دور تازه تحصن در دانشگاه‌ها؛ تبعید و تعلیق ۸ دانشجوی علوم پزشکی

مجازات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خاطر اعتراض به مسمومیت دانش‌آموزان

دست‌کم ۸ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل اعتراض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در سراسر ایران به محرومیت تحصیلی و تبعید محکوم شدند.

این احکام از بابت شرکت این دانشجویان در تجمع اعتراضی روز شانزدهم اسفند‌ماه سال گذشته صادر شده است.

 

به گزارش کانال «‏تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد»، علیرغم انتشار طوماری با امضای دو‌هزار دانشجوی این دانشگاه و میانجیگری برخی اساتید چنین احکام بی‌سابقه‌ای از سوی شورای انضباطی وزارت بهداشت صادر گردیده‌ است.

 

بر اساس احکام صادره، امیرمهدی موسویان به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به سمنان و رضا انصاریان، دیگر دانشجوی رشته‌ی پزشکی، به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به ارومیه محکوم شده‌اند.

 

همچنین الهه اشرف‌پور، دانشجوی رشته پرستاری، به دو ترم محرومیت و تبعد به ارومیه و سهیلا سپیده‌دم، دانشجوی رشته داروسازی، به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به اهواز محکوم شده‌اند.

 

همزمان علی پروین، دانشجوی رشته داروسازی، به دلیل شرکت در این تجمع اعتراضی به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به اردبیل و محمدامین سلطان‌زاده، دانشجوی رشته پزشکی، به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید به کاشان محکوم شده‌اند.

 

امیر‌حسین پهلوانی، دانشجوی سال آخر رشته داروسازی، نیز به سه ترم محرومیت از تحصیل محروم شده است.

 

«دانشجویان متحد» تاکنون درباره هویت دانشجوی هشتم و حکم صادره برای او اطلاعی نداده است.

 

این در حالی است که سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» می‌گوید شمار دانشجویانی که به محرومیت از تحصیل و تبعید به شهرهای دیگر محکوم شده‌اند بیش از ۱۰ نفر می‌باشد. اما تاکنون هویت تمامی این افراد احراز نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)