چکیده : سیدعلیرضا بهشتی شیرازی، دبیرهیات دولت دوران دفاع مقدس و مشاور ارشد میرحسین موسوی که در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شده است، پس از دو هفته مرخصی به همراهان خود در زندان اوین پیوست….

با تمدید نشدن مرخصی، سیدعلیرضا بهشتی شیرازی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرنگار کلمه، سیدعلیرضا بهشتی شیرازی، دبیرهیات دولت دوران دفاع مقدس و مشاور ارشد میرحسین موسوی که در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شده است، پس از دو هفته مرخصی به همراهان خود در زندان اوین پیوست.

روزهای آخر تابستان تعدادی از زندانیان سیاسی از بند ۳۵۰ و بند زنان زندان اوین آزاد شدند و وعده ی آزادی های بیشتر از سوی مسئولان در حالی به طور چشمگیری خانواده ها را چشم انتظار گذاشته است که همچنان زندانیان سیاسی زیادی با حکم های ناعادلانه در زندان های کشور دوران حبس خود را می گذرانند.

این روند با بازگشت زندانیان سیاسی ای چون بهشتی شیرازی که پس از دو سال به مرخصی آمده بود، خوش بینی ها را از آزادی همان معدود زندانیانی که تنها چند ماه تا پایان دوره ی حبس شان باقی بود کمرنگ کرده و شائبه ی سواستفاده از آزادی ها را به جای حسن نیت در میان مردم و خانواده های زندانیان سیاسی تقویت کرده است.

پسر سیدعلیرضا بهشتی شیرازی در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشته است: “و بالاخره پدر برگشت به اوین بعد مدتی مرخصی با کوله باری از نگاه من پشت سرش و سوال نیلوفر که ازو میخواست تا بماند میگفت تو که دو سال سره کار رفتی ۱ سال هم بمون مرخصی آخه نمیداند که پدر کارش شده است آزاده بودن”

بهشتی شیرازی سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی، حضور در عرصه‌ی دفاع مقدس و دبیری هیات دولت در دوران نخست وزیری میرحسین را در کارنامه‌ی خود دارد.

وی که از شاگردان عارف فقید مرحوم اسماعیل دولابی است، پس از جنگ به فعالیت و مدیریت فرهنگی اشتغال داشت.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com