید دوره کارشناسی رشته علوم سیاسی را ابلاغ کرد.

در پی بازداشت سه روزنامه‌نگار در دو ماه اخیر و عدم بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از روزنامه‌نگاران و انجمن صنفی، خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شد.

جایزه ملی محیط‌زیست که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی پایه‌ریزی شد، اما اعطای آن از هفت سال پیش متوقف شده بود به برگزیدگان اعطا شد. در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد انجمن سبز چیا، رفتگران طبیعت و انجمن طرح سرزمین برندگان جایزه ملی محیط‌زیست شدند.

احمد شهید٬ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران٬ به همراه شماری دیگر از کارشناسان حقوق بشر این سازمان ضمن ابراز ناخشنودی از اعدام غلامرضا خسروی٬ خواستار توقف مجازات اعدام در ایران شد.
احمد شهید٬ کریستوف هاینز٬ فرانک لارُو و گابریِلا ناول روز پنج‌شنبه، ۱۵ خردادماه، در بیانیه‌ای اعدام غلامرضا خسروی به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق را ناقض قوانین بین‌المللی در حوزه حقوق بشر و حتی قانون جدید مجازات اسلامی ایران دانستند. در قانون جدید مجازات اسلامی که سال ۱۳۹۲ تصویب شد٬ آمده است که محارب کسی است که دست به اسلحه ببرد.

همه این خبرها در بیست و چهارمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com