آژانس کُردپا: یک فعال سیاسی کُرد شب گذشته در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

بنابه گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران حکم اعدام حبیب‌الله گُلپری‌پور فرزند ناصر را اجرا کرد.

این زندانی سیاسی صبح روز گذشته از زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

حبیب‌الله گُلپری‌پور زندانی سیاسی کُرد

یکی از وکلای حبیب ضمن تأیید این گزارش به خبرنگار کُردپا گفت: شب گذشته رأس ساعت ١٢، حبیب‌الله از قرنطینه‌ی زندان مرکزی ارومیه خارج و اعدام شد.

وی افزود: خانواده‌ی گلپری‌پور و بستگان این فعال سیاسی از بامداد امروز در مقابل بیمارستان امام ارومیه تجمع کرده‌اند.

گزارشات ارسالی حاکی از آن است به دنبال انتقال حبیب‌الله به قرنطینه و اعدام وی هم اکنون جو داخلی زندان مرکزی ارومیه امنیتی می باشد و گارد داخل زندان به‌حالت آماده‌باش درآمده‌اند

حبیب‌الله گلپری‌پور اوایل پاییز سال ٨٨ در مهاباد توسط مأموران حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت و در بازداشتگاه‌های شهرهای مهاباد، ارومیه، سنندج و سمنان محبوس و متحمل شکنجه‌های روحی و جسمی شد.

دستگاه قضایی ایران، این شهروند کُرد را به اتهام عضویت در احزاب کُرد اپوزسیون و اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام محکوم کرد که بعدها دیوان عالی آن را تأیید می‌کند.

وی متولد ۶٣ در شهر سنندج است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com