در اهواز برای حفاظت از رودخانه کارون زنجیره انسانی درست شد.
دوستداران محیط زیست اطراف بام سبز در لاهیجان را پاکسازی کردند.
دوستداران محیط زیست در کرمان در همایشی خواستار متوقف شدن راه اندازی معدن سنگ کوه شاه شدند.
اعتراضات مردم ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان در قبال خشک شدن دریاچه ارومیه همچنان ادامه دارد.
دوستداران محیط زیست در رفسنجان، قزوین، آبادان، ‌ایلام، ساری، شیراز و تهران مشغول فعالیت هستند.

 این روزها چنین خبرهائی بیش از پیش در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا آنجا که تراکم فزاینده اینگونه خبرها و عکس‌های منتشر شده موجبات نگرانی دینداران و متعهدان دلسوز شده و آنها را به تکاپو واداشته است.
در این رابطه شماری از مراجع تقلید، جمعی از آیات عظام و حجج اسلام، جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و گروه کثیری از مداحان و ذاکران اهل بیت با صدور یک بیانیه این اعمال مذموم را تقبیح کردند و با برشمردن مضرات این افعال پلید رهنمودهائی به مسئولان و مسلمانان مؤمن و متعهد دادند. در این اعلامیه روشنگرانه از جمله چنین آمده است:
دفاع از حقوق بشر و محافظت از محیط زیست فعل قبیحه است

از مدت‌ها پیش شاهد بوده‌ایم که ایادی استعمار و استکبار غرب و نوکران صهیونیسم جهانی با استفاده از نشریات وابسته و جیره خوار و همچنین از طریق ماهواره و اینترنت اسباب اغفال و فریب امت مسلمان و به ویژه جوانان را فراهم می‌کنند و برای دور نگاه داشتن آنان از عبادت، تزکیه نفس و کسب معرفت اسلامی در مساجد و تکایا، آنان را به اعمال قبیحی مانند حمایت از به اصطلاح حقوق بشر و حفاظت از محیط زیست وا می‌دارند. گروهی از زنان و مردان فریب خورده و منحرف با پشت کردن به مساجد وحسینیه‌ها و به قصد محافظت از محیط زیست و حیات وحش به کوه و بیابان می‌زنند. ما به مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به پدران و مادران دلسوز هشدار می‌دهیم که چنین افعال قبیحی منافی اسلام عزیز و حکمت متعالیه الهی است و اگر جلوی این کارها گرفته نشود به انحراف، منکرات و وقوع افعال حرام منجر می‌شود و خطر بزرگتر آنکه این مفسدات به اعظم منکرات عالم که همانا ایستادگی در مقابل ولی فقیه و نظام اسلامی است منتهی شود.

اختلاط مرد و زن نامحرم در کوه و دشت

امضا کنندگان این اعلامیه هشدار داده‌اند که فعالیت‌های دوستداران و فعالان محیط زیست و رفتن دستجمعی آنها به کوه و دشت و دره و جنگل همانا اختلاط مرد و زن نامحرم با یکدیگر و رواج بی حیائی و بی بند و باری در جامعه است. امضا کنندگان این اعلامیه از امت مسلمان و شرافتمند و به ویژه از بسیجیان غیور خواسته‌اند جلوی این افعال قبیح را بگیرند و این بی حیائی و لاابالیگری را در نطفه خفه کنند. در این اعلامیه با ابراز نگرانی در خصوص اقدامات اخیر دوستداران و فعالان محیط زیست به منظور نجات دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، باتلاق‌ها و جنگل‌ها و کوشش برای جلوگیری از توفان ریزگرد و شن به کشور از جمله به نکات زیر اشاره شده است:

۱. خشک شدن جنگل‌های کشور حادثه ای است میمون و مبارک. با خشک شدن این درخت‌ها خطر آتش سوزی جنگلی هم از بین خواهد رفت.
 رامسر و لاهیجان یا جمکران؟

۲. در هیچیک از روایات و احادیثی که اقوال، افعال و احوال پیامبر اکرم و ائمه اطهار را نقل کرده‌اند ذکری از دریاچه و رودخانه و جنگل نشده است. هر چه بوده است شنزار بوده است و بیابان برهوت. مولای ما آقا امام زمان هم از سرتاسر این مملکت اسلامی، نه رامسر و لاهیجان سرسبز بلکه چاه خشک و بی آبی در شوره زارهای ملکوتی جمکران را برای اقامت خود برگزیده است و بالتبع امت اسلامی نیز برای اطاعت از روحانیت و عبادت خداوند نیازی به دریاچه و جنگل سرسبز ندارد.

 ۳. با خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها دیگر هیچ مسلمان و مسلمان زاده‌ای در آنجا غرق نخواهد شد. تا همین بیست سی سال پیش در رودخانه کارون کوسه وجود داشت و هر ساله چندین نفر طعمه کوسه‌ها می‌شدند. با خشک شدن قطعی رود کارون دیگر نه چنین مصیبتی گریبانگیر مسلمانان و مسلمان زاده‌ها خواهد شد و نه سیلابی جاری خواهد شد.
 ۴. با خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها دیگر مردان و زنان لخت و نیمه لخت با هم به آب نخواهند زد و خود به خود جلوی این گونه معاصی و اعمال خلاف عفت گرفته خواهد شد.
 ۵. با خشک شدن جنگل‌ها و رودخانه‌ها هزاران هزار هکتار زمین مرغوب فراهم خواهد شد که می‌شود آنها را خرید و فروش کرد، در آنجا مسجد و حسینیه و امامزاده ساخت و ذکر مصیبت اهل بیت را کرد.
 ریزگردها تربت طاهره است و باید بر آن سجده کرد

۶. بیدینان و معاندان از آمدن گرد و غبار و به اصطلاح ریزگردها از جنوب غربی و غرب به سوی ایران به عنوان بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند. آمدن این غبارها به مملکت اسلامی ما واقعه‌ای است مبارک و میمون. این گرد و غبارها از بیابان‌های حجاز و عراق و شام می‌آید و تربت متبرک پیامبر و ائمه و صحابه آنان است. این همان خاک پاکی است که با آن مهر و تسبیح ساخته می‌شود. این خاک و غبار طاهر است و قداست دارد و باید بر آن سجده کرد. فقها و علمای شهیری همچون ابن ادریس جلی، محقق بحرانی، محقق نراقی، شیخ حسن نجفی، سید محمد تقی خوانساری و دیگر بزرگان شیعه همگی حکم داده‌اند که کشیدن تربت پیامبر و ائمه به چشم، روشنی دیده را افزون می‌کند. استنشاق این گرد و غبار جسم و روح هر مسلمانی را پاک می‌کند و خوردن این خاک شفابخش است. لذا خاک و غباری که از حجاز و عراق و شام می‌آید نعمت است و کفران نعمت مستوجب نکبت و حرمان و عذاب است.

مشارکت سپاه در خشکاندن رودخانه‌ها و جنگل‌ها

امضا کنندگان این اعلامیه از واحد مهندسی سپاه پاسداران خواسته‌اند که با استفاده بهینه از امکانات مهندسی خود در تسریع هر چه بیشتر روند خشک سازی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌های کشور مشارکت کند تا در آینده نزدیک سراسر ایران اسلامی ما همانند بیابان‌های ملکوتی حجاز و عراق و شام شود.

 امضا کنندگان این اعلامیه در پایان یک بار دیگر از مسئولان انتظامی و امنیتی و به ویژه از بسیجیان غیور خواسته‌اند تا با اقدامات قاطعانه خود جلوی رواج هر گونه فرهنگ منحط غربی و بی بند و باری و افعال قبیحی از قبیل دفاع از حقوق بشر و محافظت از محیط زیست را بگیرند و به این ترتیب مشت محکم دیگری بر دهان استکبار جهانی و صهیونیسم و ایادی جیره خوار داخلی آنان بزنند.
 رودخانه کارون پیش از انقلاب، سال ۱۳۵۶
رودخانه کارون پیش از انقلاب، سال ۱۳۵۶

Karoon 3

رودخانه کارون پس از انقلاب، سال ۱۳۹۱
با خشک شدن کامل رود کارون مسلمانان خوزستان برای همیشه از خطر کوسه و سیلاب در امان خواهند بود.
ارسال شده توسط راهی در 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com