با اندوه فراوان درگذشت فریدون صراف، یکی دیگر از رهروان خستگی ناپذیر استقلال و آزادی ایران را به آگاهی هموطنان گرامی م یرسانیم.

دکتر فریدون صراف در دوران جوانی و همراه با جنبش دانشجوییِ سال های ۱۳۳۹-۱۳۴۲ به روش و منش دکتر مصدق پیوست. پس از پیروزی انقلاب بزرگ ملت ایران در بهمن ۱۳۵۷، به ابوالحسن بنی صدر و یاران وی گروید و در مقام معاون و سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و سپس مشاور اقتصادی اولین رئیس جمهور ایران، در برنامه ریزی و سیاست گذاری برای اقتصادی ملی، مستقل، و تولید محور، در دوران مرجع انقلاب حضور و نقشی مؤثر و ماندگار داشت.

اندک زمانی پس از جلای وطن به دنبال کودتای خرداد ۱۳۶۰، به عنوان مشاور ارشد بودجه، به صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیوست و بیش از سه دهه از عمر خود را در راه سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشورهای جهان سوم صرف کرد.

اما در تمامی این دوران، همواره به عهد خود با راه مصدق، راه استقلال و آزادی ایران و ایرانی، با زنده یاد ابوالحسن بنی صدر و دیگر یاران، وفادار ماند.

متأسفانه چند سالی پس از ضربۀ سختِ ناشی از مرگ همسر مهربانش که عشق زندگی او بود، در مبارزه با بیماری سپری کرد و در نهایت در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۳، برابر ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، دست از مقاومت شست و در ٨٣ سالگی به کاروان خوبان پیوست.

مجامع اسلامی ایرانیان، فقدان فریدون صراف، یکی از نمادهای همیشه زندۀ استقلال و آزادی فردای ایران، و یکی از الگوهای شرف، پاکی، صمیمیت و دوستی، سخت کوشی و سازش ناپذیری با ستم را ضایعه‌ ای بزرگ برای ایران و ایرانی می داند و درگذشت وی را به خانواۀ گرامی او، تمامی دوستان و همرزمانش، و به ملت ایران تسلیت می گوید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)