مردم ایران خواهان تغییر حکومت ایران هستند

با اوج‌گیری قیام سراسری مردم ایران رسانه‌های حکومتی نیز دست به کار شده‌اند تا شاید آبی بر آتش اعتراضات مردمی در ایران بریزند و اعلام می‌دارند که ۹۲ درصد مردم ایران خواهان تحقق دمکراسی هستند. آیا عملا در حکومت ولایت فقیه، امکان تحقق دمکراسی وجود دارد؟!

واژه دمکراسی مانند اکثر لغات و اصطلاحات سیاسی موجود در فرهنگ لغات، ‌ریشه‌یی یونانی دارد و از دو واژه‌ی «دموس» به معنای مردم و «کراتوس» به معنای حکومت یا حاکمیت مشتق شده است که بیان عام آن در زبان سیاست به معنای حکومت مردمی می‌‌باشد.

حال با نگاهی جزئی به این واژه، برخی از رسانه‌های حکومت ایران که این روزها در وحشت از قیام سراسری مردم ایران به سر می‌برند در تلاش هستند تا با طرح موضوعات متفرقه که برخی از آنها اساسا در حکومت ولایت فقیه هیچ محلی از اعراب ندارند، آتش اعتراضات مردمی را خاموش سازند.

تحقق دمکراسی آن هم در زیر بیرق اصل ولایت فقیه؟!

روزنامه ستاره صبح روز ۳۰ آبان در مطلبی با عنوان «۹۲ درصد مردم ایران خواهان تحقق دمکراسی هستند» به نشستی با عنوان «ماهیت اعتراضات» اشاره می‌کند که سعی کرده است قیام سراسری مردم ایران را تبیین و تفیسر کرده تا بلکه بتواند از این نمد، کلاهی هر چند پوسیده برای حکومت ولایت فقیه و خامنه‌ای بدوزد.

در این که اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان خواهان تغییر و براندازی هستند شکی در آن نیست اما هیچ یک از مهره‌ها و کارگزاران حکومت ایران حاضر به بیان و تن دادن به این واقعیت نیستند و نمی‌توانند آن را بپذیرند، چرا که در آن صورت دیگر ماهیت وجودی خود آنان به زیر علامت سوال بزرگی می‌رود و همراه با حاکمان فعلی ایران به تاریخ می‌پیوندند.

از سوی دیگر تحقق دمکراسی آن هم در ایران امروز و تا زمانی که حکومت ولایت فقیه بر سر کار است چیزی بیشتر از یک شوخی تلخ نیست.

حکومتی که مدعی است مشروعیت خود را از «ماوراء ا‌لطبیعه» و دین و مذهب می‌گیرند و در خلق این مشروعیت مردم هیچ نقش و جایگاهی ندارند بلکه ولایت فقیه در نقش «قیم صغار» برای آنان است، چگونه می‌تواند به تغییری در ایران تن دهد که بتوان آن را تحقق دمکراسی نام نهاد؟

دمکراسی در ایران با نظارت استصوابی؟!

واقعیت بدیهی در تاریخ حکومت ولایت فقیه آن است که پس از استقرار حکومت ولایت فقیه در ایران و تثبیت پایه‌های قدرتش که یک معادله چند مولفه‌یی بوده و هست، رای مردم ایران به رغم شعارهای پرطمطراقی که داده شد کاملا به کناری گذاشته شد و جای «میزان رای ملت است» را شورای نگهبان و نظارت استصوابی و ده‌ها و ده‌ها ارگان فیلتر و تصفیه در حکومت ولایت فقیه گرفت که تمامی هم و غم آنها مصادره قوای حاکمیتی و قدرت به نفع ولایت فقیه و به ضرر مردم ایران بوده و هست.

حال اینکه برخی در درون رسانه‌های حکومت ایران در وقت اضطرار، فریاد وادمکراسی سر می‌دهند نه از روی خیرخواهی آنان برای  مردم، بلکه در اثر فشاری طاقت‌فرسایی است که این روزها از سوی آحاد مردم ایران به حکومت ولایت فقیه و شرکاء و رفقایش تحمیل شده و حلقه را بر آنها تنگ کرده است.

دمکراسی در ایران به معنای پایان ولایت فقیه است

این مهم را به بیان دیگر نیز می‌‌توان گفت و آن اینکه؛ کسانی که داعیه دارند که در ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه دمکراسی امکان‌پذیر است باید این واقعیت را قبول کنند که پیش از هر چیز باید به حق حاکمیت مردم و آرای عمومی مردم احترام بگذارند که از پیش مشخص است در آن صورت نه نشانی از تاک‌ ولایت فقیه ماند و نه نشانی از خامنه‌ای تاک نشان.

به معنی دیگر کلمه تحقق واقعی دمکراسی به معنای واقعی آن، در اولین قدم، مستلزم نفی کامل سیستم حکومت ولایت فقیه و اصل ولایت فقیه می‌باشد. [۳۰ خرداد در روند تحولات؛ اصلاح ناپذیری ولایت فقیه! و ضرورت انقلاب + فیلم]

این مهم نیز به معنای پایین آمدن ملایان از اریکه قدرت و سپردن حاکمیت مردم به مردم می‌باشد، امری که اگر به خواست ملایان حاکم بر ایران باشد هم کنون و هم در آینده امری محال می‌نماید؛ اما جای نیکبختی دارد که این امر به خواست و اراده ملایان بستگی ندارد و آن که این مهم را تعیین می‌‌کند و آن را رقم می‌زند نه ملایان و حاکمان فعلی ایران، بلکه مردم ایران هستند.

اول نفی حکومت ولایت فقیه بعد استقرار دمکراسی

در این بستر نیز ابتدا باید از این مولفه عبور کرد که اصل ولایت فقیه و حکومت ولایت فقیه با تمام دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های داخلی آن که در بیش از ۴۳ اخیر دست‌اندر کار قدرت و جنایت بوده‌‌اند باید به تاریخ سپرده شوند تا بعد بشود در مورد تحقق دمکراسی یا جمهوری صحبت به میان آورد.

پیش از این هر گونه تحول‌خواهی و انتظار برقراری دمکراسی در ایران سرابی است که به مردم ایران در کف خیابان نمایانده می‌شود تا دست از انقلاب و دگرگونی بنیادین در ایران بردارند و این هم مستقیما به بقای حاکمیت ولایت فقیه راه می‌‌برد.

مخلص کلام آنکه تحقق دمکراسی در ایران ملایان،‌ امری کاملا مضحک، غیرممکن و صرفا ایجاد یک فضای کاذب با هدف بقای حاکمیت فعلی و دلسردکردن توده‌های مردمی از تغییر و انقلاب واقعی در ایران است؛ بله مردم ایران  خواهان تحقق دمکراسی هستند ولی پیش‌شرط دستیابی به آن، تغییر و براندازی حکومت ولایت فقیه است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)