‌داعترافات در داخل حکومت ایران مبنی بر ادامه قیام

با وجود اینکه سران حکومت ولایت فقیه با تمامی تلاش سعی می‌کنند این گمانه را به مردم ایران و کشورهای خارجی القاء کنند که قیام مردم ایران تمام شده است، اما کم نیستند کسانی از داخل حکومت ایران که مجبورند اعتراف کنند که قیام مردم ایران ادامه داشته و دارد.

کم نیستند کسانی در داخل حکومت ایران که به رغم اظهارت گسترده و تبلیغات دستگاه خامنه‌ای و رسانه‌های رنگ و وارنگ‌اش، مجبور هستند اعتراف کنند که اعتراضات مردم ایران به رغم همه فراز و نشیب‌های ممکن و طبیعی تمامی ندارد و دوباره گریبانگیر حکومت ایران خواهد شد.

از جمله روزنامه «سیاست روز» در روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، در مطلبی تحت عنوان «آرامش بازگشت، اما بعد…؟» به این موضوع پرداخته است که تصور اینکه «اغتشاشات پایان یافته است و آرامش بازگشت خیال خامی است»…

این رسانه اعلام کرده است که تصور این که «اغتشاشات» پایان یافت و آرامش بازگشت خیال خامی است… این که اتفاقات بار دیگر مانند گذشته فراموش شود و با بی‌توجهی برای آسیب‌شناسی و حل مشکلات ادامه پیدا کند همان غفلتی است که بارها باعث تحمیل هزینه‌های سنگین به حکومت ولایت فقیه شده است.

خامنه‌ای گفت «قضایا تمام نشده است»

این رسانه با اشاره به اظهارات خامنه‌ای در روز ۲۲ دی مبنی بر این که «محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود» از قول وی افزود ما باید حواس‌مان باشد و این گونه نباشد که دچار غرور و غفلت شوده و بگوییم قضایا تمام شده است باید در میدان بمانیم…

سیاست روز در ادامه می‌افزاید این که برخی در گفته‌ها و نوشته‌های خود وقایع چند وقت گذشته را بی‌تاثیر و ناشی از بی‌برنامگی و بیهوده می‌پندارند و سعی می‌‌کنند آن را در اندازه یک اتفاق ساده معرفی کنند را اشتباه سخت آنان معرفی کرده است.

نویسنده، سیاست‌های جناح خامنه‌ای در کشور در چند دهه گذشته را عامل بروز مشکلاتی دانسته که اکنون حکومت بدان دچار است و ادامه داده که این جماعت به همان سیاست اشتباه خود ادامه داده و برای حکومت ولایت فقیه هزینه‌تراشی می‌کنند.

این رسانه پته اصلا‌ح‌طلبان مغلوب حاکمیت را نیز این گونه بر روی آب ریخته که این جماعت در اوایل انقلاب با «بدحجابی» جاری در کشور برخوردهای تند، زننده و غیر منطقی کرده و حتی روسری را از سر زنان می‌کشیدند و پونز را بر صورت و پیشانی زنان می‌زدند.

این رسانه حکومتی با اشاره به این اقدامات اصلاح‌طلبان قلابی می‌افزاید این گونه افراطی‌گری‌ها باعث شد تا بسیاری از مردم ایران از حکومت ولایت فقیه دفع شوند و ادامه می‌دهد بدرفتاری‌‌های ‌آن زمان نتیجه‌اش سال‌ها بعد بیشتر آشکار شد و به دافعه زنان ایران در مورد موضوع حجاب اجباری افزود.

معترضان همچنان فعال هستند

این رسانه در ادامه ادعا می‌کند حال که قیام تمام شده و آرامش بازگشته است، معترضان به خانه‌های خود رفته‌اند اما همچنان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و توصیه می‌کند لازم است تا نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه و دست اندر کار، نگرشی کامل و جامع به رفتار و کردار خود داشته باشند.

سیاست روز ادامه می‌دهد تا زمانی که مشکلات و مسائل اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده، ادامه قیام در تقدیر بوده و فشار دولت به مردم نیز باعث نارضایتی بیشتر مردم و افزایش بیشتر احتمال گر گرفتن دوباره قیام می‌شود.

سیاست روز در ادامه به چاره‌جویی برای حکومت ولایت فقیه جهت جلوگیری از گر گرفتن بیشتر آتش قیام روی آورده و پیشنهاد می‌دهد در این شرایط لازم است حاکمیت با مردم همراهی و داشته و روابط خود را تقویت کند و بی‌مورد باعث رنجش مردم نشود.

این رسانه‌ی حکومتی در ادامه با استفاده از واژه‌ی حکومت‌ساخته‌ی «آشوب‌گر» می‌افزاید حساب معترض و «آشوب‌گر» جداست و تناسبی بین آنها وجود ندارد و اعتراف می‌‌کند که مردم ایران به دنبال نابودی «ایران اسلامی» [بخوانید حکومت ولایت فقیه] هستند.

شایان ذکر است پیشتر، هاشمی‌طبا از دیگر مهره‌های حکومت ولایت فقیه نیز اذعان کرده بود که اعتراضات مردم ایران سر باز ایستادن ندارد. [هاشمی طبا هم اعتراف کرد این قیام خاموشی ناپذیر است!]

علاوه بر این در روز ۹ بهمن، محمدرضا باهنر، از مهره‌‌های جناح خامنه‌ای ضمن اشاره به این که «بعضی مسئولین فکر می‌کنند اغتشاشات تمام شد، در صورتی که این آتش زیر خاکستر است» ادامه داد، بر خلاف تصور برخی از مقامات حکومت ایران در خصوص پایان قیام، مسئله هنوز باقی مانده و یک جرقه می‌تواند دوباره به بازگشت این روند بینجامد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)