شماره یازدهم رادیو داوطلب، مجله شنیداری موسسه کنشگران داوطلب منتشر شد. در این شماره از اصلاحات پیشنهادی زنان بر پیش‌نویس «منشور حقوق شهروندی» دولت حسن روحانی، برگزاری دومین «همایش زبان، مفاهیم و واژگان علوم اجتماعی»، برگزاری دومین جشنواره توان یابان و فضای مجازی، احتمال بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ونگرانی‌های دیده بان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشردرایران در رابطه با منشور حقوق شهروندی خواهید شنید.

«کانون شهروندی زنان» با انتشار اصلاحیه‌ای خواستار تغییراتی در تدوین نهایی منشور حقوق شهروندی دولت شد. تفکیک نیازهای زنان از کودکان و کهنسالان و اصلاحات قانونی برای کاهش خشونت برخی از پیشنهادات است.
کمیته «زبان، مفاهیم و واژگان علوم اجتماعی» با توجه به برنامه‌های تعریف شده خود در هشتمین دوره فعالیت انجمن جامعه‌شناسی ایران بر آن است دومین «همایش زبان، مفاهیم و واژگان علوم اجتماعی» را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ برگزار کند. علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقاله خود را تا تاریخ ۳۰ دی ۹۲ به پست الکترونیکی sociology.cl1391@yahoo.com ارسال کنند.

دومین جشنواره «توان یابان و فضای مجازی» به همت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با شعار « فناوری اطلاعات و ارتباطات بستری مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی» برگزار می‌شود. علاقمندان به شرکت در دومین جشنواره توان یابان و فضای مجازی جهت تکمیل فرم ثبت نام می توانند تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال‌جاری به پایگاه اینترنتی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به نشانی www.raad-charity.org مراجعه نمایند. نشانی دبیرخانه دومین جشنواره توان یابان و فضای مجازی شهرک غرب فاز ۲، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی پلاک ۷۴ است. شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۶۱۰۶۸۵ تماس گرفته یا با پست الکترونیک web@raad-charity.org مکاتبه نمایند. از برگزیدگان نخستین جشنواره توان یاب و فضای مجازی در مراسمی با اهدای جوایزی نفیس قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، گفت: اصل انجمن صنفی و ثبت آن مربوط به وزارت کار است. لاک و مهر کردن محل آن هم توسط وزارت اطلاعات بود. با رویکرد جدید وزارت اطلاعات، وزارت کار و وزارت ارشاد مجموعا احساس می‌کنیم که فضایی ایجاد شده تا مجمع عمومی‌شان تشکیل شود و انتخابات جدید برگزار کنند.
روز شنبه ششم دی ماه ، سازمان دیده بان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشردرایران با ارسال نامه‌‌ای تفصیلی به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، ضمن ارج نهادن به ارائه طرح پیش نویس منشور شهروندی، نگرانی‌های عمیق خود را در خصوص مراحل مشورت و تهیه این پیش‌نویس، محتوای منشور و نحوه اجرای آن نگرانی با وی و دیگر مقامات دولتی ایران مطرح کردند. در این نامه مجموعه‌ای از ابهامات و اشکالاتی که از نظر این دو سازمان به منشور حقوق شهروندی وارد است مطرح شده است. این نامه دوم دی ماه برای دفتر رئیس جمهور ایران ارسال شده است.

همه این خبرها در یازدهمین شماره صدای جامعه مدنی ایران، رادیو داوطلب در دسترس شماست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com