بر اساس یک سند محرمانه سازمان اطلاعات فرانسه که به تازگی فاش شده است، از سال ۲۰۱۱ تاکنون حدود ۴۰۰ تبعه فرانسه در عملیات تروریستی در سوریه شرکت کرده اند.
بر اساس این سند محرمانه سازمان اطلاعات فرانسه، در حال حاضر ۱۳۰ تبعه این کشور در سوریه حضور دارند، که با احتساب این افراد شمار تبعه های فرانسوی که از آغاز ناآرامی های سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور وارد شده اند به ۴۰۰ تن رسیده است.

به گزارش شبکه آرتی ال این چهارصد نفر شامل افرادی هستند که در جنگ سوریه شرکت کرده یا برای ارائه کمک های لجستیکی برای هموطنان خود به این کشور سفر کرده اند.

از این ۴۰۰ نفر در حال حاضر ۱۳۰ تن در سوریه حضور دارند.

چند روز پیش خبرنگار شبکه العالم از کشته شدن “ابو القعقاع الفرنسی” از سرکردگان گروه های تروریستی در شهر حلب خبر داده بود.این تروریست فرانسوی عضو گروه ” دولت اسلامی عراق و شام” در درگیری های منطقه خناصر و السفیره در حومه حلب به هلاکت رسید.

رویترز نیز اخیرا گزارش داده است که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تروریست اروپایی در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com