دانشمندی که دوچرخه تنها سرمایه اوست

ایران را با تمام گمنامی هایم دوست دارم

پدر و مادرم، همراه لحظه های سخت زندگی ام بوده اند
خبرگزاری ایمنا: مدال هایم را وقف پاک ترین بچه های دنیا در پرورشگاه های استان اصفهان کرده ام.
ه گزارش ایمنا، شاهین گوانجی از مخترعان اصفهانی است که به گفته خودش، بیش از ده کیلو مدارج علمی، ۱۵۰ مقاله isiو isc و بیش از بیست اختراع در کشورهای مختلف دارد که به خاطرِ نداشتن سرمایه موفق به انبوه سازی طرح هایش نشده است.
کسب مدال طلای داروسازی مسابقات جهانی اختراعات ورشو لهستان، مدال طلای داروسازی مسابقات جهانی اختراعات بوداپست مجارستان، مدال طلای داروسازی و مدال نقره داروسازی مسابقات جهانی اختراعات آلمان، مدال طلای داروسازی مسابقات science club، مدال طلای داروسازی مسابقات جهانی اختراعات زاگرب کرواسی، کسب جایزه ویژه برترین مخترع جهان IWIS از کشور لهستان، مدال ویژه نخبگان کشور بوداپست مجارستان و رییس داوران ژورنال جهانی اختراعات گوشه ای از درجات علمی این مخترع اصفهانی است.
این مخترع اصفهانی با اشاره به اینکه نخبگان با علم و اندیشه خود از مرزهای فرهنگی، علمی و دفاعی کشور دفاع می کنند، افزود: باید به نخبگان بهای بیشتری داده شود تا دغدغه ای پیش روی آن ها نباشد و آیا ورزشکاران و فوتبالیست ها با توپ های خود می توانند از مرزهای کشور دفاع کنند که نخبگان با علم و استعداد خود قادر به این کار نیستند؟
وی انجام فعالیت های اجتماعی،
” دوست دارم بچه های ساکن در پرورشگاه ها روزی یکی از بهترین های دنیا شوند و شاید من سرمشق خوبی برای آن ها باشم. “

فرهنگی و علمی را بسیار سخت تر از فعالیت های ورزشی دانست و ادامه داد: باید به مشکلات نخبگان اهمیت بیشتری داده شود، رسیدگی به وضعیت نخبگان تنها در حرف نمی گنجد در عمل هم باید از نخبگان حمایت شود.
مدال هایم را وقف پاک ترین بچه های دنیا کرده ام
این نخبه اصفهانی که بیش از سی مدال جهانی خود را به پرورشگاه های استان اصفهان هدیه کرده است، می افزاید: با استعدادترین و پاک ترین بچه های دنیا در پرورشگاه ها زندگی می کنند و من تمامی مدال ها و دیپلم هایی را که در مسابقات جهانی به دست آورده ام را وقف این بچه ها نموده ام.
گوانجی ادامه می دهد: امیدوارم به گروه های سنی مختلفی که در پرورشگاه ها نگهداری می شوند اهمیت بیشتری داده شود و برای ساماندهی وضعیت این بچه ها که از استعدادهای فراوانی بهره مندند برنامه ریزی شود.
وی هدف خود را از وقفش این گونه بیان می کند: دوست دارم بچه های ساکن در پرورشگاه ها روزی یکی از بهترین های دنیا شوند و شاید من سرمشق خوبی برای آن ها باشم.
تأسیس خیریه ای با همت نخبگان
رئیس هیأت داوران ژورنال جهانی اختراعات تأسیس خیریه ای برای دانش آموزان و دانشجویان به خصوص بچه های ساکن در پرورشگاه ها و مناطق محروم را از وظایف مهم نخبگان عنوان کرد و افزود: در این خیریه ها نخبگان بخش های مختلف در کنار یکدیگر به وقف علم و اندوخته خود می پردازند و نقش موثری در گسترش شاخه های مختلف علم خواهند داشت.
ایران را با تمام گمنامی هایم دوست دارم
این مخترع اصفهانی که دعوت نامه های مختلفی برای ادامه تحصیل و ادامه فعالیت های علمی اش از کشورهای مختلف دریافت کرده است، می گوید: دانشگاه های مختلف دنیا از جمله کانادا، آلمان و بسیاری از کشور های دیگر بورسیه شده ام اما درکشورم ماندم چون ایران را دوست دارم و می خواهم خدمتی به تازه نفسان این راه داشته باشم.

بنیادی برای نخبگان اما دور از آن ها
یاد ملی نخبگان با هدف حمایت از نخبگان تأسیس شده است اما من کوچکترین توجهی از آن ها ندیده ام؛ در عین حال تعداد جشنواره های معتبر در ایران کم است و در داوری ها عوامل حاشیه ای بسیاری دخالت دارد.
وی حمایت بنیاد نخبگان را مشمول عده ای خاص از نخبگان دانست و اذعان کرد: بنیاد ملی نخبگان، من را با داشتن تائیدیه علمی از سازمان پژوهش های ایران و مراکز علمی کشور، بیش از بیست اختراع و ۱۵۰ مقاله به عضویت نمی پذیرد.
گوانجی افزود: بنیاد ملی نخبگان از مخترعین می خواهد طرح های خود را ثبت جهانی کنند این در حالی است که مخترعین قادر به پرداخت ۵۰ میلیون تومان هزینه این ثبت نیستند علاوه بر آن شیوه داوری جشنواره های اختراعات هم مشکلات خاص خود را دارد.

ثبت اختراعات، گران تمام می شود

رئیس هیأت داوران ژورنال جهانی اختراعات با بیان اینکه بیش از صد اختراع در ذهن طراحی کرده است، تصریح کرد: ثبت این اختراعات نیازمند پشتوانه مالی قوی است ضمن اینکه اداره ثبت اختراعات هم ضعیف عمل می کند و روش ثبت اینترنتی احتمال لو رفتن اختراعات را به همراه دارد همچنین ثبت هر اختراع نیازمند حداقل ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
این مخترع اصفهانی ادامه می دهد: رتبه اول جشنواره ملی ممتازین و مبتکرین را در سال ۱۳۸۶ به دست آوردم، رئیس بنیاد نخبگان و سازمان های متولی از ارائه بورسیه تحصیلی به رتبه های اول سخن گفته بودند که این صحبت عملی نشد.

مادری که مادرانه به پایم ایستاد

نویسنده کتاب چگونه مخترع شویم می افزاید: بشر با این همه ادعا و علم هنوز مکانیسم بسیاری از سلول های ساده را نمی داند، هرچه در مسیر علم پیش می رویم بیشتر سرگردان دنیای پیچ در پیچ آن می شویم و این باعث می شود که خدا را بیشتر بشناسیم.
وی با بیان اینکه هر روز بر پای مادرم بوسه می زنم، اذعان کرد: از پدر و مادرم سپاسگزارم که ذوق و کنجکاوی های کودکی مرا نابود نکردند به خصوص مادرم که به خاطر پیشرفتم رنج سفر را به جان می خرید و با لبخند مادرانه اش همواره روحیه خودباوری را در من پرورش می داد.

آدرس خبر: http://www.imna.ir/vdchkmnzk23nxxd.tft2.html

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com