چکیده : پرونده ای که فساد مالی اش میلیاردی بود، رسیدگی به تخلفاتش در دو جلسه دادگاه آن هم غیرعلنی به پایان رسید و این نگرانی را بر جا گذاشت که آیا به همه موارد اتهامی محمد رضا رحیمی رسیدگی شده است یا دوباره شاهد ماجرایی مانند سعید مرتضوی خواهیم بود که به عنوان متهم اصلی کهریزک نه تنها آزاد است که در مراسمی همچون نمازجمعه و مراسم رسمی نظام در صف های اول می نشیند… پرونده اختلاس بیمه ایران به مرحله حکم گرفتن رسیده است و خبرها حاکی است حال متهم ردیف اول پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد بد است.

به گزارش کلمه پرونده ای که فساد مالی اش میلیاردی بود، رسیدگی به تخلفاتش در دو جلسه دادگاه آن هم غیرعلنی به پایان رسید و این نگرانی را بر جا گذاشت که آیا به همه موارد اتهامی محمد رضا رحیمی رسیدگی شده است یا دوباره شاهد ماجرایی مانند سعید مرتضوی خواهیم بود که به عنوان متهم اصلی کهریزک نه تنها آزاد است که در مراسمی همچون نمازجمعه و مراسم رسمی نظام در صف های اول می نشیند.

مرتضوی مهمترین متهم ماجرای کهریزک که به شهادت چهار نفر بر اثر ضرب و شتم انجامید، فقط به ۲۰۰ هزارتومان جریمه و ۵ انفصال از خدمت دولتی محکوم شد. حکمی که هنوز خانواده قربانیان از شوک آن در نیامده اند.

این برخوردهای ناعادلانه در سیستم قضایی کشور سابقه قبلی دارد. مردم هنوز دادگاه نمایشی کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ را از یاد نبرده اند.

دادگاه کوی دانشگاه با آن خشونت که برای آن زمان از تصور خارج بود با محکومیت اروجعلی ببرزاده یک سرباز وظیفه به علت سرقت یک ریش تراش از کوی به پایان رسید.

با این حال وکیل “محمد رضا رحیمی” در گفت و گو با تدبیر گفته که حال روحیِ معاون اول احمدی‌نژاد “بد” است.

وکیل متهم پرونده گفته که تا اعلام رای دادگاه سکوت می کنیم.او به دلیل این سکوت اشاره و گفته است: زیرا هر زمان خبری درباره این پرونده مطرح می شود داستان درخصوص این شکایت، مقدمات و مواخرات پیرامون آن ذکر می شود. بنابراین یک بار دیگر این پرونده احیا و دوباره نظر مردم به آن جلب می شود. هر بار که این اتفاق می افتد یک بار موکل من در اذهان عمومی محاکمه و مجازات می شود. بنابراین اجازه دهید تا رای صادر شود و در آن زمان من اطلاعات بیشتری ارائه خواهم داد.

او درباره اعتراض به قرار وثیقه ای که برای موکلش تعیین شده و از طرف بسیاری از رسانه ها مطرح شد گفته است: زمانی که من درباره کل قضیه درخواست سکوت می کنم در این مورد هم همین نظر را دارم. من تمایلی ندارم که به این سوال پاسخ دهم تا “جو” به گونه ای شود که مطرح کنندگان این موضوع هم در قبال پاسخ من پاسخی داشته باشند و این موضوع ادامه یابد.

همین اظهار نظرهای کلی هم باعث می شود که به گذشته موضوع نگاه کنیم. همین کار ظرف دو سه سال گذشته بدترین ضربه را به موکل من چه در داخل چه در خارج، از هر حیث وارد کرده است. هر بار که این موضوع مطرح می شود موجی در جامعه به راه می افتد.

وکیل رحیمی افزوده است: صرف اینکه این پرونده وجود دارد نباید بر روی آن کار ژورنالیستی کرد. اجازه دهید تا رای صادر شود. ما امیدوراریم تا رای برائت باشد و در آن زمان با خیال راحت هر توضیحی که خواستید به شما ارائه می شود.

نادری وضعیت روحی موکلش را بد توصیف و عنوان کرد ظرف چهار سال گذشته بیشترین فشار به ایشان وارد شده است. هربار که خبری منتشرمی شود در حواشی قضیه، آثار آن متوجه خانواده وی است.

او فشار افکار عمومی را بر موکلش و خانواده وی زیاد دانسته: فشار زیاد است و فشار افکار عمومی هم که متعارف و متعادل نیست .اسفند سال قبل تنها یک قرار مجرمیت صادر شد عکس های رسانه ها را ملاحظه کردید؟ مانند اینکه قرار مجرمیت، حکم اعدام فرد باشد! بعضی همکاران شما از بی اطلاعی مردم سوء استفاده می کنند.

به نظر می رسد یاران احمدی نژاد از آنجا که همیشه هر کاری کرده اند کسی به آنان کاری نداشته است چندان انتظار چنین برخوردهایی را نداشتند. اما مردم این پنج سال گذشته را زندگی کرده اند و روزهایی را دیده اند که عزیزان شان و کسانی که در عرصه سیاست محبوب شان بوده اند با اتهاماتی مانند اخلال در ترافیک پنج سال را گوشه زندان گذرانده اند. وکیل مدافع محمدرضا رحیمی پیش از این هم در اظهار نظری گفته بود: نمایندگان متوجه نیستند، رحیمی جزئی از پیکره نظام است.

ظاهرا وکیل مدافع معاون اول احمدی نژاد خبر ندارد آن که سه سال است که در حصر مانده نخست وزیر ایران بوده و تمام این سالها عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. او خود نظام است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com