23شماره بیست و سوم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از اجلاس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، اظهارات شهلا لاهیجی، مدیر انتشارات روشنگران زنان درباره عملکرد هیئت‌رئیسه‌ی اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان، راه‌اندازی زنجیره انسانی تشکل‌های زیست‌محیطی و دانشجویی شیراز، ممنوع‌الخروجی داوود رضوی، عضو هیئت‌مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، گزارش ماهانه کانون مدافعان حقوق بشر در بررسی وضعیت حقوق بشر ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ خواهید شنید.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران متشکل از اعضای هیئت‌مدیره‌ کانون‌های وکلای دادگستری، اجلاس خود را در هفته گذشته در مشهد برگزار کردند.
در پایان این اجلاس قطعنامه ای از سوی اعضای اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران تصویب گردید.

درحالی‌که هیئت‌رئیسه‌ی اتحادیه‌ی ناشران و کتاب‌فروشان ماه‌های آخر مسئولیت خود را در این اتحادیه می‌گذراند و اعضای این صنف کم‌کم خود را برای انتخابات جدید شروع می‌کنند، شهلا لاهیجی، مدیر انتشارات روشنگران زنان معتقد است که عملکرد اتحادیه باعث شده که هیچ‌کس به اتحادیه اعتماد نکند مگر کسی که بخواهد منفعت مالی ببرد.

تشکل‌های زیست‌محیطی و دانشجویی شیراز با راه‌اندازی زنجیره انسانی خواهان لغو مصوبه شورای شهر شدند. زنجیره انسانی دورتا دور باغ فرزانه شیراز در اعتراض به مصوبه شورای شهر در واپسین روزهای سال گذشته برای ساخت دو برج ۲۵ طبقه در این باغ تشکیل شد و گروه‌های مختلف شهروندان خواستار لغو این مصوبه و جلوگیری از تخریب تنها ریه تنفسی مرکز شهر شیراز شدند.

داوود رضوی عضو هیئت‌مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد که دو سال پیش بازنشسته شده بود، در سحرگاه روز شنبه سوم خرداد ماه هنگامی که بنا بر دعوت پنج سندیکای فرانسوی عازم کشور فرانسه و شهر پاریس بود و قصد خروج از کشور را داشت، در آستانه ورود به هواپیما در فرودگاه امام خمینی توسط مأمورین امنیتی از سفر ایشان جلوگیری به عمل آمده و به وی ابلاغ کردند که ظرف دو روز به دادگاه انقلاب مراجعه نماید.

کانون مدافعان حقوق بشر که ریاست آن بر عهده شیرین عبادی است در ادامه گزارش‌های ماهانه خود به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ پرداخت.
کانون مدافعان حقوق بشر در گزارش خود با اشاره به اعطای جایزه گوانگجو ۲۰۱۴ کره به مادران خاوران، آن را پاداشی برای سال‌ها استقامت مادران، همسران و فرزندان اعدام‌شدگان دهه شصت دانسته است.

همایش کار داوطلبانه، مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها، مشاوره مدیریت سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) با حضور دکتر کرمانشاه مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، جمعی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد، مدعوین از شورای اسلامی شهر تهران و اتاق بازرگانی و نیز کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در سالن پویش مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد.

همه این خبرها در بیست و سومین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com