۸ زندانی از متهمان مواد مخدر از زندان مرکزی کرج، جهت اجرای حکم اعدام منتقل شدند

امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱، ۸زندانی از متهمان مواد مخدر در زندان مرکزی کرج، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند.

این ۸زندانی همگی با اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند.

۳ تن از زندانیان از سوئیت انفرادی، محل نگهداری یکصد زندانی، دو زندانی از سالن ۲ و ۳ نفر از سالن ۴ برای اجرای حکم اعدام فراخوانده شدند.
به زندانیانی که از سالن های ۲ و ۴ برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند، اجازه تماس با خانواده داده نشده است.
اسامی دو تن از زندانیان پیمان عرب و رشید لوندپور می باشد. از اسامی زندانیان دیگر اطلاعی در دست نیست.

به این زندانیان اجازه داده نشده که آخرین دیدار را با خانواده داشته باشند. حتی با اینکه خانواده ها به در زندان رفته اند، اجازه آخرین ملاقات و حتی یک تماس به ایشان داده نشده است.

لازم به ذکر است که بیش از یکصد زندانی شامل ۵۰ زندانی محکوم به اعدام هم اکنون در سوئیت های انفرادی این زندان تحت شکنجه و محرومیت از تماس و ملاقات با خانواده قرار دارند.

از روز ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، که انتقال چند زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم، منجر به شورش و شعار مرگ بر خامنه ای در سالن های ۲ و ۳ و ۴ شد، بیش از یکصد زندانی به سوییت انفرادی منتقل شده اند و تاکنون در انفرادی نگه داشته شده اند. ۵۰ تن از این زندانیان حکم اعدام دارند. چند زندانی اعدام شده در روزهای اخیر، همگی از بین زندانیان محبوس در انفرادی برای اعدام منتقل و حکم آنها اجرا شد. جان این زندانیان در معرض تهدید و احتمال اجرای حکم اعدام این ۵۰ تن وجود دارد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)