رجا نیوز امروز از ترویج فرقه‌گرایی و عرفان‌های کاذب توسط نشریات اصلاح طلب سخن گفت. بله همین امروز، فردای روزی که زندانیان آزاد شدند.
این سایت جریانات معناگرا را «معارضان انقلاب اسلامی» نامیده است. این نوشته رجانیوز بلافاصله توسط فارس و دیگران باز نشر شد.
آزادی زندانیان بسیار خوشجال کننده است، زندانیانی که اصلا از ابتدا ظالمانه به زندان افتاده بودند.  اما هیچ اگر نمی‌کنیم، لااقل با بادی که حکومت در حال وزاندن است اینطرف و آنطرف نرویم، که این اولین شرط یک هوشیاری نسبتا معمولی است.
قبلا هم گفته‌ام که این حکومت در طی سال‌ها تنها رد ثابتی که از خود به جای گذاشته، رد غیر قابل اعتماد بودن است. منطقی این است که تا هزار بار اعتماد سازی نکرده است، به آن اعتماد نکنیم.
و به یاد داشته باشیم که معارض بودن جریانات معناگرا و وصل بودن آن‌ها به دشمن و امثال این تفکرات،موضع رسمی و اعلام شده علی خامنه‌ای است.
همزمان سه روز قبل از انتشار کتابی جدید در خصوص «عرفان‌های کاذب»، توسط نشر معارف وابسته بهنهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، خبر داده شد.
منبع: رجا نیوز
وقتی روزنامه “ایران” همگام با منحرفین می‌شود؛
ترویج فرقه‌گرایی در نشریات اصلاح‌طلب/ موضع دولت درباره عرفان‌های کاذب و انحرافی چیست؟
رجانیوز – گروه سیاسی: نشریات زنجیره‌ای اصلاح طلب در کشور، این روزها جولانگاه جبهه معارض انقلاب اسلامی گشته است. معاندین و مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران، بعداز پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران دکتر حسن روحانی، فعالیت های خود را در ترویج افکار و عقاید منحرف و التقاطی در قالب مقاله و یا مصاحبه در این نشریات تزریق می‌نمایند.
به گزارش رجانیوز، برخی از این افراد متواری که در خارج از کشور به سر می‌برند، حال و هوای برگشت به ایران را در سر می پرورانند. اما چند وقتی است که نوشته‌ها و مقالات این افراد زودتر از خودشان به ایران رسیده بالاخص در نشریات اصلاح طلبان رسیده. برخی دیگر از این افراد که در ایران به سر می برند، با ارائه مقالات و بعضا مصاحبه‌های مختلف سعی بر مشروعیت هرچه بیشتر خود و ترویج تفکرات التقاطی‌شان در قالب‌های مختلف دارند.
۱. در تاریخ ۲/۶/۹۲ در هفته‌نامه آسمان در بخش فرهنگ در صفحه (۱۱۰) مطلبی تحت عنوان «برای او کیفیت مهم بود» به قلم فردی بهائی به نام کامران فانی در این هفته نامه قلم خورد.
۲. در تاریخ ۴/۶/۹۲ در روزنامه اعتماد با درج خبری با مطلبی به عنوان «آزادی اندیشه از نگاهی دیگر» توسط فرهاد‌رضا‌بیگیدر صفحه دیدگاه (صفحه ۱۲)، به طور مستقیم به مباحثی همچون «روح جمعی»، «آگاهی (شعور) که نه ماده و نه انرژی است»، «تشعشعات شعوری» و… که از مباحث طرح‌شده در عرفان حلقه به شمار می‌روند، اشاره کرده و به همین دلیل پیروان حلقه در فضای مجازی آن را به عنوان مطلبی در دفاع از عرفان حلقه و محمدعلی طاهری از طرف روزنامه اعتماد، تبلیغ و دست‌به‌دست می‌کردند. این نویسنده قصد ترویج عقاید انحرافی و التقاطی عرفان حلقه را داشت که البته با برخورد منتقدین روبرو گشت.
۳. در تاریخ ۲۴/۶/۹۲ مقاله‌ای تحت عنوان «چشم خیال» در روزنامه ایران درج گردید که این مقاله توسط یکی از افراد فعال فرقه دراویش‌گنابادی بنام شهرام پازوکی در صفحه «اندیشه» در ستون «درنگ»(۸) صورت گرفته است.
فرقه دراویش‌گنابادی که یکی از فرقه‌های فعال و تحت سیطره‌ی افکار غربی است، کارنامه‌ای سیاه از اقدامات بر علیه نظام‌جمهوری‌اسلامی دارد. فرقه‌ای که در پیوند با کشورهایی غربی و بالاخص در پیوند با کشور فرانسه و همچنین تحت حمایت‌های مادی و معنوی این کشور قرار گرفته است تا به کیان کشور و نظام جمهوری اسلامی در لطمه وارد نماید.
شهرام پازوکی کیست؟
وی متولد ۱۳۳۵در تهران است.او از نوجوانی عضو فرقه صوفیه گنابادی بود.تحصیلات خود را با حمایت سلطانحسین تابنده قطب فرقه ادامه داد.
او یکی از صمیمی ترین افراد حلقه فکری قطب قبلی محسوب می‌شد و در راه اندازی کتابخانه فرقه در گناباد نقش کلیدی ایفا کرد.فیلم پابوسی قطب فرقه توسط وی در اینترنت منتشر شده است.
از مهمترین فعالیت های پازوکی راه اندازی انتشارات رسمی فرقه گنابادی با نام انتشارات حقیقت با بودجه فرقه و همکاری مصطفی آزمایش (نماینده نورعلی تابنده در اروپا و جاسوس اداره امنیت خارجی فرانسه)بود.
در سایت انتشارات حقیقت که مدیر مسئول آن شهرام پازوکی است می خوانیم:
«انتشارات حقیقت در سال ۱۳۷۱ شمسی بنابر تصمیم و همت جمعی از نیکوکاران و نیکواندیشان از اهل عرفان در تهران تاسیس شد و اولین کتابی را که چاپ کرد “تجلی حقیقت در اسرار فاجعه کربلا» تالیف جناب سلطانحسین تابنده‌گنابادی بود که چند ماه پس از رحلت ایشان در همان سال منتشر شد.»
البته همانطور که مستحضرید منظور از این نیکوکاران قطب فرقه و مصطفی آزمایش هستند و منظور از کتب عرفان اسلامی مدنظر آقای پازوکی ترویج عقاید التقاطی و تحریف شده با نشر در کتابهای فرقه صوفیه‌گنابادی است.
وی در سال ۱۳۷۸ با همکاری مصطفی آزمایش نشریه رسمی فرقه‌گنابادی به نام «فصلنامه عرفان ایران» را منتشر کرد، این فصلنامه که تا ۳۴ شماره ادامه یافت در سال ۱۳۸۶ تعطیل شد.در آغاز هر شماره از فصلنامه قطب وقت فرقه بیانیه‌ای را منتشر می‌کرد.
ارسال اطلاعات مهم کشور توسط عوامل گنابادی به خارج از کشور؛ یکی از ویژه گیهای عنصار این فرقه نفوذ به مجامع علمی،دانشگاه‌ها و حتی دستگاه‌های مهم کشور است،مصطفی‌آزمایش (جاسوس فرانسه و نماینده نورعلی تابنده) با انتشار نامه‌ای به احمد شهید نماینده حقوق‌بشر، اطلاعات مراکز مهم و دانشگاه های کشور را در اختیار بیگانگان قرار دادند.
برای نمونه قسمتی از نامه مصطفی آزمایش این عنصر وطن فروش و خائن را بازخوانی می کنیم:
علاوه بر این با تجدید سازمان مراکز پژوهشی “مطالعات ادیان” در قم و نیز “انجمن پژوهش حکمت و فلسفه” در تهران و اخراج اساتید صاحب نام از این مرکز و انتصاب آخوندهای کم سن و سال و بیسواد مانند “عبدالحسین خسروپناه” این مراکز را کانون مغزشویی توده های بی اطلاع و متعصب بسیجی قرار داده اند.
در چند سال اخیر و بالاخص در فتنه سال۸۸، فعالیت های معارضانه ی سران این فرقه در ضدیت با نظام جمهوری اسلامی که مبنی بر اقدامات براندازانه دوشا دوش با بهائیان، سلطنت طلبان و منافقین را در پرونده سیاه خود به ثبت رسانده اند. تمام ادعاهای واهی سران این فرقه مانند: «تساهل و تسامح»، «عدم دخالت در سیاست» و «تبعیت از حاکمیت و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران» دروغی بیش نیست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com