نماینده کوبا در سازمان یونسکو طی کنفرانس عمومی در این سازمان به شکلی شدیدالحن مقامات آمریکا را به علت عدم پرداخت سهم خود به این سازمان مورد انتقاد قرار داد.
به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«کوبا سی»؛ انا السا بلاسکز، وزیر آموزش و پرورش کوبا در جریان کنفرانس سازمان یونسکو که روز جمعه (۱۸ آبان) برگزار شد اقدام تلافی جویانه مقامات کاخ سفید برای عدم پرداخت سهم خود به این سازمان جهانی به علت حمایت از مردم فلسطین را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی این اقدام آمریکا را اقدامی بی شرمانه خواند و گفت: آمریکا با پرداخت نکردن سهم خود به سازمان یونسکو تاثیرات بسیار بدی بر بخش آموزشی، علمی و فرهگی جهان خواهد گذاشت.

او همچنین از این سازمان خواست تا هرچه سریع تر در خصوص امنیت فضای سایبری چاره اندیشی کند.

وزیر آموزش و پرورش کوبا همچنین در ادامه ضمن اشاره به تحریم های تحمیلی آمریکا به کوبا گفت: ما استعدادهای بزرگی در کشورمان داریم اما شکوفا شدن این استعدادها به علت تحریم های مقامات واشنگتن میسر نمی باشد.

از سال ۲۰۱۱ که سازمان یونسکو فلسطین را به عنوان یکی از اعضای خود پذیرفت مقامات دو کشور آمریکا و اسرائیل از پرداخت سهم خود به این سازمان سر باز زدند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com