بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا و آمریکا بمناسبت آزادی بخشی از زندانیان سیاسی در ایران
آیا پایان استبداد جمهوری اسلامی آغاز شده است؟

با آزادکردن بخشی از زندانیان سیاسی چنین بنظر می آید که حاکمیت جمهوری اسلامی برای بقای موجودیت ومنافع خود و سپس داشتن جایگاهی بهتر در مذاکره و مصالحه در برابر فشارهای آمریکا نیاز مبرمی به پشتیبانی مردمی از درون دارد. افزون بر این نمی توان و نباید پیکار دلاورانه جوانان، زنان و دیگر آزادیخواهان ایران، بویژه از خرداد ۸۸ تا کنون را نادیده گرفت که مدام رژیم را در اشکال گوناگون به چالش می کشد و طاقت او را می فرساید.
هموطنان آزاده،
سیاستی که اجازه داد آقای روحانی انتخاب شود واکنون با نام “نرمش قهرمانانه” و آزادساختن بخشی از زندانیان سیاسی به فراز دوم خود رسیده است، در واقع اعتراف به ناتوانی حاکمیت در برابر تحریمها و دیگر فشارهای آمریکا از سویی و واکنش در برابر بیزاری اکثریت بزرگ ایرانیان از جنگ و سیاستهای ماجراجویانه آیت الله خامنه ای می باشد. باید در انتظار فرازهای بعدی در راستای سرکشیدن جام شوکران و گرفتن امان از آمریکا بود. از این حاکمیت نمی توان بیشتر از این توقع داشت.
هممیهنان، جمهوری اسلامی هیچگاه بدون مبارزات پیگیر ملت ایران به جمهوری ایرانی گذر نخواهد کرد، باراک اباما هم موظف به حفظ و اِعمال منافع حیاتی اقشار حاکم آمریکاست و تازه اگر به نقش بحرانساز جمهوری اسلامی در خاورمیانه نیازی نداشته باشد، آنگاه بی هیچ تردید با جمهوری اسلامیِ مطیع، مشکلی نخواهد داشت، همانطوریکه با عربستان سعودی، بزرگترین خریدار سلاح از آمریکا مشکلی ندارد!
جبهه ملی ایران آزادی بخشی از زندانیان سیاسی را به خود آن دلاوران، خانواده های آنان و ملت ایران تبریک می گوید و خواستار آزادی هرچه زودتر همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشد. ما همچنین خواستار آزادی فعالیت احزاب سیاسی و رفع ممنوعیت از برگزاری جلسات شورای مرکزی و دیگر زیرسازمانهای جبهه ملی ایران می باشیم.
جبهه ملی ایران همواره خواهان مذاکره مستقیم جمهوری اسلامی با آمریکا بوده است و اکنون نیز از هر کوششی که از طرف آقای روحانی در خدمت رفع تحریمها، خطر جنگ وحفظ منافع ملی ایران صورت گیرد، حمایت می کند.
استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی
پاینده ایران

جبهه ملی ایران- آمریکا و اروپا
بیست و هفتم شهریور ١٣٩٢

www.jebhe.info
www.jebhemelli.info

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com