تاکید آمریکا و انگلستان بر حمایت از مردم ایران

به دنبال ابراز حمایت‌های بی‌شمار از سوی نمایندگان و مقامات دولتی از کشورهای مختلف جهان از اعتراضات مردم ایران، وزرای خارجه آمریکا و انگلستان نیز ضمن تاکید بر تشدید فشارها علیه حکومت ایران اعلام کردند که در کنار مردم ایران می‌ایستیم.

در روزهای اخیر هم زمان با اوج‌گیری خبرها مبنی بر احتمال نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا و اعمال تحریم‌‌های بیشتر علیه مقامات حکومت ایران، ایرانیان تجمعات گسترده‌یی را از جمله در اروپا برگزار کردند.

قطع یقین همبستگی ایرانیان چه در داخل ایران در جریان اعتراضات و چه تجمعات خارج کشور، می‌‌تواند به عنوان یک کاتالیزور و معین عمل برای افزایش فعالیت‌های و اقدامات حمایتی مقامات و پارلمان‌‌های کشورهای غربی ایفای نقش کند. [حمایت‌های خارجی از اعتراضات سراسری مردم ایران]

حمایت آمریکا و انگلستان از قیام مردم ایران

در ادامه سلسله‌ حمایت‌ها و در احتمالا آخرین اقدام از این سنخ تا کنون، وزرای خارجه آمریکا و انگلستان، در یک نشست خبری مشترک با محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای پاسخگو کردن مقامات حکومت ایران در رابطه با سرکوب اعتراضات مردم ایران و معترضان و همکاری تسلیحاتی‌اش با روسیه در جریان جنگ با اوکراین تاکید کردند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن اعدام اکبری افزود از این اعدام وحشت‌زده شده‌ایم، همان طور که از دیدن سرکوب جمعی معترضان ایرانی، «دادگاه‌»های ساختگی، اعدام‌ها و استفاده از تجاوز جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات شگفت‌زده و وحشت‌زده هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اعدام علیرضا اکبری با انگیزه سیاسی صورت گرفته است اعلام کرد این نوع اعدام‌‌ها در ادامه الگوی اقدامات حکومت ایران در بازداشت، شکنجه،‌ اخذ اعترافات اجباری و اعدام افراد است.

همچنین جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان نیز با اعلام همبستگی با مردم ایران و معترضان ایرانی برای احقاق حقوق پایه و بنیادین اساسی خود، بر ادامه فشارهای کشورش بر حکومت ایران تاکید کرد.

محکومیت اقدامات مخرب حکومت ایران

وی افزود انگلستان در کنار آمریکا و سایر متحدان خود برای تلاش برای پاسخگوکردن حکومت ایران در ارتباط با نقض حقوق مردم ایران و همدستی با پوتین برای حمله به اوکراین ادامه خواهد داد.

کلورلی و بلینکن هم چنین به موضوع برنامه هسته‌یی حکومت ایران نیز در نشست مشترک خود پرداختند.

بلینکن در این زمینه گفت حکومت ایران از چند ماه قبل فرصت احیای برجام را از بین برد و در حال حاضر تمرکز ما بر روی اعتراضات مردم ایران و همکاری تسلیحاتی این حکومت با روسیه علیه جنگ در اوکراین می‌باشد.

کلورلی نیز برنامه هسته‌یی ایران را یکی از تهدیدهای اصلی علیه صلح بین‌المللی عنوان کرده و افزود بریتانیا و آمریکا مصمم هستند که هیچ گاه به ایران اجازه ندهند که به سلاح هسته‌‌یی دست یابد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)