علی صدارت: جنگ روانی مادر همهُ جنگهاست، ولی تنها جنگی است که ما مردم در آن، توانایی و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم!

تاریخ تولید و انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۴ | ۰۷-۰۷-۲۰۲۵ دوشنبه

مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:

❊❊❊

خلاصه‌ای مختصر، فرازهایی از محتوی، مطالب مرتبط:

در پی تجاوزِ تروریستیِ دولتیِ رژیم اسرائیل و امریکا به وطن ما، باری دیگر، پیام واضح و روشن ایرانیان، به انیرانیان ودریوزگان آنها این بود:

❊ تکلیف خامنه‌ای و شرکا و سران قوای سرکوب و پاسداران و بسیجی‌های خائن به وطن را خود ما ایرانیان در دادگاه‌هایعادله مشخص خواهیم کرد، ، نه انیرانیان و اجنبی‌یان!

❊ باز کردن درب‌های زندان اوین و آزاد کردن زندانیان سیاسی را خود ما ایرانیان انجام می‌دهیم، نه انیرانیان و اجنبی‌یان!

❊ هر گونه تغییری در حاکمیت ایران، حتما باید توسط خود ما ایرانیان انجام بگیرد، نه انیرانیان و اجنبی‌یان! همیشه همهتغییراتی که توسط انیرانیان و اجنبی‌یان انجام شده، تماما بدون استثنا، فاجعه‌آمیز بوده است.

توهم پهلوی و هذیان او و سلطنت‌طلبان و سایر وابستگان غرب، و آنچه تحلیل اطلاعاتی-امنیتی‌های قدرت‌های خارجیامیدوار بود، واقع نشد. البته بنا بر عقل سلیم، قرار هم نبود واقع شود. مردم نه تنها به خیابان‌ها نریختند که برای سلطنت،فرش قرمز پهن کنند و رضا پهلوی را به شاهی برسانند (البته سلطنت به صورت دورکاری از امریکا!!! زیرا او صریحا گفتدوستان و خانواده‌اش در امریکا هستند، و لازم نیست در ایران میخ‌کوب شود!!!) بلکه ایرانیان، در دفاع از وطن، از خودهمبستگی نشان دادند. حتی بمب‌باران و تخریب دروازهُ زندان اوین هم با انزجار و محکوم کردن توسط ایرانیان روبرو شد.

در روز یازدهمِ جنگ دوازدهم روزه، اسرائیل دروازه‌ی زندان اوین را بمب‌باران می‌کند. به دنبال این تجاوز تروریستی به وطن، درهمان روز، رضا پهلوی که در امریکا زندگی می‌کند، به ناگهان سر و کله‌اش در فرانسه پیدا می‌شود! وی به زبان انگلیسی (نهفارسی، انگلیسی!)، پیامی را از روی کاغذ می‌خواند، و به ایرانیان می‌گوید …این برای ما لحظهُ دیوار برلین است…!!! ومی‌گوید …امروز من اینجا هستم که خود را برای رهبری ایرانیان معرفی کنم…!!!

https://www.youtube.com/watch?v=tYGY-TWwbIo

«this is our Berlin wall moment!»

«…این [این تجاوز اسرائیل و امریکا به ایران] برای ما، ’لحظهُ دیوار برلین‘ [مانند لحظهُ فروپاشی دیوار برلین و آزاد شدنآلمان شرقی] است»

«i am here today to submit myself to my compatriots to lead them down this road!»

«…امروز من اینجا هستم که خود را برای رهبری ایرانیان در این راه [پایین کشیدن خامنه‌ای و خود به‌جای او نشستن!] معرفیکنم…!»

اکثر کشورهای غربی هنوز از اسرائیل جانب‌داری می‌کنند.

فردریک مرتس صدراعظم آلمان در روز ۱۷ ژوئن ۲۰۲۵ در رابطه با تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به میهن ما گفت: «این کارکثیفی‌ست که اسرائیل برای همه‌ی ما انجام می‌دهد.» و نیز افزود: «ما باید قدردان جسارت ارتش اسرائیل و رهبران حکومتاسرائیل باشیم.»

سیاست خارجی ترامپ و شرکا، بدتر از سیاست داخلی آن‌ها، واکنشی و نامشخص بوده است. وزارت جنگ امریکا، ارسالاسحله را به اوکراین متوقف کرده بود. ترامپ که از این موضوع بی‌اطلاع بود، در برنامهٌ زنده و جلوی دوربین‌ها  توسط یکی ازرسانه‌گران از این موضوع با خبر شد!

به‌دنبال تجاوز امریکا (کشور سکولار!) به ایران، ترامپ طی پیام چهار دقیقه‌ای، پنج بار به «خدا» ارجاع داد:

«و فقط می‌خواهم از همه تشکر کنم و به‌ویژه از خداوند. می‌خواهم بگویم، ما تو را دوست داریم خدا، و ما ارتش بزرگمان رادوست داریم – از آن‌ها محافظت کن. خدا خاورمیانه را متبرک کند، خدا اسرائیل را متبرک کند، و خدا آمریکا را متبرک کند.»

ترامپ قرار است تا سه سال و نیم دیگر در قدرت بماند، حداقل تا سه سال و نیم دیگر! البته اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگرهامریکا، حزب دموکرات اکثریت را در قوه مقننه پیدا کند، ممکن است دامنه سیاست‌های وی کمی خفیف گردد. عزل ترامپ توسطکنگره فقط در صورتی ممکن است که اکثریت نمایندگان، علیه او رای دهند. ولی در دور اول ترامپ، مساله عزل دو بار به مجلسآورده شد و رای کافی نیاورد.

زورمداری و تبعیض و خشونت‌گستری، پایه و اساس پندار ترامپ و نتانیاهو است. تبعات فاجعه‌بار سیاست‌های «ابرقدرت» غرب، و «ابرقدرت» منطقه، ابعادی کم سابقه‌ای داشته است. طی ۱۲ روز تجاوز تروریستیِ دولتیِ رژیم اسرائیل و امریکا بهمیهن ما ایران، تعداد کشتارها در غزه، بیش از مجموعه کشته شده‌ها در ایران و اسرائیل بود. محاصره و گرسنگی دادن به مردمغزه، فاجعه‌آمیز است.

آیا آتش‌بس اخیر اسرائیل در غزه، ترفندی برای تجاوز تروریستی مجدد به ایران، تزویر دیگری توسط نتانیاهو به عنوانابزاری راهبردی برای تمرکز بر شروع مجدد حمله‌ها به ایران است؟

در این روزها شاهد سومین! سفر نتانیاهو به امریکا، در شش ماه گذشته هستیم. این تعداد سفرهای بی‌سابقه به چه دلیلمی‌تواند باشد:

زمینه‌سازی برای «عفو» نتانیاهو در اسرائیل و کناره‌گیری وی؟

آماده کردن ترامپ برای تجاوز مجدد به ایران، و گسترش دامنه جنگ‌ها؟

امریکا و اسرائیل دو شریک در تجاوز تروریستی به وطن ما، نه تنها به مردم، بلکه به یکدیگر دروغ می‌گویند! سیاست‌هایداخلی و خارجی هر دو، بیشتر یک روان‌پریشی است تا یک تدبیر. برای هر دو، حفظ موقعیت خود، «اوجب واجبالت» است!

امریکا: ترامپ ادعای پیروزی دارد! آیا برنامه هسته‌ای ایران واقعاً آن‌طور که ترامپ ادعا می‌کند، به‌کلی متلاشی و مضمحلشده است؟ بیش از ۴۰۰ کیلو اورانیم غنی شده کجا است؟

اسرائیل: نتانیاهو ادعای پیروزی دارد! تلاش فراوان برای سانسور شدید خبری برای انتشار واقعیت‌ها در رابطه با میزانتخریب توسط موشکهای ایران، کاملا موثر نبوده.

اهداف جنگی که نتانیاهو برای حمله با ایران مشخصا ابراز کرده بود عبارت بودند از:

– نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران، و

– مهار توان موشکی تهران، و

– تغییر در ساختار حاکمیتی جمهوری اسلامی، و

– بازآرایی ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه.

نتانیاهو و شرکا واقعا به کدامیک از این هدفهای از قبل اعلام شده توانستند برسند؟

در روز اول جولای ۲۰۲۵، نتانیاهو خطاب به کابینه خود، باز هم تأکید کرد که ایران با سه راهبرد مشخص آنها را تهدیدمی‌کند:

– توسعه یک برنامه هسته‌ای پیشرفته، و

– تقویت چشمگیر زرادخانه موشکی، و

– شکل‌ دادن به محور منطقه‌ای از متحدان ضداسرائیلی.

آیا سیاست‌های سلطه‌گرانهٌ اسرائیل و امریکا، که در سال‌های اخیر بیش از پیش متجاوزانه و وحشی‌گرامه بوده است، خطرخشونت‌گستری‌های بی‌سابقه در دنیا را کمتر کرده است، یا بیشتر؟

چاپلوسی اطرافیان ترامپ، تهوع‌آور بوده است، و انسان را به یاد زمان ولایت مطلقه پهلوی می‌اندازد! نتانیاهو هم که از اینقاعده جدا نیست. وی در کاخ سفید گفت با رهبری شگفت‌آور ترامپ، برای مردم فلسطین، «مهاجرت داوطلبانه» به«فضای-مکانهای بشردوستانه» در نظر گرفته شده است. نتانیاهو که جنایت کار تحت تعقیب دایوان عالی جنایی است، ترامپکه مرتکب چندین جرم در دادگاههای امریکا است را برای دریافت جایزه صلح نوبل نامزد کرده است!!!

گرچه نتانیاهو در چند مورد ترامپ را از خود دلخور کرده بود (از جمله با عدم همراهی برای ترور دولتی قاسم سلیمانی) ولیحالا به نظر می‌رسد که با این چاپلوسی‌ها، دلِ او را باز به‌دست آورده است!

ترامپ با سیاست‌های قدرت‌مدارانه که بیشتر به رویهُ «گردن‌کلفتی» شبیه است، گزارش‌گر ویژه وضعیت حقوق بشر درفلسطین، خانم فراچسکا آلبانیزی را مورد تحریم قرار داده است.

Human Rights Council

Fifty-ninth session

16 June–۱۱ July 2025

Agenda item 7

Human rights situation in Palestine and other occupied Arab territories

From economy of occupation to economy of genocide

Report of the Special Rapporteur on the situation

of human rights in the Palestinian territories occupied since 1967,

Francesca Albanese*, **

https://www.ohchr.org/sites/default/files/documents/hrbodies/hrcouncil/sessions-regular/session59/advance-version/a-hrc-59-23-aev.pdf

❊❊❊❊❊

❊گفتاوردهایی از برخی رسانه‌های بزرگ در رابطه با تجاوز نظامی به ایران:

Boston Globe (6/24/25) called a “brilliant military operation.”

The Wall Street Journal (6/22/25) gave President Donald Trump “credit…for meeting the moment.”

To the New York Times’ Bret Stephens (6/22/25), Trump made “a courageous and correct decision that deserves respect.” “The president acted before it was too late,” he wrote. “It is the essence of statesmanship.”

For the Washington Post’s Max Boot (6/25/25), it’s “good news…that both Israel and the United States showed they can bombard Iranian nuclear facilities and other targets at will.”

Rather than toasting aggression, these observers could have used their platforms to try to help foster a political climate that prioritizes peace and the international legal principles that could help create a less violent world.

Meanwhile, some opinion mongers thought the US was at risk of insufficiently violating international law.

The [Washington] Post’s editorial board (6/22/25) said Trump “should ensure that Iran’s nuclear program is demolished, as he appeared to claim it was on Saturday. This would mean the destruction of the targeted sites plus any residual weapons-building capacity.”

In other words, the authors are glad that the US bombed Iran in violation of international law, and think it might be best to do more of the same.

A Wall Street Journal editorial (6/23/25) put forth a similar view, warning that Trump will “squander” any “gains” that the US and Israel may have made against Iran if he “lets Iran take a breather, retain any enriched uranium it has secretly stored, and then rearm. But the last fortnight creates a rare opportunity for a more peaceful Middle East.” I’m not a big Orwell fan, but there’s something to his vision of the propaganda slogan “war is peace.”

Iran “now knows Mr. Trump isn’t bluffing,” the Wall Street Journal (6/22/25) wrote. Does the paper imagine that Iran thought Trump was “bluffing” when he assassinated Qasem Soleimani, the nation’s top military leader, in 2020?

The consent manufacturers went even further, characterizing Iran as a threat to the world more generally.

The Journal (6/22/25) said “Iran has been waging regional and terrorist war for decades,” and that “the world is safer” because the US bombed the country.

Stephens proclaimed the Iranian government “the world’s leading state sponsor of terrorism,” a claim Boot (6/25/25) echoed, writing that the nation has a “decades-long track record as the No. 1 state sponsor of terrorism.”

Sickeningly, Antony Blinken (New York Times, 6/24/25), a leading architect of the genocide of Gaza’s civilian population, called Iran “a leading state sponsor of terrorism; a destructive and destabilizing force via its proxies in Lebanon, Syria, Gaza, Yemen and Iraq.”

The Journal (6/22/25) said, “President Trump’s decision to strike Iran’s three most significant nuclear sites on Saturday helped rid the world of a grave nuclear threat.” The editorial would later add, “Ayatollah Ali Khamenei wanted a bomb more than peace.”

پروپاگندای شبکه‌ها و رسانه‌های بزرگ، از جمله BBC، علیه مسلمانان ادامه دارد.  الجزیره:

A recent study found that on the BBC, Israeli deaths received 33 times more coverage per fatality than Palestinian deaths, despite Palestinians dying at a rate of 34 to 1 compared with Israelis. Such bias is no exception, it is the rule for Western media.

قدرت‌های داخلیِ درگیر در ایران، به چاره‌اندیشی مشغول هستند. جنگ قدرت، حتی قبل از تجاوز تروریستی به ایران بالا گرفتهبود.

آیا خامنه‌ای کنار می‌رود؟

آیا خامنه‌ای کنار گذاشته می‌شود؟

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری روز چهارشنبه دوم ژوئیه-جولای ۲۰۲۵ =  ۱۱ تیرماه ۱۴۰۴ قانون الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تصویب کرد.

روز چهارم تیرماه ۱۴۰۴ مجلس ایران طرح تعلیق همکاری با آژانس را بدون رای مخالف نمایندگان تصویب کرد.

یک روز پیش از تصویب این طرح رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی خواهان همکاری تهران برای بازدید از مراکزهسته‌ای پس از حملات اسرائیل و آمریکا شد.

رژیم می‌گوید که گزارش آژانس و مدیرکل آن درباره افزایش غنی‌سازی ایران سبب تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس و پساز آن حملات اسرائیل شد.

❊❊❊

❊❊

یادی بکنیم از دو واقعه فاجعه‌بار در این ایام:

پرتاب موشکهایی از ناو جنگی امریکایی، به پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر و قتل همه ۲۹۰ سرنشین آن:

پرواز شماره ۶۵۵ ایران‌ایر، در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸)  بر فراز خلیج فارس با پرتاب موشکهایی از ناو جنگیامریکایی، ساقط شد و تمام ۲۹۰ سرنشین آن توسط امریکا به قتل رسیدند. پس از این فاجعه، دولت بریتانیا از فورا حمایتخود از اکریکا را اعلام کرد. در مکاتبات خصوصی با رونالد ریگان، مارگارت تاچر حتی پیامدهای این جنایت را مثبت مثبتخواند: «به نظر می‌رسد  این حادثه حداقل به رهبران ایران کمک کرده باشد که نیاز فوری به پایان دادن به درگیری‌هایخلیج‌فارس را در اولویت قرار دهند.»

سرکوب خونین اعتراضات دانشجویان روزهای ۱۸ تا ۲۳ تیر ۱۳۷۸:

اعتراضات دانشجویان به توقیف روزنامهٔ سلام، طی روزهای ۱۸ تا ۲۳ تیر ۱۳۷۸ (جولای ۱۹۹۹) با حشونت و سرکوب روبروشد.  قوای انتظامی و لباس شخصی‌های بسیجی و پاسدار، به دانشجویان در خوابگاه حمله کردند. فعالان حقوق بشر تعدادکشته شده‌ها را هفت نفر گزارش دادند، ولی فقط هویت عزت‌الله ابراهیم‌نژاد و فرشته علیزاده و تامی حامی‌فر مشخص شد. ازسعید زینالی هم که توسط مأموران امنیتی  دستگیر و ناپدید شده، تا امروز خبر و اطلاعی موجود نیست. عده زیادی هممصدوم شدند و چشم تعدادی دانشجو بر اثر اصابت گلوله تخیله و دست و پای عده‌ای نیز شکسته شد.

❊❊❊

❊گزارش، بررسی، و ارزیابی رویدادها❊

(دوشنبه‌ها ساعت۲۱ به‌وقت ایران به‌صورت زنده)

❊❊❊

❊از تولیدات گروه سایت (سایت علی صدارت: رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت)❊

https://alisedarat.com/2025/07/07/14338/

❊قطره‌ای از اقیانوس‌های تلاش‌ها برای برپایی، و پویایی، و پیشبرد مردمسالاری❊

https://linktr.ee/sedarat

❊اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، حقی از حقوق بشر است❊

حقوق‌مدارتر شدن و حقوق‌مدارتر کردن، از پیش‌نیازهای برپایی و پویایی مردمسالاری در هر جامعه‌ای است. برای این کار، یکی از مهمترین راه‌ها، احقاق حق اطلاع‌یابی، و احقاق حق اطلاع‌رسانی است.

برای انجام این مهم، با خودانگیختگی و با احقاق حق استقلال و با احقاق حق آزادی، هر کدام از ما می‌توانیم از استعداد خلاقیت خود بهره بگیریم و در ابتکار راههای مختلف، کوشا شویم.

یک راه آسان برای مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر در اینجا برای شما فراهم شده است:

لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن(follow) و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن(like)، همرسانی(share) کردن، پیاده کردن(download)، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا ابتکار برای سایر روش‌های انتشار و هم‌رسانی:

مطلب را به صورت تصویری در این رسانه‌ها ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/reel/DL2ocvDuJvP/

صفحه  فیس‌بوک:

https://www.facebook.com/Sedarat57/videos/729348106521622

یوتیوب:

https://youtube.com/live/sjI-BAmoHdE

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی،  در این رسانه‌ها بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

اسپاتیفای:

https://creators.spotify.com/pod/show/sedarat/episodes/–e35824e

کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us

واتساپ

در گروه واتساپ با شناسه «علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل» همراه ما شوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

در گروه تلگرام با شناسه https://t.me/sedaratMD همراه شوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

https://t.me/sedaratMD/3021

برخی دیگر رسانه‌ها:

مستودان:

https://mastodon.social/@sedarat

بلوسکای BlueSky:

https://bsky.app/profile/sedarat.bsky.social

سند اساسی دوران گذار برای انتقال حاکمیت به ما مردم ایران، قانون اساسی موقت، بر اساس حقوق پنج گانه، برای دوران انتقالی:

https://alisedarat.com/2019/08/17/5108/

این سند متعلق به هیچ شخص و گروه خاصی نیست، و صاحب آن در واقع، همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. در نتیجه، ضمانت اجرایی همهُ اصول این سند هم همگیِ خودِ ما مردم ایران هستیم. مردم‌سالاری را، فقط خودِ ما مردم می‌توانیم، و فقط خودِ ما مردم باید برقرار کنیم، نه قدرت‌ها!

قانون اساسی پیشنهادی بر اساس حقوق پنج گانه (لائیک، غیر ایدئولوژیک)

https://alisedarat.com/2019/06/23/4991/

❊❊❊

سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!

میزان سکوت و تحمل امروز من است که میزان خشونت‌های فردا را پیش‌بینی می‌کند!

به هر میزان که تجاوزها به حقوق را امروز تحمل کنم، به همان میزان، فردا ابعاد کیفی و کمّی خشونت‌ها بیشتر خواهد شد!

پیام و دعوت انقلاب را بشنوم:

پشت به قدرت (قدرت‌های داخلی و خارجی، قدرت‌های دولتی و غیردولتی، قدرت‌های غربی و شرقی) و روی به ملت (همکاری برای هرچه فراگیرتر کردن جنبش خودجوش و اتحاد حول محور حقوق)

❊❊❊

قدرت‌ها، برای ادامه سلطه‌سالاری، نیازمند تجاوز به حقوق و اِعمال انواع خشونت‌های سیاسی، و فرهنگی، و اقتصادی، و اجتماعی، و احساسی-روانی، و نیز خشونت‌های فیزیکی و انواع جنگ‌ها هستند. مادرِ همه جنگ‌ها، جنگ روانی است! نکته مهم این است که جنگ روانی، این مادر همه‌ی جنگ‌ها،  نه فقط تنها جنگی است که ما مردم، به‌راحتی توانایی و دانش و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را دارا هستیم، بلکه حتی این توانایی را دارا هستیم که اصلا از شروع آن همه‌ی جنگ‌ها جلوگیری کنیم، هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود.

جنگ روانی مادرِ همه‌ی جنگ‌ها است، ولی تنها جنگی است که در آن، هر کدام از همه ما مردم (هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود) توانایی و دانش و وسایل دفاع پیروزمندانه از خود را داریم.

❊❊❊

مردمسالاری یک فرهنگ است و هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردم‌سالاری تلاش کنیم. هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید به سهم خود و به نوبه خود، کاری انجام دهیم، هر چقدر هم آن کار در ظاهر به نظر کوچک بیاید.

«مردم» باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم.

مطلب صوتی/تصویری را، می‌توانید مستقیما در این آدرس بشنوید/ببینید.

در این آدرس، بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، قابل دسترسی هستند.

از این راه هر کدام از ما هم می‌توانیم به سهم خود و به نوبه خود، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شویم. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و با ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، نقش‌آفرین گردیم:

https://alisedarat.com/2025/07/07/14338/

راههای تماس و ارتباط با ما:

برای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما، لطفا تصویر ذیل را با موبایل خود اسکن کنید، و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://linktr.ee/sedarat

برای دسترسی به سایر تولیدات ما، و سایر رسانه‌های ما، و نیز راههای تماس و ارتباط با ما، لطفا تصویر فوق را با موبایل خود اسکن کنید، و یا به لینک زیر مراجعه فرمایید:
https://linktr.ee/sedarat

❊❊❊❊

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)