مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی که در حال سپری کردن دوره‌ی محکومیت سه‌ ساله‌ی خود در بند زندانیان عادی زندان اوین است، تهدید به قتل شده است. این فعال حقوق کارگران و معلمان هم‌چنین با “مجوز” مسوولان زندان، توسط یکی از زندانیان به شدت مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

یک فرد نزدیک به آقای فراحی، که نخواسته نامش فاش شود، به “تقاطع” گفت که حدود یک ماه قبل (اواخر شهریورماه)، یکی‌ از زندانیان اندرزگاه ۸ زندان اوین که محل نگهداری مجرمان عادی است، در مقابل دیدگان مسوولان زندان و با “مجوز” آن‌ها، این زندانی سیاسی را درحالی که دست و پایش بسته شده بود، به شدت کتک زده به طوری‌که چشم راست او مورد آسیب قرار گرفته است.

به گفته‌ی این منبع خبری، یکی از نیروهای امنیتی زندان نیز به مهدی فراحی شاندیز گفته که «حاضر است در ازای دریافت ۲۰ میلیون تومان وی را بکشد».

نگهداری آقای فراحی در میان زندانیان عادی، در حالی صورت می‌گیرد که وی تا دی‌ماه سال گذشته در کنار سایر زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران حبس خود را می‌گذراند، اما پس از سردادن شعارهای اعتراضی در داخل زندان، ابتدا به مدت بیست روز به سلول انفرادی و پس از آن به سالن ۱۰ اندرزگاه ۸ منتقل شد.

به گفته‌ی منبع نزدیک به این زندانی سیاسی، وی اخیرا نیز از سالن ۱۰ این اندرزگاه به سالن ۷ انتقال داده شده و مسوولان زندان در مقابل خواست او برای بازگشت به بند ۳۵۰، وی را تهدید به انتقال به زندان‌هایی با وضع بدتر هم‌چون زندان قزل‌حصار در کرج کرده‌اند.

مهدی فراحی شاندیز که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است، تاکنون چندین بار از سوی دستگاه‌های امنیتی بازداشت شده که آخرین بار آن مربوط به بازداشت ۹ ماهه‌اش در فاصله‌ی اردیبهشت‌ تا بهمن ۸۸، در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بوده است. وی در ارتباط با این بازداشت، و به دو اتهام «توهین به رهبری» و «اخلال در نظم عمومی» به سه سال زندان محکوم شد که این حکم در یازدهم دی‌ماه سال ۹۰ با انتقال دوباره وی به زندان اوین به اجرا درآمد و در حال حاضر حدود ۵ ماه تا پایان این دوره‌ی سه ساله باقی مانده است.

وی که «پسرعموی» اعظم‌السادات فراحی همسر محمود احمدی‌نژاد، رییس پیشین جمهوری اسلامی نیز است، از جمله زندانیان حامی جنبش سبز به شمار می‌رود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com