اتحادیه ی آزاد کارگران ایران با انتشار بیانیه ای نسبت به وضعیت نگران کننده عده ای از کارگران زندانی که بیمار هستند هشدار داده و خواسته که این کارگران هر چه زودتر آزاد شوند.

اتحادیه ی آزاد کارگران ایران نوشته است: رضا شهابی برای چندمین بار روانه بیمارستان شد. بر اساس نظر پزشکان در صورت عدم معالجه این فعال کارگری، چه بسا که وی بمرور زمان با فلج بخشی از بدنش مواجه شود. تحمیل این شرایط بر رضا شهابی در حالی ادامه دارد که محمد جراحی دیگر فعال کارگری با تنی بیمار و رنجور همچنان در بند است و فرزند بیمار بهنام ابراهیم زاده چشم انتظار پدر.
بارها پزشکان بر ادامه درمان این انسانهای شریف در بیرون از محیط زندان تاکید گذاشته اند، اما گویا در این مملکت تحمیل زندان بر کارگران معترض و حق طلب جزای کمتری است و آنان باید شرایط غیرانسانی تری را متحمل شوند. تداوم زندان کارگرانی چون رضا شهابی، محمد جراحی و بهنام ابراهیم زاده با شرایطی که آنان دارند نقض بدیهی ترین حقوق انسانی کارگران با خشن ترین شکلی است و می باید به آن پایان داده شود.
اتحادیه آزاد کارگران ایران با اعلام همبستگی با کارگران زندانی و مطالبات و خواستهای آنان، اعلام داشته مسئولیت تشدید بیماری رضا شهابی، محمد جراحی و نیما ابراهیم زاده در نبود پدر و یا پیش آمدن هر گونه ضایعه جبران ناپذیری در حق این عزیزان، مستقیما متوجه بالاترین مقامات مملکتی بویژه دولت روحانی است. این کارگران هیچکدام هیچ جرمی جز دفاع از شرافت انسانی خود و هم طبقه ای هایشان مرتکب نشده اند و می باید به فوریت و بی هیچ قید و شرطی آزاد شوند.

اتحادیه ی آزاد کارگران با محکوم کردن تداوم حبس این کارگران بار دیگر توجه همه انسانهای شریف و آزادیخواه در ایران و نهادهای حقوق بشری و سازمانهای کارگری در سرتاسر جهان را به شرایط بسیار سختی که بر این عزیزان تحمیل شده است جلب کرده و از همه خواسته است همدوش با کارگران ایران خواهان آزادی فوری رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی و دیگر کارگران در بند از زندان شوند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com