بیانیه شماره ۶ محمد علی خلیلی وکیل پایه یک دادگستری
در خصوص دستگیری مهندس حشمت اله طبرزدی

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید
از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید

حشمت الله طبرزنی
امروز انتشار این عکس توسط فرزندان مهندس حشمت الله طبرزدی که یاد آور خاطرات شیرین نوروز ۹۲ در کنار پدر می باشد، مردی که برای دفاع از حقوق قانونی و بیان واقعیات جامعه ودفاع از حقوق مردم ایران امروز خودسرانه و غیر قانونی پشت میله های زندان محبوس می باشد مرا از صمیم قلب متاثر ساخت و یا داور میثاق خود با مهندس طبرزدی شد تا برای آزادی ایشان و بودن ایشان سر سفره هفت سین تحویل سال ۱۳۹۳ ودر کنار فرزندان نهایت تلاش خود را بنمایم و با صدور این بیانیه از کلیه فعالان حقوق بشر و نهادهای بین المللی از جمله عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر ، تلویزیون کارزار جهانی حقوق بشر ، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،رسا نه ها ، رادیو و تلویزیون های ایرانی در خارج از کشور و … دعوت بعمل آورم که سکوت اختیار ننموده و یکصدا و دست در دست هم برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران تلاش نمایند تا بلکه حاکمیت کنونی ایران دست از اعمال خلاف انسانی و قانونی خود بر دارد .
علی ایحال ریاست قوه قضاییه ایران ، دادستان تهران ، بعنوان مسئولین طبقه اول بازداشت خلاف قانونی مهندس طبرزدی به وکالت از ایشان مستنداً به اصول ۲۲،۳۲ و۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ، قانون آیین دادرسی در امور کیفری ایران ،مواد ۱ الی ۱۳ و ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر و مواد ۲،۹،۱۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی آزادی ایشان در اسرع وقت مورد تقاضاست .

محمد علی خلیلی
وکیل پایه یک دادگستری
رونوشت: سرکارخانم پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل
رونوشت : دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com