علی صدارت– فروپاشی از درون، یکی از طرق محتمل سقوط فیزیکی رژیم، به‌مناسبت سالروز سقوط شوروی. من چه کنم!؟

تاریخ تولید و تاریخ: ۴ دی ۱۴۰۲ = ۲۵-۱۲-۲۰۲۳ دوشنبه

رژیم‌های دیکتاتوری، هژمونیک و تمامت‌خواه هستند. برای به قدرت رسیدن و برای در اریکه قدرت ماندن، از هر شگردی برای حذف سایر احزاب و تشکیلات و افرادی که روش و منش آن‌ها را با خود منطبق نمی‌بینند، استفاده می‌کنند.

گردانندگان رژیم‌های دیکتاتوری و شرکای سلطه‌سالار آن‌ها در جامعه مدنی و جامعه سیاسی، به تدریج و به روش‌های مختلف، دگراندیشان را حذف می‌کنند. برای استفاده از قهر و خشونت، ابایی ندارند.

بعد از حذف مخالفان، نوبت به حذف رقبا می‌رسد. سپس به بهانه‌ی «یک‌دست» شدن، حتی به جان عناصر وفادار به رژیم می‌رسد. در رژیم ولایت مطلقه پهلوی و در دربار پهلوی، هر چه چاکرتر و پست‌تر، بالا رفتن از پله‌های ترقی و رسیدن به «دروازههای تمدن بزرگ» آسان‌تر! در رژیم ولایت مطلقه فقیه و در «بیت رهبری»  هر چه  ذوب‌شده‌تر و پست‌تر، بالا رفتن از پله‌های ترقی و رسیدن به «اسلام ناب محمدی» و «بهشت» آسان‌تر! به جایی می‌رسد که هر گونه اصلاحی غیر ممکن می‌گردد.

رژیم‌های دیکتاتوری مجبور هستند مردم را از جنس خود کنند. هر چه ابعاد کیفی و کمی این همسان‌سازی بیشتر شود، طول عمر رژیم طولانی‌تر می‌شود. این کار برای رژیم‌هایی غیردموکراتیکی که در موضع سلطه‌گر قرار دارند، بسیار آسان‌تر است. چرا که وژدان عمومی همگانی را راحت‌تر می‌توان سلطه‌سالار کرد. رژیم‌های اسرائیل و امریکا مثال‌های خوبی از این دست هستند. ولی در جوامع استبدادزده‌ی زیر سلطه، مردم مقاومت بیشتری از خود بروز می‌دهند تا همجنس رژیم نشوند. ایران مثال خوبی است.

مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:

❊❊❊گزارش، بررسی و ارزیابی رویدادها❊❊❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

یوتیوب

https://www.youtube.com/watch?v=rAaXFeN69sY

توجه! روشهای موثر برای خشونتزدایی توسط ما شهروندخبرنگاران

https://www.instagram.com/reel/C0rHKaKOJc4/

 جالب اینجاست که این روشهای موثر ، بسیار اسان و عملی هستند

شما و من و همه ما به سادگی میتوانیم به  وظیفه شهروندی خود عمل کنیم و در احقاق حق اطلاع یابی و نیز احقاق حق اطلاع رسانی بیشتر کوشا شویم

طی دهه‌های گذشته، اسرائیل و شرکا، همیشه بسیاری از مردم را در پروپاگندا و جنگ روانی شکست داده بودند، و انواع سانسورها و خودسانسوری‌ها را به مردم (از جمله مردم اسرائیل و امریکا و…) تحمیل کرده بودند. ولی با استفاده از شبکه‌بندی‌های اجتماعی و رسانه‌های شخصی، حالا شما و همه ما شهروندخبرنگاران توانسته‌ایم دفاعی جانانه و پیروزمندانه در این جنگ را مدیریت کنیم.

جنگ روانی مادر همه جنگهاست ولی تنها جنگیست که ما مردم در آن توانایی و وسایل دفاع پیرزمندانه را دارا هستیم

پردههای سانسور و مغزشویی و پروپاگندا و خودسانسوری و خشونتهای رسانه ای و….. به علت  فعالیتهای تو و  ما شهروندخبرنگاران هر چه بیشتر از پیش در می افتند و فرو میریزند . ولی بایسته است که تلاشها پیوسته باشند و ادامه پیدا کنند!

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی،  در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

پادکست اسپاتیفای

https://open.spotify.com/episode/5uHEYH2ncueThPyqzbESBJ

لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

اینستاگرام

https://www.instagram.com/reel/C1SfZWLu5pu/

همراهان گرامی در اینستاگرام، شما می‌توانید از اینستاگرام خود در گوشی موبایل، به کانال مخابراتی ما (خبرنامه علیصدارت) ملحق شوید:

Use the Instagram app on your mobile device to join this broadcast channel:

https://ig.me/j/AbZQnDEDWb26LXMO/

or:

https://www.instagram.com/j/AbZQnDEDWb26LXMO/

کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us

صفحه فیس‌بوک علی صدارت :

https://www.facebook.com/Sedarat57/videos/685527903718439

تلگرام

https://t.me/sedaratMD/2370

واتساپ

در واتساپ با شناسه:

علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل

با آدرس:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارت : رسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم.

در این آدرس، می‌توان به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشت.

از این راه می‌توان به‌عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال شد. با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، نقش‌آفرین گردید:

https://alisedarat.com/2023/12/25/12733/

❊❊❊

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

برخی منابع، مراجع، ماخذ، مطالب مرتبط،….

رویدادها و خبرها و نظرها…

در هفته‌ای که گذشت…

گزارش ماهانه؛ نگاهی اجمالی به وضعیت حقوق بشر آذر ماه ۱۴۰۲

سه زندانی در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند

سمیرا سبزیان اعدام شد

دو زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند

نیروهای امنیتی ایران جایزه ساخاروف مهسا امینی را در فرودگاه توقیف کردند

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ حکم اعدام رضا رسایی در دیوان عالی کشور تایید شد

صدوپنجاه‌ودومین شماره از ماهنامه‌ی خط صلح منتشر شد

https://www.hra-news.org/2023/hranews/a-45779/

سازمان ملل خواستار تشکیل دادگاه بین‌المللی جدید برای جنایات اشغالگران در غزه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حق مسکن، روز یکشنبه خواستار ایجاد یک دادگاه بین‌المللی جدید در صورتی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی اشغالگران در غزه اقدام سریعی انجام ندهد.

ارتش اشغالگر از هفت اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده که تا روز یکشنبه ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید و بیش از ۵۴ هزار مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، برجای گذاشته‌ و براساس بیانیه‌های سازمان ملل، این جنگ باعث تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده‌است. منبع : ایسنا

رتبۀ ١٢ سرمایه انسانی و رتبۀ اول هدر رفت سرمایۀ انسانی ایران در جهان/ مهاجرت ۱۱۵ روستایی از یک روستا

خامنه‌ای نگران شرکت‌نکردن مردم در انتخابات شد

مصطفی تاجزاده: فریب وعده‌های پوچ خامنه‌ای درباره انتخابات را نخورید

ابوالفضل قدیانی; علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی با موجودیت ایران و ملّت ایران در تناقض‌اند

استبداد چیست و قانون طلایی استبداد کدام است ؟

سی‌ان‌ان می‌گوید که اسرائیل «صدها بمب ۲ هزار پوندی» بر غزه انداخته است

پشت درِ باغِ سبز اسکان موقت، چه چیز در انتظار فلسطینی‌هاست/ طرح اسرائیل برای نوار غزه

«ارتش اسرائیل نمی‌تواند به زور جمعیت غزه را اخراج کند بنابراین، به غیرقابل زندگی کردن نوار غزه متوسل شده است.»

Palestinian men describe the abuse and assault they faced at the hands of Israeli forces

https://www.instagram.com/reel/C1EnjssCVIY/

In a BBC report, Palestinian men say they were blindfolded, beaten, and subjected to harsh conditions during nearly a month of detention by Israeli forces in Gaza.

Despite following Israeli orders to move south, the men were detained and beaten and accused of being Hamas members. Released at Rafah crossing without phones or proper clothing, the detainees share stories of interrogation, injuries, and challenges as they attempt to reunite with their families in the south. Medical professionals report poor conditions upon the detainees’ arrival at hospital, with some still undergoing treatment for their injuries.

علی صدارت– بررسی و ارزیابی رویدادهای اخیر در رابطه با فلسطین و ایران

https://alisedarat.com/2023/12/18/12692/

فرازهایی از مطالب جلسه این هفته (۲۷ آذر ۱۴۰۲):

در حالی که بسیاری از مردم در بسیاری از شهرهای کشورهای جهان نسبت به تجاوزهای اسرائیل به فلسطینی‌ها معترض هستند، برخی ایرانیان به علت نفرت از رژیم ولایت مطلقه به علت تجاوزها به حقوق در قلمروهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و روانی و اقتصادی، و به علت کمک‌های مادی رژیم به حماس، و به علت فقر گسترده در ایران، و… ، حساسیت‌های لازم را نسبت به تجاوزها به حقوق فلسطینی‌ها نشان نداده‌اند. با این یادآوری که حقوق همه‌مکانی و همه‌زمانی و همه‌کسانی هستند، دفاع از حقوق هر کسی در هر مکان و زمانی، باعث کاهش خشونت‌ها می‌گردد. عکس آن هم درست است، بدین معنی که تجاوزها به حقوق، جو خشونت و خشونت‌گستری را افزایش می‌دهد. با افزایش تجاوزات به حقوق در فلسطین، خطر تجاوزات به مام وطن ایران، بیشتر می‌شود…

در اعتراض به اعدام‌های بعد از انقلاب، تذکر داده شد که تجاوزها به حقوق را از «بدترین‌ها» شروع می‌کنند و به بقیه مردم و به «بهترین‌ها» می‌کشانند. خوب است که از آن تجربه درس بگیریم و تبعات شوم آنرا بسنجیم. حکایت اسرائیل و شرکا امروز، حکایت لاجوردی‌ها و حلخالی‌های آن روز است. اگر الان به تجاوزات به حقوق فلسطینیان اعتراض نکنیم، فردا که نوبت خود ما خواهد شد، نباید حمله و تجاوز به مام وطن، برای ما تعجب‌آور باشد. در آن فردا، بی‌غمی و انفعال امروز ما، ما را شریک جرم نتانیاهو خواهد کرد.

به علت درآمیختن افکار عمومی، از جمله جنبش شهریور ۱۴۰۱ محکوم کردن تجاوزات به حقوق در ایران و جنبش محکوم کردن تجاوزات به حقوق در فلسطین، خطر تجاوز قشون خارجی به مام میهن باز هم کمتر شد. ولی با افزایش خشونت و قهر و تجاوز به حقوق توسط اسرائیل، آیا دوباره این خطر افزایش یافته است؟

هاآرتز(۲۳دسامبر۲۰۲۳): تظاهرات هزاران اسرائیلی، برای عزل نتانیاهو در تل آویو و شمال اسرائیل

هاارتز:

https://www.instagram.com/p/C0JwQ1rLP5F/

بسیاری از اخبار در مورد غزه و عملیات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ مربوط است. ولی حملاتی از ۸ اکتبر توسط اسرائیلی‌ها در کرانه غربی رود اردن کمتر پوشش یافته است. افزایش خشونت‌ها و تجاوزها به حقوق،

Key members of Netayahu Cabinet

Finance Minister: Bezalel Smotrich , has broad powers over West Bank, in 2005 when Israel was withdrawing from Gaza, Smotrich was arrested by Israeli security services Shinbet and detained for 3 weeks under suspicion of planning terrorist attacks. In 2019 former head of the Shinbet, called him a “Jewish terrorist”

Minister of national security: Itamar Ben-Gvir,

بن-گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، با افتخار به شرایط بسیار بد زندانیان عرب در زندانهای اسراییل میگوید که اعتراض خانوادههای گروگانهای اسراییلی را سبب شده است. وی تا سال ۲۰۲۰ در منزلش پوستر تروریست کلیمی باروخ گلدستین را که ۲۹ فلسطینی زائر را در ۱۹۹۴ به قتل رساند. بن گویر در سال  ۲۰۰۰ در «ازدواج نفرت» شرکت کرد که در آن قتل فلسطینی‌ها جشن گرفته شد، از جمله قتل یک نوزاد فلسطینی

صدارت: راه حل جنگ‌های اسرائیل و فلسطین، «دو کشور» نیست، راه حل «یک کشور» است

https://alisedarat.com/2023/10/24/12469/

Urinating on Prisoners: Why Humiliation is Functional in Israel’s War on Palestinians

DECEMBER 21, 2023

https://www.counterpunch.org/2023/12/21/urinating-on-prisoners-why-humiliation-is-functional-in-israels-war-on-palestinians/?fbclid=IwAR2PG2iKmgtMguNAkKYlBbgSjob6X-EjV61no_dVWALw_Uf7FpO4GPPzlIo

When Zionist militias, using advanced Western arms, conquered historic Palestine in 1947-48, they expressed their victory through the deliberate humiliation of Palestinians.

Much of that humiliation targeted women, in particular, knowing how the dishonor of Palestinian females represents, according to Arab culture, a sense of dishonor to the whole community.

This strategy remains in use to this day.

When scores of Palestinian women were released following prisoner exchanges between Palestinian Resistance and Israel, starting on November 24, there was very little room to hide the facts.

Unlike the 75-year-ago Palestinian community, this current generation no longer internalizes Israel’s intentional humiliation of women and men alike, as if an act of collective dishonor.

This has allowed many newly released female prisoners to speak openly, often on live TV, about the kind of humiliation that they were exposed to while in Israeli military detention…..

Cigarette Burns, Beatings, Attempted Sexual Assault: Settlers and Soldiers Abused Palestinians

A week after being assaulted in Wadi as-Seeq, Palestinians and Israeli activists struggle to recover – and accuse an army unit of ‘hilltop youth’ and settlers. The army has removed the commanding officer of the unit and opened an investigation

https://www.haaretz.com/israel-news/2023-10-21/ty-article-magazine/.premium/beatings-burns-attempted-sexual-assault-settlers-and-soldiers-abused-palestinians/0000018b-530f-d1d7-ab8b-7f5fca1d0000

IDF, settlers allegedly bind, strip, beat, burn, urinate on 3 Palestinians in W. Bank

Palestinian accuses suspects of attempted sodomy in attack days after Hamas onslaught; Israeli activists say they were also victimized; IDF boots commanding officer, launches probe

۲۰ October 2023, 2:14 am 6

https://www.timesofisrael.com/idf-settlers-alleged-to-bind-strip-beat-burn-and-pee-on-palestinians-in-w-bank/

Naftali Bennett: Has Israel responded unwisely?

Interview with Israel’s former Prime Minister Naftali Bennett. He is a staunch supporter of Israel’s military assault in Gaza. He may be a replacement for Netanyahu.

https://podcasts.apple.com/us/podcast/hardtalk/id494517111?i=1000639192703

Hospital bulldozed and shelled: Kamal Adwan was only hospital in northern Gaza

https://www.youtube.com/watch?v=elLWLGVN158

Majority of Americans 18-24 think Israel should ‘be ended and given to Hamas’

The survey, conducted THIS WEEK by Harvard-Harris polling, found 51% of Americans between the ages of 18 and 24 said they believed the long-term answer to the Israel-Palestinian conflict was for “Israel to be ended and given to Hamas and the Palestinians.”

Only 32% said they believed in a two-state solution, and just 17% said other Arab states should be asked to absorb Palestinian populations.

The figure was in stark contrast to other age groups, which all dramatically preferred a two-state solution. Just 4% of Americans 65 and over said they felt Israel should be ended.

https://nypost.com/2023/12/16/news/majority-of-americans-18-24-think-israel-should-be-ended-and-given-to-hamas/

پل راجرز: اسرائیل در حال باختن جنگ علیه حماس است، اما نتانیاهو و دولتش هرگز آن را نخواهند پذیرفت

The New York Times, December 19, 2023:

Voters broadly disapprove of President Biden’s handling of the bloody strife between Israelis and Palestinians, a New York Times/Siena College poll has found, with younger Americans far more critical than older voters of both Israel’s conduct and of the administration’s response to the war in Gaza.

راههای تماس و ارتباط با ما: لینکتری LinkTree

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)