15شماره پانزدهم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از اولین کنگره توانمند‌سازی و جامعه فراگیر CBR در مازندران، نخستین نشست مشترک ۳۱ دبیرکل سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان سمن‌های استانی سراسر کشور با مشارکت مدیران و معاونین امور اجتماعی استانداری‌های کشور، نشست سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت استان مرکزی با فاطمه هاشمی رفسنجانی ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور و نامه بیش از هفتصد روزنامه‌نگار به حسن روحانی درباره بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران خواهید شنید.
اولین کنگره علمی توانبخشی مبتنی بر جامعه از یکم بهمن ماه در اردوگاه بهزیستی شهید عظیمی در شهرستان بابلسر آغاز و به مدت دو روز با ارایه مقالات اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.
نخستین نشست مشترک ۳۱ دبیرکل سازمان های مردم نهاد و نمایندگان سمن‌های استانی سراسر کشور با مشارکت مدیران و معاونین امور اجتماعی استانداری‌های کشور برگزار شد. در این نشست پنج ساعته تمامی نمایندگان سمن‌ها مطالبات خود را از وزارت کشور و رئیس جمهور در میان گذاشتند.
نشست سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت استان مرکزی با فاطمه هاشمی رفسنجانی ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص کشور برگزار شد. در این نشست دکتر آقاخانی مدیر عامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت در سطح کشور، استان مرکزی به عنوان اولین استانی است که سازمان‌های مردم نهاد را در قالب خانه گرد هم آورده و به صورت تخصصی در قالب هشت شبکه فعالیت می‌نمایند و توانسته با ایجاد همدلی از کلیه ظرفیت و توان سمن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده نماییم.
دبیر نشست نقش سازمان‌های مردم نهاد در زلزله بم با ابراز تاسف از این که با گذشت ده سال از این زلزله هنوز نسبت به مستند سازی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در این زلزله که می تواند در افزایش آمادگی برای مواجهه با حوادث مشابه موثر باشد، انجام نشده بر ضرورت اقدام هر چه سریعتر در این خصوص تاکید کرد.
انجمن حمایت از حقوق کودکان روز دوشنبه میزبان نشستی بود که در آن گروهی از کارشناسان و صاحب‌نظران به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با حل بحران آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن برای کودکان پرداختند.
بیش از ۷۰۰ روزنامه‌نگار ایرانی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار بازگشایی دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شدند. در بخشی از این نامه آمده است “انتظار ما این بود که بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به‌عنوان یکی از اقدامات انجام‌ شده در کارنامه‌ صد روز اول فعالیت دولت ‘تدبیر و امید’ اعلام می‌شد که متأسفانه این اتفاق به هر دلیلی رخ نداد. با این حال، امیدواریم پیش از پایان صد روز دوم دولت جنابعالی، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران بازگشایی شود تا نسیم تدبیر و امید بیش از هر زمانی در کالبد روزنامه‌نگاری کشور دمیده شود.”
همه این خبرها در پانزدهمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com