طی سالیان، بارهها ایران‌گرایان و ملی‌گراهای دوراندیش، هشدار داده و می‌دهد به رئوس و عوامل ج.ا که از گفتار و کردارهای هزینه‌ساز در داخل و خارج اجتناب و پرهیز کنند نمونه:

الف- دشمنی کور با یهودیان به بهانه مبارزه با صهیونیسم و اسرائیل، از شعار مرگ مرگ… و پرچم آتش زدن شروع شد و به سرعت در همان اوایل دهه ۱۳۶۰ تبدیل به ایدئولوژی مشروعیت سازی احمقانه و متوهمانه و شکست خورده حکومت ج.ا (نظم و حتی مشروعیت وجودی آخوند و رهبری اش شد، و اما خودش اکنون عامل ضد مشروعیت ج.ا و رهبری اش شده است!)، این یک حماقت آشکار است که سیستم دیپلماسی کشور بزرگی مثل ایران در تله و باتلاق‌های این چنین گرفتار کنند، خیلی راحت شعارهای مدافع از مظلومیت اعراب در مقابل اسرائیل، می‌تواند به گسترش تقاضا برای دفاع از مظلومان همه جهان بشود، آن وقت کشوری مثل ایران با امکانات محدود با تمام جهان عملا درگیر می‌شود، زیرا در کدام کشور نیست که بالاخره (بویژه دوران جنگ سرد) که یکی از دو بلوک شرق یا غرب در داخل کشورها دخالت نکرده و گروهی مسلح و نزاع سیاسی-نظامی و جنگ داخلی و بین الملی درست نکرده باشد، از طرفی بسیاری قدرت‌ها بزرگ از جمله چین و هند و روسیه خودشان گروه‌ها مسلمان و اقلیت‌ها قومی زیادی دارند، قرار باشد همین سبک دیپلماسی مداخله گرایانه (بر خلاف منافع ملی ایران) ج.ا در رابطه اسرائیل-اعراب پبشه کند، اکنون چین و هند و روسیه قوایشان توی تهران بودند! زیرا آنها نشان دادند حال و حوصله غربی‌ها ندارند و خیلی زود عملیات برای دفع مداخله‌گر شروع می‌کنند! و این کار بارها کرده و می‌کنند.

جریان افراطی شبه سلفی‌گری که امروزه امثال طیف احمدی‌نژادی‌های سابق و پایداری امروز انجام می‌دهند که شاهکار ضد منافع ملی‌شان نطق‌های احمقانه (شاید هم عامدانه) احمدی‌نژاد در انکار هلوکاست بود، در نهایت بردن پرونده ایران به شورای امنیت و رأی همراهی کننده حتی چین و روسیه با آن غربیان (دشمنان خودساخته توسط ج.ا) بود!

ب- اما حاکمان و عوامل ج.ا- بوِزه بخش افراطی سلفی‌گری ج.ا (امثال شاگردان مصباح یزدی و پایداری و…) که اکنون مجلس و دولت و بیشتر نهادهای انتصابی را در اختیار گرفتند، دارند کشور ایران را به مراحل خطرناک و بدتر از تحریم و موارد دشوارتر می‌برند.

بهانه دادن به تحریم‌سازان و مافیای اقتصادی آشکار توسط گروه‌ها تندرو داخل ج.ا است، جولان غیر قانونی لباس شخصی‌ها در یکی از حساس‌ترین دوران اعتراضات گسترده داخلی، در حقیقت عاملان اصلی سوریه ای کردن ایران توسط همین نفوذی‌های مشکوک در حاکمیت ج.ا است!

ج- نمونهه سوم و حقیقتا یک سیلی حقیقت است، اما آنچه که نظام می‌نامیدنش و کل رئوس و عوامل آتش به اختیار و عوامل مافیایی (همان‎هایی که مشکوک هستند در فسادهای اقتصادی تا نوسان قیمت و گرانی و تورم و تحریم‎سازی) سرخود و خودسر بی‌مسئولیت تا مسئولیت‌گریز، تفاوت جهان متفعن و پلشت سیاست نمی‎خواهند به بینند و از خواب غفلت عامدا زده نمی‌خواهند بیدار شوند، کاملا مشخص است عراق صدامی به ایران تجاوز کرد و انبوه اسناد حمایت غربیان و شرقیان، در دادن سلا‌های مخرب و حتی کشتار جمعی از موشک‌های اسکاد روسی تا مواد و تجهیزات (ساخت غربیان بویژه آلمان) در بکار رفته سلاح‌های شیمیایی که توسط صدام علیه شهرها و مردم غیر نظامی ایران استفاده کرد! اما هرگز نه اجماع جهانی علیه جنایات صدامیان شکل گرفت و نه شورای امنیت محکومیتی صادر کرد و نه تحریم جدی علیه حکومت صدام، تا زمانی این دیکتاوری صدام تاریخ مصرفش به سر آمد و با تحریک مستقیم امریکا، رویای خام رهبری اعراب تحت لوای پان‌عربیسم کرد و به کویت حمله کرد! دیدند که متحدان سابق صدام، چگونه روبروی او قرار گرفتند و کشور عراق را به مدت چند دهه ویران‌کده قدرت‌های شرقی و غربی شد!

اکنون اوکراین زلنسکی، سیلی حقیقت دیگری زده، با وجود هشدار در عدم هرگونه دخالت ج.ا از هیچ از طرفین و بی‌طرفی مطلق، گویا ویز خارجه ج.ا گفته تعدادی پهپاد قبل از جنگ اخیر ما بین روسیه و اوکراین داده است، بارها بارها گفته شد بر بی‌وفایی و کارهای خائنانه روسیه‌ای‌ها در طول تاریخ علیه ایران، اما مسئله این نیست که زلنسکی یهودی و یا حتی صهیونیست است و سیاست‌های غرب و اسرائیل دنبال می‌کند!، بلکه مسئله این است همان بهانه احمقانه یا عامدانه احمدی‌نژادیسم و باند پایداری امروز درون حکومت باندی-ملوک الطوائفی ج.ا (موسوم به نظام و رژیم جمهوری اسلامی؟!)، ممکن است موجب اجماع قدرت‌ها علیه ایران شود، پایداری‌ها و سایر افراطیون سلفی‌گرایی (ضد شیعه اصلاحگر) در ج.اف تاکنون با حجاب اجباری و گشت ارشاد کشور به آشوب کشاندند و موجب تعلل در احیای برجام شدند، اینان گویا خیانت‌هایشان تمامی ندارد تا اینکه ایران را مستقیم درگیر جنگ اوکراین کنند!
حماقتی که حکومت نابخردان ج.ا با نفوذی‌هایی مشکوکی چون باند پایداری و احمی‌نژادیست‌های سابق دارد به وقوع می‌پیوندد.
دنیای پلشت سیاست، چیزی به نام دوستی و دشمنی دائمی نمی‌شناسد و فقط احمق‌های ج.ا هستند برایشان سرنوشت چند نسل سوختن ایران مهم نیست.

دنیای بی‌رحم در دستان ابرقدرت‌ها از ابزارهای به ظاهر نامرئی چون پترودلار و سوئیفت و جنگ نرم رسانه‌ای و تبلیغی و اقتصادی تا ابزارهای آشکار تحریمی (مانند تحریم حداکثری ظالمانه و جنایتکارانه ترامپی که توسط بایدنی ادامه یافت با حماقت یا خیانت از درون ج.ا در تعلل در احیا برجام) و حمله نظامی برای مقاصدشان استفاده می‌کنند به منطق و آرمان‌های ج.ا (که بخش مهمی اش توهمی تا کذبی است و بخشی اش هم کاملا پروپاگاندایی و با استانداردهای دوگانه مانند چرندیات دفاع مسلمانان خرج ایران (در حالی از شدت ظلم و فساد و جنایت شیعه و شیعه‌زادگان در ابعاد میلیونی در حال گریز از مذهب تشیع امامیه هستند و عملا کار به صراحت در ابراز بیزاری از شیعه ولایی افراطی ج.ا شده است و شاید در نهان کلا قید اسلام و تشیع زدند!)، در جایی که صدها مسلمان در چین و هند و روسیه هستند تحت تسلط حکومت‌های مرکزی آن کشور مداخله نمی‌کنند که البته درست است و اما در جای دیگر، مداخله نابجا می‌کنند و کارشنکنی در صلح اعراب و اسرائیل!)، نتیجه اش بیش از چهار نسل سوختن منابع انسانی و فرصت پیشرفت و از دست دادن جایگاه اقتصادی ایران در منطقه و جهان است و خسارت مادی بالغ بر دو تریلیون دلار!، و میلیون‌ها فراری نخبگان علمی و کارآفرین و احاب سرمایه‌ای که خودش ارزش خسارتش از چند تریلیون دلار بیشتر است!

مگر چند بار یک کشور فرصت می‌کند میلیون‌ها شخصیت نخبه علمی و کارآفرین تربیت کند که ج.ا آنها مفت تقدیم کشورهای جنوب خلیج فارس تا غرب و شرق عالم کرد؟! شاید اصلا دیگر فرصت دوباره پیش نیاید، اما اگر هم ایرانی بماند بعد از ج.ا، احتمالا لااقل به سی سال زمان نیاز است برای جبران این همه فرصت از دست رفته نخبگانی! چهل و اندی سال عقب ماندگی از قافله پیشرفت و چند دهه هم برای جبران! شاید دیگر هرگز ایران به جایگاه اصلی اش در میان کشور اول جهان علمی-اقتصادی جهان نرسد!

در دنیای پلشت سیاسی، از دیروز (قرن‌ها پیش) تا امروز معاصر، مسئله این نیست که اثبات کنی حق هستی، قضیه این است، حتی اگر برحقی، باید حقانیت را با خردمندی دنبال کنی، حماقت یا خیانت آشکار و پنهان عوامل ج.ا در این چهل و اندی سال، در بحران سازی و ایران رد معرض جتگ و تخریم و انزوا قرار دادند، نشانه این است مردم ایران اسیر اهریمن داخلی شده اند- یعنی بر فرض بعید- قدرت‌های شرق و غرب جهان هم بخواهند کاری به ایران نداشته باشند، این حکومت آفت آخوندزده ج.ا و نفوذی‌های مافیایی فاسد و ظالم و جانی و خائن ج.ا آن قدر تحریک و عملیات ایذایی و بهانه دادن و سیخونک می‌زنند قدرت‌های شرق و غرب جهان و منطقه ای را تا اجماع علیه منافع ملی و ثبات اقتصادی و اجتماعی و تمامیت ارضی ایران فراهم کنند!

 

آنگاه که شاه لُخت- خَرامیده- ولی ناآگاه بر راه نابودی میرود، بهترین دوستانش، داناترین دشمانش هستند!

 

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

 

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)