کنشگران داوطلب
دومین کمپین روز کار داوطلبانه توسط کارکنان بنگاههای اقتصادی در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ با هدف افزایش مشارکت بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های غیر دولتی، حساس شدن کارکنان شرکت‌ها نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی و تقویت مهارت های کار گروهی میان کارکنان برگزار می شود.
روز داوطلبی کارکنان بخشی از برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها است که توسط مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی برای تشویق و حمایت از داوطلبی کارکنان در رفع چالش‌های اجتماعی برگزار می‌شود. معمولا این برنامه‌ها در راستای استراتژی‌ها و اولویت‌های کسب و کارها تعریف می‌شوند تا هم ارزش کار داوطلبی بیشتر باشد و هم ارزش مشترک خلق شده به هر سه گروه یعنی شرکت‌ها، کارکنان آن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد – جامعه، نفع برساند.

16

براساس  این کمپین کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها تحت عنوان “روز کار داوطلبانه کارکنان” در هفته منتهی به ۱۱ اردیبهشت، فعالیتهای داوطلبانه ای را در همکاری با مدارس، سرای محلات و سازمان های مردم نهاد انجام می دهند. این برنامه ها طیف وسیعی از فعالیت ها مثل فعالیت های آموزشی، هنری، زیست محیطی، اجتماعی، بهداشت و سلامت را شامل می شوند و در بسیاری از شرکت های دنیا به صورت برنامه های یک روزه اجرا می شوند. این کمپین همانند سال گذشته در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ اجرایی می گردد. سال گذشته این کمپین با حضور ۲۵۲ داوطلب، ۳۲ شرکت، ۲۵ سازمان مردم نهاد و ۳ مدرسه انجام شد.
مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت اجتماعی، سازمانی مردم نهاد است که با هدف ترویج مفهوم حاکمیت و مسئولیت اجتماعی شرکتها و تسهیل فضای کسب وکار مسئولانه در سال ۱۳۸۵  تشکیل شده و در نظر دارد برای ترویج فرهنگ کار داوطلبانه توسط کارکنان سازمانها ، با اختصاص یک روز از سال را با عنوان “برنامه های داوطلبی کارکنان” طرح کار داوطلبانه کارکنان را به مرحله اجرا بگذارد. اطلاعات فراخوان این کمپین از طریق وب سایت www.eviran.ir قابل دستیابی است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com