روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که آژانس امنیت ملی آمریکا سیستم شنود تلفنی ابداع کرده است که با آن می توان تمام مکالمات تلفنی یک ماه یک کشور خارجی را شنود و ضبط کرد.

آژانس امنیتی ملی آمریکا در سال ۲۰۰۹ این سیستم را طراحی کرده است.

 

 

عکس جادوگر عصا به دست که بالای عصای او یک تلفن همراه دیده می‌شود

 

ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که اطلاعات مربوط به این سیستم را برای اولین بار افشاکرد، قول داده است که جزئیات بیشتری از این برنامه را منتشر کند.

آژانس امنیت ملی آمریکا در نشست‌های داخل سازمانی، برای معرفی این برنامه که Mystic نام دارد، از یک جادوگر عصا به دست استفاده کرده که در بالای عصای او یک تلفن همراه دیده می شود.

واشنگتن پست نوشته که سیستم Mystic تنها برنامه جاسوسی آمریکاست که قادر به ضبط همه مکالمات تلفنی در شبکه سراسری یک کشور است.

گروه‌های مدافع حقوق مدنی در آمریکا استفاده از چنین برنامه‌ای را “تکان دهنده” خوانده‌اند.

از جانب مقامات آمریکایی هنوز در مورد گزارش واشنگتن پست واکنشی نشان داده نشده است.

 

ادوارد اسنودن قول داده است که اطلاعات بیشتری را افشا کند

 

واشنگتن پست می نویسد که به درخواست مقامات آمریکا، کشور خارجی و یا سایر مناطقی که استفاده از این برنامه مد نظر بوده را افشا نخواهد کرد.

بنا به گزارش واشنگتن پست با این سیستم میلیاردها مکالمه تلفنی را می توان ضبط کرد.دستگاه حائلی که در این سیستم کار گذاشته شده است تمام مکالمات قدیمی را پاک می کند تا مکالمات تازه ضبط شود.

وقتی از جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در این مورد سوال شد، پاسخ داد که در باره هر گزارش یا اتهام خاصی اظهار نظر نمی‌کند.

در همین حال ادوارد اسنودن که در یک کنفرانس مهم در کانادا به صورت ویدیویی شرکت کرده، گفته است که مهمترین اطلاعات در مورد این سیستم شنود را بزودی افشا خواهد کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com