تقاطع: علی سعیدی، نماینده‌ی علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران، نسبت به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این‌که آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مقطعی موافق حذف شعار “مرگ بر آمریکا” بود، واکنش داد و گفت «آنچه که مستند به دست‌خط یا صوت و تصویری از امام نباشد اصلا واقعیت ندارد و در شان و شخصیت کسی نیست که این مطالب را به امام نسبت می‌دهد».

آقای سعیدی که با سایت “ندای انقلاب” نزدیک به نهادهای امنیتی گفتگو می‌کرد با تاکید بر این‌که «هر ادعایی را نباید باور کرد»، افزود: «امام هم در آن زمان از این نقل قول‌ها هراس داشتند و می‌فرمودند که آن چیزهایی که بعد از من نقل می‌شود یا دست خط و یا صدا باشد.»

وی هم‌چنین دیدگاه رهبر کنونی جمهوری اسلامی نسبت به آمریکا را همان دیدگاه رهبر پیشین این حکومت دانست و با بیان این‌که «اختلاف با دولت آمریکا یک اختلاف مبنایی و ریشه‌ای است» اظهار داشت: «امام بار‌ها فرمودند که آمریکا یک شیطان بزرگ و یک متجاوز به حقوق بشریت است و حکومت آمریکا یک حکومت مدافع حکومت جعلی صهیونیستی، صدام و دیگر عناصر دیکتاتور جهان خواهد بود.»

هم‌زمان با این اظهارات، سه عضو “اصول‌گرای” مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با سایت “ندای انقلاب” از این سخنان هاشمی رفسنجانی انتقاد کردند.

حمید رسایی، عضو “جبهه‌ی پایداری” و از حامیان پیشین دولت محمود احمدی‌نژاد، با بیان این‌که «هاشمی رفسنجانی با ذکر این نقل و قول‌ها به دنبال این است که رفتار امروز خود را توجیه کند» گفت: «ذکر خاطراتی که هیچ پشتوانه عملی با سیره امام ندارد نه تنها مورد پذیرش مردم و اذهان عمومی قرار نمی‌گیرد بلکه علامت سوالی را در مقابل هاشمی که نقل‌کننده است قرار می دهد که چرا و با چه هدفی این مباحث را مطرح می‌کند.»

این عضو تندروی مجلس نیز هم‌چون علی سعیدی، به این گفته‌ی آیت‌الله خمینی در وصیت‌نامه‌اش اشاره کرد که نقل‌قول‌های منتسب به وی تنها زمانی سندیت دارد که از آن‌ها «صوت، یا تصویر و یا دست‌خطی که مورد تایید کارشناسان است، وجود داشته باشد».

محمداسماعیل کوثری، از اعضای سپاهی مجلس نیز در این ارتباط گفت: ‌«نقل‌قول‌هایی که توسط هاشمی رفسنجانی در جامعه در حال طرح است اصلا کار درستی نیست و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های امام جلوی این مسائل را باید بگیرد.»

او در اظهاراتی تهدید‌آمیز اضافه کرد: «رییس‌جمهور، شورای عالی امنیت ملی، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه باید جلوی این مسائل را هرچه سریع‌تر بگیرند و به هاشمی تذکر بدهند تا تشنج سیاسی ایجاد نشود وگرنه مردم خودشان وارد صحنه می‌شوند.»

محمد دهقان، عضو هیات رییسه‌ی مجلس نیز با «بی‌اعتبار» خواندن نقل قول هاشمی رفسنجانی از آیت‌الله خمینی، گفت: «کسانی که در سال‌های اخیر راه ، خط، مسیر و کلمات امام را زیر پای گذاشتند و دشمنان انقلاب از جمله اسراییل جنایت‌کار را شاد کردند و در هفته‌های گذشته هم با سخنان نسنجیده در مورد ملت و دولت سوریه، دشمنان نظام را شاد و دوستان را ناراحت کردند، حرف‌شان مستند نیست. متاسفانه این افراد خواسته یا نا خواسته به جای منفعت ملی منافع دشمنان را دنبال می‌کنند.»

گفتنی است انتقادهای صورت گرفته از غیرمستند بودن حرف‌های اخیر هاشمی رفسنجانی، در حالی صورت می‌گیرد که مهم‌ترین تصمیم بعد از مرگ آیت‌الله خمینی، یعنی انتخاب علی خامنه‌ای به عنوان جانشین وی، با استناد به سخنان هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان صورت گرفت. آن هم در حالی که هیچ سند مکتوب یا صوتی و تصویری در تایید این سخنان از سوی آیت‌الله خمینی وجود نداشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com