فعالان در تبعید: عصر روز و در ادامه اعتراضات مردمی در بندعباس با تیراندازی و خشونت پلیس مواجه شد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” دوازدهمین روز اعتراض مردم بندر عباس نسبت به  الحاق بخشی از استان هرمزگان به استان فارس ؛ با واکنش پلیس و تیراندازی همراه شد.

منابع محلی این درگیری را عصر روز جمعه (۲۶ مهر) و در صحن «امامزاده سید مظفر» شهر بندرعباس اعلام کرده اند.

یورش به مردم معترض تنها ساعتی پس از اولتیماتوم غلامعلی نعیم‌آبادی٬ نماینده ولی فقیه در بندرعباس به مردم در خصوص پایان  تجمعات اعتراضی ، روی داد.

نعیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود: “در صورت تداوم این تجمعات٬ دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند و دیگر نباید به این راهپیمایی‌ها ادامه داد.”

پیش از آن نیز یکی از اعضای شورای شهر[کیانوش جهانبخش] در میان مردم حاضر شده بود و جهت پراکنده کردن مردم تلاش کرده بود.

حمله پلیس برای پراکنده کردن مردم که با شلیک های هوایی همراه بود بطوریکه حتی  گروهی از مردم که داخل آرامگاه «امامزاده سید مظفر» اجتماع کرده بودند به دلیل درگیری برای مدتی اجازه خروج نیافتند.

پیشتر نیز مردم معترض بندعباس با تجمع مقابل صدا و سیما، با سر دادن شعارهایی نظیر“صدا باش، سیما باش، بیدار باش”  خواهان پوشش اخبار اعتراضات شده بودند.

از زمان اعلام رسمی مصوبه جداسازی مناطقی از شهرستان «پارسیان» استان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس٬ مردم استان هرمزگان با برگزاری تجمعاتی مخالفت خود با این مصوبه را اعلام کرده‌اند.

تصاویر زیر مربوط به تجمع اعتراضی مردم بندرعباس در روزهای اخیر می باشد:

M_J (14)

M_J (1)

M_J (2)

M_J (5)

M_J (9)

M_J (11)

M_J (13)

M_J (16)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com