حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از اعتراضات در ایران

مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام و اعتراضات مردم ایران و محکومیت سرکوب اعتراضات در ایران قطعنامه‌یی دو حزبی را تصویب کرد.

 قطعنامه h con res ۷ در حمایت از قیام سراسری مردم ایران در مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ با اکثریت قاطع آرا به تصویب رسید.

سایت مجلس نمایندگان آمریکا نوشت قطعنامه h con res ۷ با تحسین بی‌باکی، شجاعت و عزم زنان و مردان ایرانی که در بیش از ۱۳۳ شهر تظاهرات کردند و امنیت خود را به خطر انداختند تا علیه نقض حقوق‌ بشر حکومت ایران اعتراض کنند، با ۴۲۰ رای مثبت، ۱ رأی منفی و ۱۳ رأی ممتنع به تصویب رسید.

تصویب قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آرا

اعضاء مجلس نمایندگان آمریکا در روز چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱، قطعنامه‌ی دو حزبی جمهوری‌خواه و دموکرات در محکومیت سرکوب اعتراضات در ایران و حمایت از معترضان را به اتفاق آرا تصویب کرد. قطعنامه مذکور با ۴۲۰ رای موافق و مخالفت تنها یک نماینده به تصویب رسید.

کلودیا تنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و از ارائه دهنده‌‌گان این قطعنامه در جریان تصویب این قطعنامه دو حزبی اعلام کرد در این قطعنامه، نقض فاحش حقوق بشر توسط حکومت ایران در سرکوب معترضان را محکوم می‌کنیم، مردمی و جوانانی که شجاعانه برای مطالبه حقوق خود در مقابل این حکومت تروریستی قیام کرده‌اند.

تنی در ادامه اظهارات خود افزود ضروری است که ما در مجلس نمایندگان ایالات متحده، نهادی که یکی از بزرگترین نمادهای آزادی و دموکراسی در سراسر جهان است، یک صدا حمایت خود را از مردم شجاع ایران بیان کنیم. [آمریکا و انگلستان: در کنار مردم ایران می ایستیم!]

وی ادامه داد از زمانی که مهسا امینی، ۲۲ ساله، در بازداشت «گشت ارشاد» در شهریور ماه سال جاری کشته شد، مردم ایران با حضور در خیابان‌ها خواستار اجرای عدالت شدند.

اعتراضات در پنجمین ماه خود ادامه دارد

حالا در پنجمین ماه اعتراضات مردان، زنان و کودکان ایرانی همچنان به اعتراض خود، به رغم خطرات جانی، علیه این حکومت بی‌رحم ادامه می‌دهند.

خانم تنی افزود تظاهرات‌کنندگان در ایران برای آرمانی متعالی به معنای واقعی کلمه، جان خود را به خطر می‌اندازند و ریسک بالایی را می‌پذیرند.

کلودیا تنی از تظاهرات اخیر در ایران به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین  اعتراضات علیه حکومت ایران از سال ۱۳۵۷ تاکنون یاد کرد.

گرگوری میک، دیگر نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و معاون کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نیز اعلام کرد ما می‌خواهیم مردم ایران این را بدانند که ما شما را می‌بینیم. ما از خطری که می‌کنید و خطری که با آن روبه‌رو هستید، آگاه هستیم.

گرگوری میک افزود قوی باشید و قوی بمانید زیرا آزادی همیشه بر استبداد پیروز خواهد شد.

قطعنامه مزبور در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است که طی ماه‌های اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری تحریم‌های متعددی علیه حکومت ایران اعمال کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)