شماره هجدهم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از برگذاری جلسه هم اندیشی معصومه ابتکار با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی گیلان، بیانیه مشترک تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی و جنبش زنان در آستانه روز جهانی زن، لغو همایش بزرگداشت روز جهانی زن با عنوان ضرورت تشکل‌یابی زنان، موانع و راهکارها و انتشار فهرستی از «دشمنان اینترنت» در سال ۲۰۱۴ توسط گزارشگران بدون مرز خواهید شنید.
نمایندگان سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی گیلان و استادان محیط زیست و منابع طبیعی در جلسه هم اندیشی با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست ، خواستار برنامه ریزی جدی برای رفع آلودگی های زیست محیطی استان شدند.
18در آستانه روز جهانی زن، تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی و جنبش زنان با صدور بیانیه‌ای مشترک، با اشاره به تبعیض‌های موجود علیه زنان، رفع موانع گوناگون بر سر راه تاسیس سازمان‌های جامعه مدنی را یکی از ضروری‌ترین مطالبه جنبش زنان در این دوره تاریخی برشمردند.
همایش بزرگداشت روز هشت مارس، روز جهانی زن، با عنوان “ضرورت تشکل‌یابی زنان، موانع و راهکارها” که قرار بود در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود با دستور نهادهای امنیتی لغو شد. سخنرانان این مراسم الهه کولایی، عالیه شکر بیگی، ثریا عزیز پناه از فعالین مدنی و حقوقی در حوزه زنان بودند. در پی این اقدام گروهی از شرکت کنندگان که با در بسته‌ی خانه‌ی اندیشمندان مواجه شدند، در اطراف محل برگزاری همایش تجمع کردند تا به این شکل اعتراض خود را نسبت به لغو این همایش نشان دهند. نیروهای امنیتی در محل برگزاری تجمع نیز حضور داشتند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه در نحوه فعالیت سازمان های مردم نهاد پراکندگی قانونی وجود دارد، گفت: طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد درتلاش است اهداف و فعالیت این سازمان ها را قانونمند کرده و چارچوبی مشخص برای آنها تعریف کند.
همایش بهبودیافتگان از اعتیاد در استان خراسان رضوی با حضور تعدادی از سازمان های غیردولتی فعال در زمینه درمان اعتیاد در تاریخ پنجم اسفند ماه ۱۳۹۲ در سالن ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار گردید.
هیات مدیره خانه سینما عصر روز سه شنبه از سوی اعضای مجمع عمومی این نهاد صنفی برای مدت حداکثر یک سال دیگر ابقا شد. به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا ، اعضای حاضر در مجمع عمومی خانه سینما که عصر سه شنبه در تالار سیف الله داد گردهم آمده بودند در نهایت تصمیم به ابقای حداکثر یک ساله هیات مدیره خانه سینما گرفتند.
سازمان گزارشگران بدون مرز به بهانه ۱۲ مارس (۲۱ اسفند)، روز جهانی مبارزه با سانسور در اینترنت، فهرستی از «دشمنان اینترنت» در سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است. در این گزارش، نام ایران نیز به عنوان یکی از دشمنان اینترنت مطرح و تاکید شده است: «ایران در پی ساختن اینترنت ملی یا شبکه‌ای جدا شده از وب جهانی‌ و تحت مهار کامل مقامات حکومتی است.»
همه این خبرها در هجدهمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com