دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران از وضعیت نامطلوب سالن‌های سینمایی و نگرانی‌‌های اقتصادی شدید سینما‌داران خبر داد و گفت که اگر این وضعیت اقتصادی هم‌چنان ادامه پیدا کند، «تا پایان سال بسیاری از سالن‌های سینمایی تعطیل می‌شوند».

محمدرضا صابری، در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به دیدار صبح یکشنبه (۵ آبان-۲۷ اکتبر) اعضای هیات مدیره‌ی انجمن سینماداران با شماری از مسوولان سینمایی وزارت ارشاد، گفت: «میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده به هیچ عنوان خوب نیست و همین امر نه تنها نگرانی بعضی از صاحبان فیلم‌ها را به دنبال داشته بلکه باعث نگرانی بسیاری از مدیران سالن‌های سینمایی شده است.»

آقای صابری با بیان این‌که درصورت ادامه‌ی این وضعیت، «باید منتظر اتفاقات بدی بود» اضافه کرد: «اکثر سینماهایی که در کشور فعال هستند نگران ادامه حیات خود هستند و اگر این‌گونه وضعیت ادامه پیدا کند  تعدادی از آن‌ها نیز که امروز فعالیت می‌کنند و یا چراغ‌شان روشن است فقط به دنبال این هستند که به حیات خود ادامه دهند و بیشتر آن‌ها سوددهی ندارند.»

دبیر انجمن سینماداران در خصوص دیدار اعضای هیات مدیره‌ی این انجمن، “به نمایندگی از سینماداران سراسر کشور” با محمد احسانی، معاون “فعالیت‌ها و سرپرست معاونت آثار” وزارت ارشاد نیز گفت: «در این دیدار که مدیرکل امور اداره سینما‌ها نیز حاضر بود، اعضای هیأت مدیره آخرین وضعیت سالن‌های سینمایی را روشن و تبیین کردند و تأکید کردند که ادامه این روند برای سالن‌های سینمایی دیگر امکان‌پذیر نیست و محل نگرانی جدی است.»

انجمن سینماداران ایران، دی ماه سال گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای از «احتمال قریب‌الوقوع تعطیلی سینماهای بخش خصوصی» خبر داده و تاکید کرده بود که «شرایط بحرانی» کنونی در صنعت سینمای کشور، حاصل «عمل‌کرد غیرکار‌شناسانه» نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی فرهنگی مرتبط با امور سینما‌ها است. این بیانیه افزوده بود که با ادامه وضعیت کنونی و به خاطر ضرررسانی و خسارت‌های فراوان، سینماداران بخش خصوصی ادامه فعالیت در این عرصه را قابل تحمل نمی‌دانند.

هم‌چنین، روز ۱۹ خردادماه امسال، محمد قاصد اشرفی، رییس این انجمن، در گفتگو با رادیوفردا از ورشکستگی ۹۵ درصد سینماهای کشور و احتمال مصادره شدن چند سینما توسط بانک‌ها به علت بدهی‌های سنگین خبر داده بود

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com