مجله جهانی مُد FSHN که مقر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی آمریکا است، برای اولین بار بخش ویژه خود را به عکس‌ مُدل‌هایی از داخل ایران اختصاص داده است.

بر اساس اعلام مجله مُد، “بخش ویژه” شماره‌ی اخیر این دوماه‌نامه به عکس‌هایی از “افرا پورداد”، عکاس ایرانی مقیم برکلی (کالیفرنیا) اختصاص یافته که به صورت انحصاری برای این مجله از داخل ایران گرفته شده است.

الیزابت تیریوت، ناشر این مجله می‌گوید: «در مجله مُد، ما برای عبور از مرزهای جهانی و نمایش کار طراحان جدید از سراسر جهان تلاش می‌کنیم. این بخش ویژه، شامل کارهای “گروه طراحی زریر” است که توسط عکاس باشهامت و به شکلی باورنکردنی بااستعداد، “افرا پورداد” عکاسی شده و به دنیا، نمایی از پشت پرده‌ای آهنین را ارایه می‌دهد و در عین حال به شما این اجازه را می‌دهد تا تضاد‌ها و فرهنگ روزمره ایران را ببینید. ما افتخار می‌کنیم که اولین مجله‌ای هستیم که دست به چنین کاری زده است.»

گواتام گوسوامی، سردبیر این مجله نیز چگونگی انتشار این عکس‌ها را این‌گونه تشریح می‌کند: «من و افرا پیش از سفرش به ایران درباره مفهوم این بخش ویژه صحبت کرده بودیم و این بخش مجله مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی و شجاعت تمام افرادی است که در تهیه آن نقش داشته‌اند. افرا عکاسی بسیار با استعداد است و ما امیدواریم در آینده به فعالیت مشترک با ما در پروژه‌های بین‌المللی ادامه دهد.»

به نوشته‌ی سایت مجله‌ی مُد، این بخش ویژه که “تغییر چهره تهران” (Tehran Face-Off) نام دارد، در بازار تجریش تهران، و خانه‌ی مشهور “منوچهری” در کاشان عکس‌برداری شده و در تهیه‌ی آن، تیمی ده نفره شامل عکاس، مدل، طراح، آرایش‌گرها، دستیاران، و کسانی که مراقب اوضاع بودند، نقش داشتند.

این سایت خاطرنشان کرده که هدف این مجموعه عکس این است تا تضادهای موجود درون جامعه امروز ایران را نشان دهد. این‌که چگونه نسلی که دهه‌ی بیست خود را سپری می‌کند، در حال عقب زدن مرزهای سنت چند صد ساله است بدون اینکه کاملا از مرزهای مذهب بیرون بیاید.

تعدادی از عکس‌های منتشرشده در FSHN به علاوه مجموعه کامل‌تری از عکس‌های گرفته‌شده توسط “افرا پورداد” از تهران و کاشان را که پیش‌تر در صفحه‌ی فیسبوک او منتشر شده، در ادامه ببینید. مدل این تصاویر، “شبنم مولوی” نام دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com