تواناتک: وجود شش برنامه‌ امنیتی زیر، روی هر گوشی هوشمندی بسیار لازم و مهم است و می‌توان گفت گوشی که دارای این شش برنامه باشد از امنیت به نسبت بالا و قابل قبولی برخوردار است.

۱. چت امن با Jitsi

jitsi” یک برنامه‌ متن باز و بسیار کاربردی جهت انجام چت‌های امن است. در صورتی که کاربر درخواست چت رمزگذاری شده را ارائه دهد، تمام متن‌های ارسالی و دریافتی با روش بسیار خوبی رمزگذاری خواهد شد. نکته بسیار قابل قبول، داشتن چت صوتی و تصویری امن و رمزگذاری شده در این برنامه است.

۲. رمزگذاری فایل‌ها با EDS

EDS Lite” نسخه‌ مخصوص گوشی‌های هوشمند از برنامه‌ “Truecrypt” است که دقیقا با همان روش برای رمزگذاری فایل‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. در صورتی که با “Truecrypt” آشنا نیستید، دو مقاله‌ ما در این مورد را در اینجا و اینجا مطالعه کنید.

۳. APG

APG” نسخه‌ی موبایلی برنامه‌ “PGP” است که برای رمزگذاری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصا برای رمزگذاری ایمیل‌ها.

۴.  K-9 Mail برای ارسال و دریافت ایمیل

K-9 Mail” یکی از قابل اعتماد ترین برنامه‌ها برای ارسال و دریافت ایمیل است. ترکیب “K-9 Mail” و “APG”  یک ابزار بسیار قوی برای رمزگذاری ایمیل‌ها را خواهد ساخت.

۵. Surespot

مسنجر امن “surespot” یکی از امن‌ترین انواع اپلیکیشن‌های “VoIP” برای ارتباط با دوستان است که قبلا در مورد آن در اینجا صحبت کردیم. فقط اضافه کنیم که چند روز پیش نسخه‌ اپلی این برنامه نیز در اینجا منتشر شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com