مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از رایگان شدن تمامی هزینه های فیلتر و سوزن بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از اول مهر، تمام هزینه های دارویی بیماران کلیوی به طور کامل پرداخت می شود.

به گزاش مهر، دکتر سید تقی نوربخش اظهارداشت: از ابتدای مهر ماه تمامی هزینه های فیلتر و سوزن بیماران دیالیزی و همچنین هزینه های دارویی بیماران کلیوی به طور صد درصد از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

وی همچنین از بازگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به نرخ سال ٩١ خبر داد و گفت: این اقدام بر اساس تفاهمنامه ای است که بین وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و تامین منابع آن از محل ردیف بودجه سال ٩٢ است.

به گزارش مهر،نوربخش با عنوان این مطلب که به رغم لاینحل ماندن این دستورالعمل از ۶ ماه قبل تاکنون، اظهارداشت: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که بتواند به آنچه در برنامه های خودش به بیماران قول داده است، عمل کند و این دستورالعمل، از جمله اقدامات خوبی است که باعث می شود هزینه های درمانی بیماران به طور چشمگیری کاهش یابد.

هشدارى در آغاز سال تحصیلى مدارس

در خبرى دیگر اما قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به افزایش آلودگى هوا هشدار داده و گفته است: بارترافیکی شهر تهران با آغاز سال تحصیلی در مهرماه امسال به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش می یابد که این امر موجب آلودگی بیشتر هوا و افزایش مشکلات زیست محیطی در شهرتهران می شود.

به گزارش ایرنا، علی محمد شاعری روز شنبه  سی‌ام شهریور، گفت: همه ساله با معضل افزایش بار ترافیکی در ابتدای مهرماه مواجه هستیم و این افزایش بارترافیکی به معنای آلودگی بیشتر هواست. راهکارهایی برای مقابله با افزایش این آلودگی وجود دارد که از آن جمله نظارت شدید مدارس بر سرویس های تردد دانش آموزان است تا آنها بدون معاینه فنی در معابر تردد نکنند.

وی تاکید کرد: مدارس باید در صورت مشاهده برگه معاینه فنی خودروها به آن ها مجوز سرویس مدارس را بدهند. در سال های گذشته متاسفانه شاهد بودیم که بسیاری از این خودروها فاقد معاینه فنی و استانداردهای لازم بودند که علاوه بر تولید آلودگی، ممکن است موجب تصادف نیز بشوند.

شاعری ادامه داد: همچنین باید شهرداری ها و شرکت واحد و اتوبوسرانی به ویژه در کلان شهرها از اول مهرماه از تمام ظرفیت های حمل و نقل عمومی خود استفاده کنند. در حال حاضر برخی از خودروهای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها به دلیل نقص فنی از چرخه مصرف خارج شده اند و مسئولان باید نسبت به رفع نواقص آنها و وارد کردن به چرخه مصرف هر چه سریعتر عمل کنند.

وی گفت: جبران ۳۰ درصد افزایش بار ترافیکی در اول مهرماه نیازمند برنامه ریزی دقیق از سوی مسوولان مدیریت شهری است بنابراین نهادهایی همچون شهرداری ها ، سازمان حمل و نقل ترافیک و شرکت واحد و اتوبوسرانی باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین نیروی انتظامی باید برخورد جدی تر با خودروهای فاقد معاینه فنی ، دودزا و اسقاطی داشته باشد و اجازه تردد به این خودروها را در سطح شهر ندهد.

شاعری ادامه داد: علاوه براین نیروی انتظامی باید در محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد کنترل بیشتری بر تردد خودروهای غیر مجاز داشته باشد.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری باید به ویژه در کلان شهرها در ساعات اوج ترافیک از فعالیت های عمرانی و شهری که منجر به ایجاد گره های ترافیکی می شود خودداری و فعالیت های خود را با ساعات اوج ترافیکی هماهنگ کند.

شاعری یادآور شد : بهتر است شهرداری ها و نهادهای وابسته به آن در زمان اوج ترافیک از فعالیت های عمرانی همچون حفاری ، آسفالت کاری و ساخت و سازها معابر خودداری کنند.

وی گفت : همچنین پایش و کنترل مداوم صنایع تولیدی آلاینده در اطراف کلان شهرها و شهرهای بزرگ باید با جدیت بیشتری انجام شود تا در اول مهرماه و با آغاز شروع فصل مدارس شاهد هوایی سالم باشیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com