علی صدارت- کنگره؟ مجلس؟ شورا؟ رهبر؟ سخنگو؟ و راه حل دموکراتیک و مردمی
تاریخ تولید و انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ = ۲۴-۰۴-۲۰۲۳ دوشنبه
۲۲۷ روز =۳۱ هفته = هفت ماه و نیم گذشت

❊❊❊ گزارش، بررسی و ارزیابی رویدادها ❊❊❊
سکوت تو، انفعال ما، کم کاری من = خود را شریک جرم تجاوزها به حقوق بشر کردن!

مطلب را به شکل صوتی، در این‌جا بشنوید:

 

مطلب را به صورت تصویری در این‌جا ببینید و در هم‌رسانی مشارکت بفرمایید:

یوتیوب:

https://www.youtube.com/watch?v=HuCBZiHqec8

مطلب را همچنین می‌توانید به شکل صوتی، در رسانه‌های ذیل بشنوید و هم‌رسانی بفرمایید:

پادکست:

https://open.spotify.com/episode/5jbwzSvYsaIm9XyY5iADr5

اسپاتیفای:

https://open.spotify.com/show/4qgBbjUS5XyqFQ0RL1wdh9

کست‌باکس:

https://castbox.fm/episode/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AA–%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87%D8%9F-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%D8%9F-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%9F-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%9F-%D8%B3%D8%AE%D9%86%DA%AF%D9%88%D8%9F-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C-id3317800-id590609511?country=us


تلگرام:

https://t.me/sedaratMD/2058


واتساپ
در واتساپ با شناسه:
علی صدارت-نظر، خبر، تحلیل
با آدرس:

https://chat.whatsapp.com/IT11IqMZ44v9L62gPRghhu

❊❊❊

 


آدرس مطلب در سایت:

https://alisedarat.com/1402/02/04/10906/

❊❊❊

 

بی بی سی – دیدار آقای خامنه‌ای با «جمعی از دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی» روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ۱۴۰۲ برگزار شده اما این بخش از ویدئو که در آن شماری از دانشجویان به او اعتراض می‌کنند و آقای خامنه ای تلاش می‌کند با سخنرانی و عوض کردن لحن خود اعتراضات را آرام کند، به تازگی منتشر شده است.
https://t.me/sedaratMD/2055
این دیدار همان جلسه‌ای است که آقای خامنه‌ای در آن با برگزاری رفراندوم برای حل مسائل ایران مخالفت کرد.
در بخشی دیگر از این سخنرانی آقای خامنه‌ای به دانشجویان می‌گوید «اداره کشور سخت است» اما یکی از دانشجویان از ردیف های اول، با قطع کردن سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی، اعتراضاتی را بیان میکند. به نظر می رسد او در جواب آقای خامنه‌ای می گوید «به شرطی که حرف مردم را گوش کنید… شما می‌گویید شفافیت… اما هر روز بلایی سر مردم می‌آید».
آقای خامنه‌ای در پاسخ می‌گوید «اگر همین طور بخواهیم دهن به دهن کنیم که کار پیش نمی رود».
در ادامه این ویدئو، رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید «وقت تمام شد و حرف‌ها خیلی زیاد است» اما با شروع همهمه بین حضار، جمله او نیمه کاره می‌ماند و آقای خامنه‌ای پس از مکث کوتاهی شروع به ادامه سخنرانی می‌کند اما با تداوم صداهای اعتراضی، سپس لحن خود را بالاتر می‌برد اما باز به دلیل فضای موجود، نمی تواند جمله خود را به پایان برساند.
با اختلال در پایان بندی سخنرانی آقای خامنه ای، شخصی به روش مرسوم در سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران تلاش می ‌ند تا با دعوت حضار به فرستادن تکبیر، نظم جلسه را برقرار کند اما دانشجویان از فرستادن تکبیر خودداری می‌کنند. پس از لحظاتی سپس آقای خامنه ای با گفتن «والسلام علکیم» به سخنرانی خود پایان می‌دهد


گسترش کارزار اعتصابات سراسری کارگران و سکوت مقامات جمهوری اسلامی
ار.اف.ای ـــ در دومین روز از اعتصابات کارگران در ایران، تعداد دیگری از کارگران در واحدهای نفتی و صنعتی در شهرهای مختلف ایران، به اعتصابات کارگری پیوستند. تصاویر و ویدئوهایی از پیوستن کارگران به کارزار اعتصابات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. کارگران خواستار افزایش دستمزد و رسیدگی به مطالبات خود هستند. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بیانیه‌‌ای از کارگران خواسته بودند تا «با قدرت وارد اعتصابات شوند».
در حالیکه شماری از منابع خبری، نخستین روز اعتصاب کارگران در روز شنبه دوم اردیبهشت را بسیار گسترده ارزیابی کردند، گزارش‌ها از دومین روز اعتصابات کارگران در واحدهای صنعتی و نفتی در ایران نشان می‌دهد کارگران در تعدادی از واحدهای صنعتی، نفتی و پتروشیمی، روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت، دست از کار کشیدند.
در دومین روز از اعتصابات سراسری کارگران، هنوز هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی به این اعتصابات واکنش نشان نداده‌اند.
بر أساس گزارش‌های منتشر شده، کارگران صنایع پتروشیمی در بیش از ۳۰واحد صنعتی و نفتی، در شهرهایی از جمله عسلویه، کنگان، دهلران و گچساران اقدام به اعتصاب کردند.
اسامی تعدادی دیگری از واحدهای صنعتی و نفتی در دومین روز اعتصابات کارگری و در پی فراخوان اعتصابات عبارتند از : نیروهای پروژه‌ای کارگاه فولاد غدیر نی‌ریز، نیروهای اکسیر صنعت باختری درمجتمع پلیمر پادجم، گروه عایقکاران پتروشیمی کنگان، نیروهای استراکچر شرکت آسفالت توس در پتروپالایش کنگان، نیروهای شرکت راستین صنعت پایدار جنوب در فولاد سیرجان، نیروهای جوش مخازن پیمانکاری عطایی، نیروهای پیمانکاری داودی فرد در معدن مس بردسیر کرمان، گروهی از نیروهای پروژه‌ای شرکت فراسان در معدن مس خاتون آباد، کارگران گندله‌سازی بهاباد یزد، شرکت آزمون فلز.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)