تواناتک: برای کسانی که می‌خواهند تماس‌های تلفنی و اطلاعاتشان امن و حفاظت شده باشد و دست هکر‌ها و نهادهای امنیتی به آن

تواناتک: برای کسانی که می‌خواهند تماس‌های تلفنی و اطلاعاتشان امن و حفاظت شده باشد و دست هکر‌ها و نهادهای امنیتی به آن نرسد، گوشی جدیدی به بازار عرضه شده است.

این گوشی که به خاطر اتفاق بزرگی که ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، در آن به افشای روش‌های نظارت و شنود بر تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و غیره پرداخت، به نام او معروف شده است، ویژگی‌های امنیتی جالبی دارد.

این گوشی در‌واقع‌‌ همان سامسونگ گلکسی S2 است که شرکت «FreedomPop» آن را تبدیل به یک ابزار رمزکننده تماس و اینترنت کرده است. این گوشی که مجهز به سیستم رمزگذاری ۱۲۸ بیت است، تلاش دارد تا تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی شما را ایمن کند. شبکه مجازی تعبیه شده در داخل این گوشی به شما امکان می‌دهد تا به طور نا‌شناس در اینترنت وبگردی کنید.

این گوشی در حال حاضر به قیمت ۱۸۹ دلار در بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد.

گوشی اسنودن، یا‌‌ همان گوشی تغییر یافته گلکسی S2، دارای پردازنده ۱/۲ گیگاهرتزی سامسونگ «Exynos C210» است که سایز صفحه نمایش آن ۴/۳ اینچ بوده و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. دوربین این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل است.

استیون سِسار (Steven Sesar) رئیس اجرایی شرکت «FreedomPop» می‌گوید: «با وجود نقض حریم خصوصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های موبایل، حفظ حریم خصوصی و امنیت تبدیل به یکی از مهم‌ترین مسائل مردم آمریکا شده است و داشتن ارتباط نا‌شناس از حقوق همه ما است. شرکت‌های بزرگ انعطاف، تمایل یا خلاقیت لازم برای سرمایه‌گذاری روی حریم خصوصی را ندارند. ما این روند را قبول نداریم و احساس می‌کنیم که این به ما بستگی دارد تا یک موبایل کاملاً ایمن و خصوصی تولید کنیم که قیمت مناسبی هم داشته باشد».

این گوشی هنوز در همه جای آمریکا قابل استفاده نیست و پوشش آنتن مناسب را ندارد.

گوشی جدید شرکت «FreedomPop» تنها گوشی نیست که ادعای محافظت از حریم خصوصی و امنیت را دارد. «Blackphone» که چند روز پیش در کنگره جهانی موبایل عرضه شد، به قیمت ۶۲۹ دلار، نیز تلاش می‌کند تا تماس‌ها و ایمیل‌های شما را رمزگذاری کند. این گوشی نیز احتمالاً در تابستان روانه بازار خواهد شد.

تواناتک امیدوار است روند رو به رشد حمایت از امنیت و حریم خصوصی کاربران در دنیا ادامه پیدا کند تا تأثیری نیز بر کشورمان ایران گذاشته و گوشی‌های اینچنین، راه خود را به بازار ایران نیز باز کنند. قطعاً نوآوری‌ها و تلاش‌های متخصصین این موضوع، در آینده بسیاری از مشکلات امنیتی کاربران را کاهش خواهد داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com