علی صدارت: اختلافات و اعترافات اخیر حافظان نظام، دلیل دیگری برای موفقیت‌آمیز و نیز ادامه‌یاب بودن جنبش خودجوش

تاریخ تولید و انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ = ۱۷-۰۷-۲۰۲۳ دوشنبه

 

❊❊❊

مطلب را به شکل صوتی، در👇همین‌جا👇بشنوید:

❊❊❊ گزارش، بررسی و ارزیابی رویدادها ❊❊❊

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

یوتیوب

https://www.youtube.com/watch?v=0oEccidjSME

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی،  در👇همین‌جا👇بشنوید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

پادکست اسپاتیفای

https://open.spotify.com/episode/0kaZ871hqA92Ck1ufLzSAD

فرازهایی از محتوی و مطالب مرتبط:

ژنرال‌های جنگ روانی، کلیدواژه‌هایی را توسط ماموران خود، در جامعه تکرار می‌کنند:

۱- کنار هم قرار دادن عفاف و حجاب، و هم‌معنی نشان دادان آن‌ها، و القای این تزویر که بانوان بی‌حجاب، عفیف و پاک‌دامن نیستند

۲- فتنه ۱۴۰۱

۳- «فتنه‌گر» خواندن انقلابیون

۴- استفاده از لغات «جمهوری اسلامی» برای رژیمی که نه جمهوری و نه اسلامی است!

می‌گوید: ’در «فتنه ۱۴۰۱» هدف «فتنه‌گران»  ’براندازی «جمهوری اسلامی»‘ «بود»‘

می‌گوید «بود» از فعل ماضی استفاده می‌کند

رژیم دیکتاتوری را «جمهوری اسلامی» می‌خوانند. واقعیت محض این است که این رژیم نه جمهوری، و نه اسلامی است!

در اینجا در مورد «هدف» هم، با تزویر، دروغی فاحش و بزرگ می‌گوید. در حالی که هدف کنش‌گران حق‌وند، در خیابان‌های حقیقی و مجازی، به کلی چیز دیگری است. هدف فقط براندازی این دیکتاتور نیست، هدف براندازی دیکتاتوری و استبداد است. هدف براندازی ساختار استبدادی، به نحوی است که بازسازی آن در انواع شکل و شمایل‌های دیگری، ممکن نگردد.

یک زندانی در زندان بندرعباس اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، یکشنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۴۰۲، یک زندانی در زندان بندرعباس اعدام شد. هویت وی، “غلام صدیق هرمزی، ۴۲ ساله، فرزند محمد موسی، متاهل، دارای ۶ فرزند، اهل و ساکن نیمروز”، عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، “غلام صدیق در سال ۱۳۹۹ در ایست بازرسی میناب توسط نیروهای نظامی بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب بندرعباس از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.”

طی روز گذشته دستکم دوازده تجمع اعتراضی برگزار شد و تداوم بازداشت ها در شیراز و دشتی

یکشنبه بیست و پنجم تیرماه ۱۴۰۲:

شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران و ادارات تامین اجتماعی شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و رشت به صورت جداگانه دست به تجمع اعتراضی زدند. از سوی دیگر گروهی از کارگران مجتمع فولاد گیلان در مقابل این مجتمع، جمعی از بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در این شهر، شماری از افراد دارای معلولیت در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و ادارات بهزیستی شهرهای اردبیل، ساری، کرمان و کرمانشاه، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی دستکم در پنج شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع بازنشستگان شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه و رشت مقابل ساختمان های اداره تامین اجتماعی این شهرها و بازنشستگان تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی واقع در این شهر صورت گرفته است.

معترضان با در دست داشتن بنرهایی اعتراضی، شعارهایی همچون “تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم” و “بازنشسته می میرد ذلت نمیپذیرد” سر دادند. تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد در اصفهان

شماری از بازنشستگان فولاد اصفهان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در این شهر، تجمع کردند.

شماری از کارگران مجتمع فولاد گیلان در اعتراض به مرگ یکی از همکارانشان و تبعیض علیه پرسنل در مقابل این مجتمع تجمع کردند.

این کارگران در اعتراض به مرگ یکی از همکارانشان بر اثر بی‌مبالاتی مسئولان شرکت تجمع کرده‌اند. گفتنی است روز شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲، دو کارگر شاغل در بخش عمران کارخانه فولاد گیلان حین انجام کار بر اثر ریزش بتن روی سرشان در مخزن شش متری روغن سقوط کرده و دچار حادثه شده اند.

شماری از افراد دارای معلولیت در شهرهای اردبیل، ساری، کرمان و کرمانشاه در مقابل اداره کل بهزیستی این شهرها و گروهی از افراد دارای معلولیت در تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند.

تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم اجرای ماده ۲۷ قانون معلولان صورت گرفته است.

آدرس مطلب در سایت (سایت علی صدارترسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) را در ذیل آورده‌ایم. در این آدرس، شما می‌توانید به بعضی دیگر رسانه‌ها که هم این مطلب و نیز برخی دیگر از مطالب سایت در آن‌ها منتشر می‌شوند، دسترسی داشته باشید. از این راه شما می‌توانید به عنوان یک «کنش‌گر حقوق بشر» فعال بشوید با عضو شدن، و دنبال کردن، و مشترک شدن، و رای‌دادن، و ابراز نظر، و پسندیدن، و پیاده کردن، و به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و ابتکار برای سایر روش‌های هم‌رسانی، برای احقاق حقِ اطلاع‌یافتن و اطلاع‌دادن، نقش‌آفرین گردید.

https://alisedarat.com/1402/04/26/11562/

❊❊❊

گزارش، بررسی و ارزیابی رویدادها

سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!

میزان سکوت و تحمل امروز من است که میزان خشونت‌های فردا را پیش‌بینی می‌کند!

به هر میزان که تجاوزها به حقوق را امروز تحمل کنم، به همان میزان، فردا ابعاد کیفی و کمّی خشونت‌های رژیم بیشتر خواهد شد!

پیام و دعوت انقلابیون را بشنوم:

پشت به قدرت (قدرت‌های داخلی و خارجی، قدرت‌های دولتی و غیردولتی، قدرت‌های غربی و شرقی) و روی به ملت (همکاری برای هرچه فراگیرتر کردن جنبش و اتحاد حول محور حقوق)

❊❊❊

قدرت‌ها، برای ادامه سلطه‌سالاری، نیازمند تجاوز به حقوق و اِعمال انواع خشونت‌های سیاسی، و فرهنگی، و اقتصادی، واجتماعی، و احساسی-روانی، و نیز خشونت‌های فیزیکی و انواع جنگ‌ها هستند. جنگ روانی ، مادرِ همه‌ی جنگ‌ها است، ولی تنها جنگی است که در آن ما مردم توانایی و وسایل دفاع پیروزمندامنه از خود را داریم.

هم‌وطنان گرامی ما از ایران خبر داده‌اند که سایت (سایت علی صدارترسانه‌های ملیِ همگانی به مثابه شاخه چهارم دولت) فیلتر می‌شود. از مخاطبان گرامی که با انتقادات و پیشنهادات خود ما را بهره‌مند فرموده‌اند، سپاسگزاریم.  از این رو، و به پیشنهاد این عزیزان، مطالب تولید شده را در رسانه‌های مختلف دیگری هم منتشر می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با شکستن دیوارهای سانسور، سیر آزاد و مستقل خبرها، و اطلاع‌ها، و نظرها، و اندیشه‌ها، و دانش‌ها، و داده‌ها را، بدون وقفه و به آسانی، در اختیار هم‌وطنان قرار دهیم. از یاری کردن ما در امر همرسانی، از شما سپاس‌گزاریم.

مردمسالاری یک فرهنگ است و هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید برای استقرار و استمرار و پیشبرد مردم‌سالاری تلاش کنیم. هر کدام از همه‌ی ما مردم، باید، باید به سهم خود و به نوبه خود، کاری انجام دهیم، هر چقدر هم آن کار در ظاهر به نظر کوچک بیاید.

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

صدارت : مردم باید یک کاری بکنند! چه باید کرد؟

❊اطلاع‌یافتن و اطلاع‌دادن، حقی از حقوق بشر است❊

حقوق‌مدارتر شدن و حقوق‌مدارتر کردن، از پیش‌نیازهای برپایی و پویایی یک جامعه مردمسالار است.

یک راه آسان برای مشارکت در ساختن سرنوشتی خوب و خوب‌تر در اینجا برای شما فراهم شده است:

لینک مطلب در رسانه‌ها و شبکه‌بندی‌های اجتماعی، برای: عضو شدن و دنبال کردن و مشترک شدن، رای‌دادن، ابراز نظر، پسندیدن، پیاده کردن، به دوستان خود ایمیل کردن، و…، و لطفا هم‌رسانی:

اینستاگرام

https://www.instagram.com/p/Cu0BKfAAIxY/ 

کست‌باکس

https://castbox.fm/channel/علی-صدارت-id3317800?country=us

تلگرام

https://t.me/sedaratMD/2150

واتساپ

در واتساپ با شناسه:

علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل

با آدرس:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

فیس‌بوک صفحه:

https://www.facebook.com/Sedarat57/posts/pfbid02pdmLekHJhw6mWVeUg4F1Y9cFeHBR7u4Vyibc2Y45npH2XoWuZyjx6cc7CJN3FUrZl

راههای تماس و ارتباط با ما:

https://linktr.ee/sedarat

سایر مطالب مرتبط:

فرماندهان سپاه: سرکوب باید تشدید شود؛ مقامات هم فکر کردند «کار نظام تمام» است

در آستانه سالگرد اعتراضات زن، زندگی، آزادی٬ فرماندهان و مقام‌های ارشد سپاه پاسداران، از جمله حسین سلامی، علی فدوی، مهدی سیاری و اسماعیل کوثری، در اظهاراتی جداگانه اما مشابه ضمن بیان اینکه در جریان اعتراضات پارسال، بخشی از بدنه حکومت، مقامات و تعدادی از نمایندگان مجلس هم تصور می‌کردند «کار نظام تمام» و «سقوط» قریب الوقوع است، سرکوب این اعتراضات را «امداد غیبی» خواندند. آنها همزمان با هشدار نسبت به اوج‌گیری دوباره اعتراضات، تهدید کردند که هر اعتراضی را با شدت بیشتری سرکوب خواهند کرد.

مهدی سیاری، جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران، با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی، گفت: «دشمنان برای ۱۴۰۲ بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور و انزوای نظام در خارج از کشور» را مدنظر قرار داده‌اند.

جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران روز جمعه ۲۳ تیر ماه طی اظهاراتی در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد و با حضور تعدادی از مقام‌های دولتی و نظامی، از اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی با عنوان «فتنه ۱۴۰۱» و مردم معترض را به عنوان «فتنه‌گران» نام برد و گفت که هدف این اعتراضات «براندازی جمهوری اسلامی» بود.

مهدی سیاری در ادامه با بیان اینکه از «سه ساحت مردم سالاری، دین‌مداری و کارآمدی»، آنکه در حال حاضر جمهوری اسلامی را حفظ کرده «دین‌مداری» است، افزود که به همین دلیل «دشمن» در اعتراضات ۱۴۰۱ «دین را هدف قرار دارد».

جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به سرباززدن گسترده زنان از حجاب اجباری، گفت که مخالفان «می‌گویند مسئله حجاب می‌تواند نقطه آسیب‌زننده به نظام و نقطه تغییراتی در جامعه باشد.»

آقای سیاری با تاکید بر اینکه «دشمنان» در اعتراضات ۱۴۰۱ «دین را هدف قرار دادند و در سال ۱۴۰۲ هم بی‌ثبات‌سازی در داخل کشور و انزوای نظام در خارج از کشور» را مدنظر قرار داده‌اند، افزود: در حال حاضر «دشمنان به جمع‌بندی رسیده‌اند امکان براندازی این نظام نیست و امسال بی‌ثبات‌سازی با هدف شکستن اقتدار نظام» را مد نظر دارند.

جانشین فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران بدون اشاره به سرکوب خونین مردم در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی گفت که جمهوری اسلامی این اعتراضات را با «امدادهای غیبی» کنترل کرده است.

«احمق‌های داخلی مطمئن بودند نظام سقوط می‌کند»

همزمان علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز طی اظهاراتی در جیرفت، مردم معترض را «احمق‌های داخلی» خواند و گفت: «اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، اسراییلی‌ها و احمق‌های داخلی که مدت‌ها از قِبَل انقلاب خورده بودند خود را لو دادند، چون مطمئن بودند نظام سقوط می‌کند.»

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در سخنانی مشابه اظهارات فرمانده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران «عنایت خدا» را سبب جلوگیری از «سقوط جمهوری اسلامی» خواند و گفت: «عنایت خدا و حضور نیرو‌های بسیج، انتظامی، امنیتی» این اعتراضات «شکست خورد».

علی فدوی همچنین ادعا کرد که «برای اینکه مردم آسیب نبینند سپاه پاسداران و فراجا بدون اسلحه به خیابان رفتند» و کشته دادند.

اظهارات علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و مهدی سیاری جانشین فرمانده سازمان اطلاعات سپاه، در حالی است که به تایید نهادهای حقوق بشری در جریان سرکوب اعتراضات زن، زندگی، آزادی تاکنون بیش از ۵۷۰ تن از مردم معترض از جمله ده‌ها کودک و نوجوان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و نیروهای سپاه پاسداران کشته شده‌اند و شماری از معترضان «اعدام» شده‌اند.

همچنین نزدیک به ۸۰۰ تن از معترضان با شلیک سلاح‌های ساچمه زن نیروهای حکومتی یک یا هر دو چشم خود را از دشت داده‌اند، صدها تن مجروح و هزاران تن از مردم معترض نیز بازداشت و زندانی شده‌اند.

در همین حال، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز روز جمعه برای دومین روز پیاپی درباره اعتراضات سراسری به ابراز نظر پرداخت و گفت: «ما سال گذشته در چهارراه چهار راهبرد عملی دشمن قرار گرفتیم؛ تشدید تحریم، انزوابخشی سیاسی با تکیه بر اغتشاشات، سیاست عملیات روانی جهانی مانند بمباران اتمی دائمی و خط اغتشاشات داخلی» و «همه این‌ها در یک‌زمان اعمال شد».

حسین سلامی که در سخنرانی در افتتاحیه بیست و هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویی، تاکید کرد که پارسال «تصور قدرت‌ها و پیاده‌نظام آن‌ها این بود که نظام نمی‌تواند از این نقطه تقاطع عبور کند»، افزود: «دشمن ایمان و امید را نشان گرفته و می‌داند دانشگاه مبدا تحول است و می‌خواهد قلب‌های مردد و قدم‌های سست ایجاد کند.»

فرمانده کل سپاه پاسداران، با اشاره تلویحی به اعتراضات گسترده دانشجویان در ده‌ها دانشگاه طی اعتراضات سراسری، آن را کار «دشمن» خواند و گفت: «دشمن می‌خواهد آشفتگی سیاسی و ذهنی، تردید و سلب اعتماد به نفس را در دانشجو ایجاد کند.»

سلامی با بیان اینکه پس از آغاز اعتراضات سراسری «در گام اول از پیروز شدن دشمن جلوگیری کردیم و در گام دوم او را شکست می‌دهیم»، خواهان اجرای گسترده طرح‌هایی چون «طرح ولایت» در دانشگاه‌ها برای «جذب دانشجویان» شد.

فرمانده کل سپاه از اعضای بسیج دانشجویی و نیروهای شرکت کننده در «طرح ولایت دانشجویی» خواست تا «مراقب کِید دشمنان باشند و در دانشگاه از اسلام، انقلاب و ولایت با منطق» دفاع کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، روز پنج‌شنبه ۲۲ تیر ماه نیز همزمان با قطع گسترده آب در مناطق مختلفی از شهر اهواز و دیگر مناطق استان خوزستان، در سفری به خوزستان با اشاره تلویحی به احتمال اوج‌گیری اعتراضات، تهدید کرده بود که «سپاه پاسداران» در صورت هرگونه اعتراضی، «طومار» مخالفان را «در هم می پیچد».

فرمانده کل سپاه پاسداران، در اظهارات روز پنج‌شنبه خود که در حضور فرماندهان و مسئولان کشوری و مقام‌های استان خوزستان بیان شد، به طور تلویحی به مخالفت بسیاری از جوانان ایرانی با جمهوری اسلامی اذعان کرد و گفت: «جنگ ما با دشمن، جنگ جذب جوان‌ها است، باید جوان‌ها را حمایت کنیم و از آتش دشمن نجات دهیم.»

حسین سلامی با تاکید براینکه «با دشمنان غربی باید محاربه کنیم»، معترضان در ایران را نیز تهدید کرد و گفت: «با کسی که محاربه کند محکم مقابله می‌کنیم و کسی که کشور را ناامن کند طومارش را در هم می پیچیم.»

«خیال کردند که الان دیگر کار نظام تمام» است

در همین حال محمداسماعیل کوثری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۲۳ تیر ماه طی یک سخنرانی در «یادواره عملیات کربلای یک»، گفت: «پارسال همه رسانه‌ها بر علیه ما شدند و خیلی‌ها از جمله بعضی از نمایندگان مجلس ترسیده بودند و خیال کردند که الان دیگر کار نظام تمام» می‌شود.

این نماینده سپاهی مجلس با بیان اینکه پس از گسترش ترس نمایندگان مجلس از سقوط قریب الوقوع جمهوری اسلامی ان را «یک امتحان» خوانده است، گفت: «من گفتم اتفاقا اینها امتحان برای تک تک ما است که ببینند چه کسی پای کار است. آیا ایستاده‌ایم یا کم آورده‌ایم؛ یا به اموالمان می‌چسبیم و دیگر حرکت نمی‌کنیم. همه این لحظات و صحنه‌هایی که به وجود می‌آید، امتحان است.»

اسماعیل کوثری که تا پیش از ورود به مجلس جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه ثارالله، قرارگاه امنیتی سپاه پاسداران در تهران، بود، در اظهارات روز جمعه خود به وجود «فساد، زدوبند، رشوه، گرانی» و مشکلات متعدد در جمهوری اسلامی اذعان کرد اما همزمان بر مقابله با اعتراضات مردمی تاکید کرد و گفت: «باید به عنوان سرباز ولایت بایستیم و محکم هم بایستیم؛ مشکلات هم هست، گرانی هم هست، فراز و نشیب دارد و بی‌حجابی هم هست، چون دشمن که بیکار ننشسته است.»

با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن مهسا(ژینا) امینی، که به گسترده‌ترین اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی منجر شده است، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در اظهاراتی هماهنگ با بیان ابعادی اعتراضات زن، زندگی، آزادی، به شکل مکرر در حال بیان این تهدید هستند که در صورت اوج‌گیری دوباره اعتراضات در ایران، اعتراضات را به شدیدترین شکل سرکوب خواهند کرد.

دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی البته همزمان با این تهدیدها اقدام به تشدید فشارها بر خانواده‌های دادخواه معترضان کشته شده و احضار و بازداشت فعالان مدنی و معترضانی کرده است که بسیاری از آنها در جریان اعتراضات سراسری نیز مدتی بازداشت شده بودند.

افشاگری های بی سابقه از اختلافات مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و نظامی، نویسنده نکته بین (١)

جنگ و ریزش میان نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی درون و برون مرز:

نمایش درگیری های میان وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که در میان سخنان مسئولان اطلاعاتی و امنیتی در ۱۷ دیماه سال ۱۴۰۱ بیان گردید موجب شد که در روزهای اخیر سید علی خامنه ای را وادار به برنامه ریزی جدید اطلاعاتی کند هر چند که تشکیل یک نیروی واحد اطلاعاتی توسط سید مجتبی و به ریاست حسین طائب و میر حجازی در میان سخنان مسئولان اطلاعاتی و امنیتی در جلسه ۱۷ دیماه ۱۴۰۱ بود که به نظر در جلسه روزهای اخیر مشهد در حال رسیدن به سرانجامی می باشد که حداقل اختلافات میان این نیروها رفع گردد.

این نشست روز پنجشنبه، ۲۵ خرداد ماه، در مشهد و با حضور مقام‌های ارشد وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، از جمله: محمد محمدی‌ گلپایگانی رئیس دفتر علی خامنه‌ ای، اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سردار پاسدار محمد شیرازی رئیس‌ دفتر نظامی خامنه‌ ای، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی‌ اکبر احمدیان دبیر شورای‌ عالی امنیت ملّی، سردار محمد کاظمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه و سردار احمد وحیدی وزیر کشور به همراه فرماندهان و مدیران ارشد چند واحد اطلاعاتی حکومت در این جلسه حضور داشتند.

پیام سید علی خامنه ای می تواند تأکیدی باشد بر اختلافات مطرح شده این نیروها در سخنان روز ۱۷ دیماه. زیرا آیت الله خامنه ای در پیام خود به نکاتی اشاره می کند و می گوید:

«مسئله اطلاعات یکی از مسائل مهم کشور است و یکی از ضعف‌ های ما در ارتباط با دستگاه‌ های اطلاعاتی، عدم تفاهم بین این مجموعه‌ هاست».

«امروز اگرچه در رأس این دو دستگاه تفاهم به طور جدی وجود دارد، اما مجاهدت واقعی این است که این همکاری و تفاهم را در همۀ سطوح پیاده کنند».

«اگر آقایان می‌ خواهند در راه خدا مجاهدت کنند، جهاد آنها این است که این تفاهم در رأس وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، در همه‌ رده‌ ها پیاده شود».

جلسۀ محرمانه مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و نظامی:…….

 

رئیس پدافند غیرعامل: مسمومیت گازی دانش‌آموزان شیوه نوین جنگ سایبری بود!!!

چند ماه پس از توقف روند مسمومیت گسترده دانش‌آموزان در ایران و اظهارنظرهای متفاوت مقامات جمهوری اسلامی درباره چگونگی آن، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از آن با عنوان «شیوه نوینی از جنگ سایبری» نام برد.

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، روز چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۲، در یک نشست خبری هر گونه «شیمیایی» یا «بیولوژیکی» بودن حملات به مدارس اغلب دخترانه در ماه‌های اخیر را رد و اعلام کرد: «یک نوع فناوری شناختی رسانه‌ای روی ذهن دختران ما اثر می‌گذارد و آن را تبدیل به یک عارضه پزشکی به نام اضطراب اجتماعی می‌کند.»

از دستمزد غیرقانونی تا تداومِ سلب حقوق کارگران در برنامۀ هفتم توسعه- خودکشی‌ ها و فرزندکُشی‌ ها به دلیل فقر

 مرکز آمار باید مولفه‌های تاثیرگذار بر نرخ تورم و سبد تورمی خود را اعلام کند تا بدانیم چطور نرخ‌های رسمی را محاسبه می‌کنند؛ نمایندگان رسمی کارگری باید این درخواست را مطرح کنند.

فرامرز توفیقی (فعال کارگری و نماینده اسبق کارگران در مذاکرات مزدی) به خبرنگار ایلنا گفت: امضای مصوبه مزدی ۱۴۰۲ کاری اشتباه بود؛ امروز دولت ادعا می‌کند ما در نشست شورایعالی کار، قول کتبی مبنی بر مهار تورم ندادیم و قرار نبوده اگر تورم کاهش نیابد، مزد کارگران ترمیم شود.

وی افزود: حالا بعد از چند ماه، نمایندگان کارگری -که نباید مصوبه دستمزد را امضا می‌کردند- نامه داده‌اند برای ترمیم مزد و می‌گویند باید تا آخر تیرماه، موضوع افزایش مزد در دستور کار شورایعالی کار قرار بگیرد؛ اینجا اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا در نشست قبلی شورایعالی کار، موضوع ترمیم مزد جزو دستور کار جلسه نبود؟ آیا موضوع بیمه گروه‌های خاص یا آیین‌نامه‌های فرعی، مهم‌تر از معیشت میلیون‌ها نفر در کشور است که آن‌ها مطرح شد ولی موضوع مزد کارگران نه؟

توفیقی با بیان اینکه «در پیگیری دستمزد شایسته فقط باید به قدرت کارگران تکیه کرد» اضافه کرد: حالا قرار است تا پایان تیرماه منتظر اقدام دولت بمانند؛ چرا آن زمان خواستار اجرای قانون در زمینه‌ی افزایش دستمزد نشدند؟

ادامه حمله به حقوق کارگران در برنامه‌ی هفتم توسعه:

به گفته‌ی این فعال کارگری، سرکوب مزدی کارگران به دستمزد ۱۴۰۲ محدود نمی‌شود، ساختار برنامه‌ی هفتم توسعه نیز ساختاری ضد کارگری‌ست و بندهای مختلف آن، نماد حمله به حقوق کارگر است.

کوتاه قدی حدود ۲۲ درصد از کودکان زیر ۵ سال به علت سوء تعذیه

 مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به حدود ۹ میلیارد می‌ رسد؛ حدود ۲۲ درصد از کودکان زیر ۵ سال به دلیل فقر غذایی دچار کوتاه قدی شدند.

« استانهای محروم»؛ زخم کاری سیستان ایران را تباه می کند

ناظران آگاه، کارشناسان و علاقه‌مندان به اقتصاد سیاسی در ایران و دولت و دیگر نهادهای مسوول، دیگر از اینکه از افتادن کسب‌وکار و معیشت شهروندان به دره درد و رنج بگویند ترسی ندارند. نهادهای رسمی تولیدکننده آمار نیز سرانجام در برابر واقعیت‌ها پرچم سفید بالا برده و خواهند گفت این روزها تهیدستان با چه اندازه از دشواری و سختی زندگی می‌کنند و چگونه از سبد مصرفشان در هر دوره چیزی برچیده می‌شود.
از سوی دیگر نابرابری در توزیع همین میزان درآمد ملی که روندی کاهنده دارد و از راه فروش ثروت ملی و فعالیت میلیون‌ها ایرانی به دست می‌آید نیز کار را بدتر کرده است. آرایش استان‌های کشور از نظر توسعه منطقه‌ای و ملی به گونه‌ای است که برخی استان‌ها از سوی مقام‌های دولتی، «استان‌های محروم» نام گرفته‌اند.

در میان استان‌های محروم، وضعیت استان سیستان‌وبلوچستان بدتر است و به نظر می‌رسد بر تن و روان این استان زخم کاری وارد شده است. با لحاظ کردن درآمد سرانه، سطح آموزش و بهداشت و اشتغال پایدار و نیز توسعه صنعتی و داشتن زیرساخت‌هایی مثل آب، برق، گاز و… استان سیستان‌وبلوچستان در ردیف پایین‌ترین‌ها قرار دارد. از سوی دیگر نامهربانی طبیعت که البته با سرمایه‌گذاری، روح خشن‌اش می‌تواند تبدیل به مهربانی شود استان یادشده را در بحران فرو می‌برد.

افزایش فقر در جامعه در صورت اجرای برنامۀ توسعه هفتم

صابر شیبانی (رئیس انجمن علمی محاسبات بیمه‌ای ایران) منتقدِ سیاستهای دولت در لایحه‌‌ی برنامه‌ توسعه‌ هفتم در رابطه با صندوق‌های بازنشستگی است. به گفته‌ی او، درحالی که حدود ۶۰ درصد از جامعه هدف ما، یعنی کارگران و بازنشستگان، زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در این برنامه دولت سعی دارد ریسک‌ ها را از روی دوش خود بردارد و روی دوش جامعه‌‌ی اصلی بگذارد، که در اینصورت اگر برنامه‌‌ی توسعه هفتم اجرا شود، معیشت و میزان فلاکتِ جامعه هدف ما بدتر از وضع موجود خواهد شد. دولت در این برنامه با پیش کشیدنِ اصلاحاتِ پارامتریک و ساختاریِ صندوق‌های بیمه اجتماعی قصد دارد بارِ هزینه‌های خود را کاهش دهد و برای این کار منافع سایرِ ذی‌نفعان صندوق‌ها، از جمله کارگران و بازنشستگان را نادیده گرفته است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ۵۴ وکیل دادگستری را پس از حمایت از خانواده مهسا امینی احضار کرد

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو اعلام کرد که دادسرای عمومی و انقلاب بوکان با ارسال یک ابلاغیه ۵۴ وکیل فعال در این شهرستان را با عنوان ظاهری «ادای توضیح» اما به دلیل حمایت از جنبش «زن زندگی آزادی» احضار کرده است.

به گزارش این سازمان، این وکلا سال گذشته با انتشار فراخوانی حمایت کامل خود از خانواده ژینا امینی را اعلام کردند.

بر اساس گزارش هه‌نگاو، دادسرای عمومی و انقلاب بوکان، فشار بر ۵۴ وکیل فعال این شهرستان را تشدید بخشیده و در «ابلاغیه‌ای عجیب» مدعی شده که این وکلا پیرامون «انتشار عکس، تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی» احضار شده‌اند.

هه‌نگاو نوشت که احضار این وکلا در حالی است که آن‌ها شهریور ماه ١۴٠١، در جریان جنبش «زن زندگی آزادی» با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز حمایت از خانواده مهسا امینی، «ارتکاب رفتار غیرقانونی از جانب نهاد و ارگان‌ها» را محکوم کردند.

به گفته منابع مطلع هه‌نگاو، دادستان بوکان از اواخر شهریور ماه ١۴٠١، متعاقب انتشار این بیانیه وکلای بوکان، آن‌ها را به صورت مستمر و با توجیه متناقض تحت فشار قرار داده است.

بر اساس احضاریه ارسال شده، این وکلا باید از روز سه‌شنبه ٢٠ تیرماه ١۴٠٢ تا فاصله پنج روز پس از آن، در دادسرا حاضر شوند.

ابراهیم عزیزی یوسفکند، جمال احمدنژاد، آرش فاتحی، سامان کاظمی، ابراهیم احمدیان، انور فرد پیاده، فردین بهرامی، سیما قادری و پرشنگ صالحی راد از جمله اسامی وکلایی که احضار شده‌اند.

اسرین خالدی، شیرین شرفی، لیلا خسروی، حسین سعادی مقدم و شلیر فتوحی سرا برخی دیگر از این وکلا هستند.

در جریان اعتراضات سراسری ایران، بسیاری از فعالان سیاسی، هنرمندان و همچنین وکلای دادگستری احضار یا دستگیر شدند.

روزنامه دولت هم معترض فیلم تذکر حجاب در خیابان اندرزگو شد؛ تهیه‌کنندگان نفوذی‌اند!

«روزنامه ایران نوشت: از نهادهای مسئول توقع می‌رود به پیگیری چرایی و چگونگی تهیه چنین محتوایی بپردازند؛ محتوایی که سازندگان آن در نگاه خوشبینانه دچار نادانی‌اند و اگر نه نفوذی‌هایی هستند که در چهره مدافعان حجاب و عفاف برای ایجاد تنش و تشویش در افکار عمومی جامعه برنامه دارند.» 

وضعیت قرمز اینترنت در ایران

آوا فلاح : انجمن تجارت الکترونیک تهران، روز گذشته گزارش کاملی از وضعیت اینترنت در ایران منتشر کرده است. این گزارش در واقع در قالب دومین نامه این انجمن به رئیس‌جمهور منتشر شده است. در این نامه خطاب به رئیس‌جمهور نوشته است که بررسی‌های انجمن تجارت الکترونیک تهران نشان می‌دهد وضعیت کیفیت اینترنت در کشور در شرایط بحرانی قرار دارد؛ موضوعی که نه تنها مانع بزرگ رشد اقتصاد دیجیتال و تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه است، بلکه دستاوردهای پیشین کشور در این زمینه را نیز با تهدید جدی مواجه می‌کند.

در این گزارش آمده است که در شرایط فعلی، ایران در مقایسه با ۱۰۰ کشور برتر جهان‌(بر اساس شاخص تولید ناخالص داخلی) بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را در اختیار دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)