سعودی «خانه دروغ» بر مبنای فریب بنا شده است

فینین کانینگهام
برگردان: آمادور نویدی
آل سعود آنچنان قلمرو دو روی ضعیف و ناتوانی است که مشکل است بدانیم از کجا لیست فریب های بیشمارش را شروع کنیم٬ اما کافیست بگوییم که در وهله اول٬ هر ارزیابی باید با تغییر نامش٬ شروع شود.
از این به بعد٬ برای کسب حقیقت و بزبان ساده٬ بهترست حاکمان سعودی (خاندان آل سعود-مترجم) به خانه دروغ معرفی گردند.
«درغگو»ایی که تظاهر و ادعا میکند٬ و این اصطلاح لایق رژیمی است که با ترس٬ ترور و استبداد حکومت میکند٬ با این حال خودش را «حامی دو مسجد مقدس اسلام» میداند که نماینده دنیای اسلام- امت- است .
حقیقت اینست که این «حامی»٬ از طریق حمایت از فرقه گرایی٬ نفرت و ترور٬ رنج و درد بیشتری را بر مسلمانان جهان تا هر گماشته دیگری در تاریخ تحمیل کرده است.
خاندان آل سعود با تاریک اندیشی نسخه وهابی از اسلام باعث تنفر ازمذهب «اسلام» – یعنی «صلح» که واقعا نشان دهنده تنوع ذات مذهب و اصول زندگی مشترک است٬ در سراسر جهان شده اند.
وزیر اطلاعات سوریه عمران ال- زوبی این هفته با زخم زبان بر سر رژیم سعودی  کوبید وقتی که به دنیای عرب و اسلام «خیانت میکنند» .
در حقیقت٬ میتوان گفت که عربستان سعودی با تبدیل شدن به یک کشور توسط امپراتوری انگلیس در سال ۱۹۳۲ ٬ مرتبا به مردم عرب٬ شامل مردم خودش٬ به نفع امپریالیست خیانت کرده است. خاندان آل سعود٬ از اولین باصطلاح – شاه ابن سعود تا شاه عبدالله کنونی٬ نفت شبه جزیره عربی را مکیده اند٬ در صورتی که مردم عادی دربیکاری و بی خانمانی و فقر دست و پا میزنند. سهم شیر ثروت بزرگترین صادر کننده نفت جهان صرف بزرگان آل سعود و حامیان خارجی اشان میشود٬ و بقیه ثروت باقی مانده اش برای سرکوب و ستم مردم بکار برده و صرف میشود.
تقریبا طول عمر کشور سعودی به موازات قتلعام مردم فلسطین٬ حداقل ازسالهای ۱۹۳۰ است. در تمام این مدت٬ هنوز حاکمان سعودی برای سبک کردن مشقات زندگی و یا دفاع از حقوق برادران و خواهران عرب فلسطینی کاری نکرده اند. در حقیقت٬ همچنان که رژیم صهیونیستی امت مسلمان را از سومین مکان مقدس – مسجد الاقصی در شرق قدس (اورشلیم)٬ سلب مالکیت میکند٬ خانواده آل سعود حتی به خود زحمت نمیدهند که صدایشان را برای اعتراض بلند کنند.
از آنجایی که خاندان آل سعود مشغول خراب کردن مکان های مذهبی مکه و مدینه برای ساختن آپارتمانهای جدید و مراکز خرید برای سود خانواده خود هستند٬ حامی دو مکان مقدس در مقامی نیست که شکایت کند.
وقتی که عربستان سعودی پیشنهاد داشتن مسند غیردائم شورای سازمان ملل را  ماه گذشته رد کرد٬ گفت در اعتراض به «بیهودگی شورا برای حل مسئله فلسطین- اسرائیل» است. این یک مثال کلاسیک از خانه دروغ است٬ با توجه به انفعال بیش ازهفت دهه که انگشتی برای فلسطینی ها بلند نکرده است.
از همه بیشتر٬ چیزی از ریختن اشک تمساح سعودی برای فلسطینیان نگذشته بود که خبر رسید رئیس اطلاعاتی دولت پادشاهی٬ شاهزاده بندر بن سلطان السعود٬ جلسه ای مخفی در اردن با مقام اسرائیلی هم ردیفش٬ تمیر باردو٬ مدیر موساد داشته است. اینگونه جلسات٬ همچنانکه معلوم شد٬ یک روال معمولی بین رژیم اسرائیل و سعودیها٬ و همچنین مشتریان وهابی دیگر در قطر٬ بحرین و امارات متحده عربی است.
تمام این مرتجعین٬ رژیمهای دیکتاتوری با یکدیگر در منافع شنیع مشترکشان تبانی دارند ودمکراسی را در خاورمیانه از بین میبرند.
این انگیزه واقعی آل سعود را برملا میسازد. مذهب و برادری اعراب و مسلمان از راه دور بحساب نمی آید. آنها براساس منافع طبقاتی نخبگان و امتیازات مادی عمل میکنند. این منافع با مساعی کارکردن با دشمنان مسلمانان و جمعی از اعراب حفظ میشود.
بزرگترین دشمن فوری عربها رژیم  صهیونیستی مورد حمایت – غرب است ولی در عین حال خاندان آل سعود هیچ پشیمانی در باره تبانی با این دشمن ندارند. در حقیقت٬ آنها برای حفظ موقعیت فاسد خود مجبورند تبانی کنند.
در ابتدای هفته٬ وزیر امور خارجه٬ سعود ال – فیصل نارضایی کشورش را از آمریکا و اروپا دوباره تکرار کرد که چرا در امور سوریه مداخله نمیکنند. او در ملاقاتش با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت:«اگر ما اینجا کاری انجام ندهیم ٬ نمیتوانیم دارای ارزشهای معنوی بالایی باشیم».
در همین حال٬ برادر وزیر عربستان٬ شاهزاده ترکی ال- فیصل٬ که قبلا رئیس اطلاعات دولت پادشاهی بود٬ به رسانه های آمریکایی گفت که راه متوقف کردن خشونت در سوریه آنست که آمریکا و اروپا سلاح های بیشتری برای شبه نظامیان(تروریستها- م.) که در آن کشور(سوریه- م.) میجنگند٬ بفرستند. او گفت:«ما احتیاج داریم که بازی را برابر سازیم»٬ او اضافه کرد:« باید برای کیش و مات کردن برتری ارتش بشار ال- اسد (رئیس جمهور سوریه)٬ اور مجبور کنیم که به میز مذاکره بیاید».
چگونه منطق و اخلاقیات را پیچانده اند؟ با ۱۰۰۰۰۰ کشته سوریه ای پس از نزدیک به سه سال٬ زن بازان پیر میخواهند به آتش خشونت بنزین بریزنند تا خواسته اشان برای تغییر رژیم یک کشور مستقل ارضا شود. با این حال٬ با صدای بیمارگونه تظاهر به یک پارسا دارند.
برای پیشنهاد صلح در ژنو٬ سعودیها هرکاری را انجام داده اند تا مطمئن شوند که هیچ مذاکره ای بوقوع نپیوندد. آنها به مخالفان مصنوعی٬ گروه نازپرورده در تبعید شناخته شده با حسن تعبیر بعنوان ائتلاف ملی سوریه٬ دستور داده اند تا در هر فرصتی مخالفت نمایند. و دولتهای غربی و رسانه ها با ائتلاف ملی سوریه همنوا شده اند تا چندین گروه مخالف داخل سوریه را که حاضر به شرکت در کنفرانس ژنو شده اند٬ نادیده بگیرند.
حقیقت اینست که عربستان سعودی٬ مانند رژیم نسل کش صهیونیستی و بقیه رژیم های پادشاهی وهابی٬ صلح ٬عدالت و یا دمکراسی در هیچ جای خاورمیانه نمیخواهند. آنها برای برای بوجود آوردن نفرت٬ دشمنی و تفرقه انداختن به درگیری احتیاج دارند .
به همین دلیل خاندان آل سعود بعنوان شریک جرم تل آویو٬ پشتیبان جنگ و ترور در بحرین٬ سوریه٬ لبنان٬ یمن٬ عراق و ایران٬ و همچنین سرکوب هموطنانشان در قلمرو خود هستند.
خانه دروغ هرچیز بجز «حامی دو مکان مقدس اسلام » است. این مرکز تروریسم – دولتی برعلیه مسلمانان٬ عربها٬ مسحیان و هر کسی است که جرأت کند استبداد ظالمان را به چالش بکشد.
در عین حال این هفته٬ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا٬ با تعارفات مسخره برای این که این مستبدان را نرنجاند٬ با دادان نقش « بازیکنان ارشد »منطقه به آنها نشان داد که٬ کری و دوستان غربی اش اعضای افتخاری «خانه دروغ» هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com