روایت مدیر یک بیمارستان از عادی نبودن وضعیت روانی نیروهای نظامی مهاجم

به دنبال حمله نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی و نیروهای لباس شخصی به بیمارستانی در گرگان، رئیس این بیمارستان مشاهدات خود را در قالب نامه‌یی به سازمان نظام پزشکی استان گلستان ارائه کرده و در آن شرح می‌دهد که برخی از نیروهای مهاجم نظامی اعم از لباس شخصی و نیروهای با لباس نظامی یگان ویژه در حالت روحی و روانی خاصی بوده و در حالت معمولی نبوده‌اند.

پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر استفاده نیروهای نظامی یگان ویژه و لباس شخصی حکومت ایران از داروهای خاص در برخی شبکه‌های اجتماعی رسانه‌یی شده بود.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مصرف مواد مخدر موسوم به کپتاگون که داعش از آن برای مزدورانش استفاده می‌کرد،‌ توسط برخی از نیروهای نظامی حکومت ولایت فقیه به هنگام مقابله با معترضان در کف خیابان سخن به میان رانده بودند.

اما تا کنون سند و اسناد متقنی مبنی بر استفاده از این دارو یا داروهای مخدر و روان گردان مشابه توسط نیروهای نظامی و امنیتی حکومت ولایت فقیه رسانه‌یی نشده بود.

افشاگری یک پزشک گرگانی

اما به تازگی دکتر هاشم موسوی رئیس یک بیمارستان در گرگان در نامه‌یی که به تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۱ خطاب به سازمان نظام پزشکی استان گلستان منشتر کرده است، به حالت روحی و روانی غیر طبیعی برخی نیروهای سرکوب اشاره کرده است.

قضیه از این قرار بوده است که بیمارستانی که دکتر موسوی ریاست آن را بر عهده دارد در شامگاه ۲۶ آبان ۱۴۰۱،‌ مورد حمله نیروهای نظامی یگان ویژه و لباس شخصی حکومت ایران قرار گرفته است.

بنا به گفته وی ظاهرا برخی از معترضان که در زد و خوردهایی که در خیابان‌های اطراف این مرکز درمانی در جریان بوده و زخمی شده بودند به این مرکز درمانی مراجعه کرده و نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی برای اقدام برای دستگیری آنان به این بیمارستان مراجعه کرده‌‌اند. [شلیک به چشم و صورت؛ دستگیری مجروحان در بیمارستان]

دکتر موسوی در نامه خود می‌نویسد که توسط نگهبان این مرکز درمانی از حمله نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی به بیمارستان اطلاع پیدا کرده و خود را فورا به این مرکز درمانی رسانده است.

وی در نامه خود نوشته است که ۳۰ الی ۴۰ مامور گارد ویژه و لباس شخصی به این مرکز درمانی حمله کرده و ادعا داشتند که به دنبال معترضانی هستند که وارد بیمارستان شده‌اند.

مهاجمان نظامی در حالت روحی و روانی خاصی بودند

دکتر موسوی در ادامه نامه افشاگرانه‌ی خود افزوده است برخی از این نیروهای نظامی و لباس شخصی در حالت روحی و روانی خاصی به نظر می‌رسیدند که چنان تهاجمی و آتش به اختیار بودن که اگر کسی را ببینند باتوم به سرش فرود آورند و حتی فرماندهان آنها به سختی آنها را کنترل می‌کردند.

دکتر موسوی توضیح بیشتری درباره حالت غیر طبیعی روانی ماموران سرکوبگر نداده است اما افزوده است در میانه درگیری و کتک‌کاری که در بیمارستان انجام شد تلاش او برای راضی کردن نیروهای سرکوب برای خروج از بیمارستان و یا عدم استفاده از تجهیزات سرکوب بی‌نتیجه مانده است.

دکتر موسوی افزوده است در این زمان بسیاری از کارمندان و همراهان بیماران و حتی خود بیماران وحشت زده به اورژانس ریخته و ازدحام کرده بودند.

دستگیری برخی از کادر درمان توسط نیروهای یگان ویژه

دکتر موسوی در ادامه نامه خود می‌افزاید ماموران گارد ویژه به نگهبانان بیمارستان حمله‌ور شده و یکی از آنها را با خود بردند و وی فوری به خیابان دویده تا شاید با توضیح او را آزاد کند اما نهایتا حال خود وی نیز به دلیل استفاده نیروهای سرکوب از گاز اشک‌‌اور به هم می‌خورد و به دلیل مشکل قبی و حاد شدن وضعیتش وی را به ‌CCU منتقل می‌کنند.

دکتر موسوی در بخش پایانی نامه خود می‌افزاید بی‌رحمی، خشونت و بی‌احترامی در برخوردهای با ما و مردم بی‌شک عواقب و عوارض سنگینی خواهد داشت و تا فرداها ادامه پیدا خواهد کرد.

با وجود اینکه ۲ روز از انتشار و ارسال نامه دکتر موسوی به سازمان نظام پزشکی استان گلستان می‌گذرد، اما سازمان نظام پزشکی استان گلستان و نهادهای ذیربط به این نامه واکنشی نشان نداده‌اند.

شایان ذکر است پیش از این نیز در واقعه‌یی مشابه نیروهای نظامی گارد ویژه و نیروهای لباس شخصی حکومت ایران در شهر صومعه‌سرا در استان گیلان، به مطب دکتری به نام عدالت‌طلب حمله کرده و وی را در مقابل بیمارانش مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را مجروح ساخته بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)